Glasvezel aanschaffen voor onze buurt

• 22 september 2017
  • 10 reacties
  • 251 keer bekeken

Hoi;
we zijn de bewoners van Amsterdam Zuid oost met post Code 1104 en we zijn zeer geïnteresseerd in Glasvezel . De max snelheid internet in onze buurt is 4mb/s , KPN gaat een patch uitrollen in Q4 dit jaar waardoor snelheid gaat stegen tot 80mb/s- 100mb./s . voor ons is nog steeds niet goed genoeg.

Hoe kunnen wij een aanvraag doen voor glasvezel als bewonersgroep en wat is de kans van succes ?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Melkham @sdef en @Aitatus, welkom! Een glasvezelaansluiting is natuurlijk mooi om te hebben, dus ik snap dat jullie hier geïnteresseerd in zijn 🙂 Zoals Peter en Robin al hebben aangegeven, kan je hier een verzoek voor indienen. Dit haalbaarheidsonderzoek kan je aanvragen via deze pagina. Daar staat ook vermeld hoelang het duurt en welke voorwaarden er verder zijn. Als hier nog vragen over zijn, stel ze gerust!
Reputatie 7
Ach, die zullen hetzelfde zeggen als Robin en Ik. Wij zijn zeer bekend met het reilen en zeilen bij KPN. Zowel de provider als de netwerkbeheerder.
Badge
@PeterG

Zeker gedaan. Ik zie nog geen reactie van KPN zelf. 😉
Reputatie 7
Even het topic doorlezen, Aitatus 😉
Badge

Hoe kunnen wij een aanvraag doen voor glasvezel als bewonersgroep en wat is de kans van succes ?

Hier ben ik ook benieuwd naar! Zonder enige moeite zijn er al 25 huishoudens die over zouden stappen. Als dit een mogelijkheid is zal ik proactief zorgen dat we 50 huishoudens om krijgen. Zelf een KPN mobiel klant en zo hier graag KPN compleet van maken!
Reputatie 7
Badge +30
Op dit moment is er voor KPN geen reden om te investering in glasvezel in dat gebied. Bijna alles is al geupgraded naar 100/200Mbit/s en de laatste kasten staan al in de planning.

Wel kan je met zn allen reggefiber benaderen maar ik betwijfel of zij iets gaan doen. Op dit moment kijken ze alleen nog naar de interesse d.m.v. de postcode/nieuwsbrief checker op hun site.
Reputatie 7
Hoi, ik lees net dit in je bericht:
KPN gaat een patch uitrollen in Q4 dit jaar waardoor snelheid gaat stegen tot 80mb/s- 100mb./s . voor ons is nog steeds niet goed genoeg.Dat betekent dat er GEEN glasvezel gelegd gaat worden.

Mag ik vragen waarom die snelheid nóg niet genoeg is?
Het zal dat 80/40 danwel 100/45 worden. Dat zijn toch flinke snelheden.

Via Ziggo kun je (momenteel) tot 300 Mb/s down en ca. 30 up krijgen. Per 2 oktober gaat die snelheid omhoog naar 400/40 (bij het hoogste abonnement).
Badge
Niet dat ik jullie weg wil hebben bij KPN maar ligt daar geen kabel (Ziggo)? Zij bieden op élke aansluiting al de mogelijkheid tot 300 Mb/s down.

Dat klopt inderdaad, maar afgaande op berichten van buurtbewoners met een kabelaansluiting is dat geen goed idee (extreem hoog storingspercentage).

Maar- als het echt niet anders kan is dat inderdaad een mogelijkheid. Grappig genoeg heb ik dat advies al meerdere keren van KPN medewerkers gekregen.

Zou echter liever klant bij KPN blijven, ook gezien het track record van Ziggo/UPC wat betreft klantenservice.
Reputatie 7
Niet dat ik jullie weg wil hebben bij KPN maar ligt daar geen kabel (Ziggo)? Zij bieden op élke aansluiting al de mogelijkheid tot 300 Mb/s down.
Badge
Medebuurtbewoner (1104 FTW!) sluit zich hier bij aan. De huidig haalbare internetsnelheid is met 4 Mb/S ronduit triest te noemen (en dat in een gloednieuwe wijk middenin een grote stad). Alles wat helpt om op korte termijn via het KPN-netwerk een fatsoenlijk en moderne internetsnelheid te bewerkstelligen wordt van harte aangemoedigd!

We horen het graag als er manieren zijn om dit proces wat te versnellen.

Reageer