Beantwoord

Glasvezel aansluiten en activeren verloopt moeizaam, kan geen monteur inplannen

  • 4 June 2022
  • 11 reacties
  • 190 keer bekeken

Al sinds medio april bezig om glasvezelinternet in mijn woning te krijgen. KPN regelt alles, zeggen ze bij het afsluiten van het contract. Maar ze regelen helemaal niets! EH intra, KPNnetwerk, en KPN, ze wijzen allemaal naar elkaar. Ik moet ze zelf maar bellen. Talloze belletjes aan gewijd. Nu, na 7 weken, heb ik eindelijk sinds 8 dagen het aansluitpunt in de meterkast. Binnen 48 uur zou deze worden afgemeld zodat er een afspraak voor installatie van de NT gemaakt kon worden. Hoorde niets dus gisteren maar eens gaan bellen, met KPN. Die verwees me door naar KPNnetwerk. Die maar gebeld. Nee meneer, u moet u niet bij ons zijn, maar bij EH intra, die hebben hun werkzaamheden nog niet afgemeld, en dan kunnen wij niks. Ja, zelf bellen graag, doen wij niet. EH was inmiddels gesloten, maar KPN wist wel vast te vertellen dat ik de komende drie weken niet op een monteursafspraak hoef te rekenen. Wat een ongelooflijke bureaucratische klantonvriendelijke prutsprovider is dit zeg!!

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 June 2022, 12:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +16

 Hallo @Edwin Korterink,

Om wat dingen uit elkaar te halen, zowel KPN (provider) als KPN Netwerk zijn twee losse bedrijven. KPN Netwerk wijst weer onderaannemers aan voor de aanleg en aansluitingen. 
Het kan even duren totdat de onderaannemer de aansluiting afgemeld heeft, soms wel tot 4 weken na de aansluiting in de woning. KPN de provider kan wel een migratieorder aanmelden, zodra dat men de werkzaamheden heeft afgemeld zal dan ook meteen het migreren beginnen en zal er een monteur worden langs gestuurd om je aansluiting gereed te maken voor het aansluiten op het modem. 

Heb je nu nog wel gewoon verbinding op de koperaansluiting? 

Hoi @Chrizziey,

Het gaat om een opgesplitst pand, en de koperaansluiting is helaas in een ander appartement in gebruik. Ik weet dat KPNnetwerk en KPN provider aparte ondernemingen zijn, maar dat is het punt niet. KPN provider zou zorgen dat ik voor eind april online zou zijn,  maar in plaats daarvan moet ik met 3 verschillende bedrijven zaken doen die alledrie beloftes doen die ze niet waarmaken. Inmiddels 2 maanden later ben ik nog niet verder dan een FTU in de meterkast. Dat is zeg maar niet wat er beloofd werd toen ik het abonnement afsloot. 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Edwin Korterink 

Het lastige is dat KPN de provider weer afhankelijk is van KPN Netwerk en die op zijn beurt weer van de onderaannemers. Ik hoop dat je snel meer hoort zodat je kan overstappen. 

Maar heb je verder helemaal geen actieve internetverbinding nu dan? Anders zet ik je vraag even door naar de moderators hier. Vul dan mocht je het nog niet gedaan hebben even je forumprofiel in met je gegevens. 

Hoi @Chrizziey,

 

Dank voor je reactie en uitleg.

Helaas heb ik hier helemaal geen vast internet, ben inmiddels al 2 maanden op 5g (van Vodafone btw) aangewezen. Op zich niet onoverkomelijk, werken en tv kijken gaat prima, maar bv bediening van smart devices via een mobiele telefoon is nogal lastig als diezelfde telefoon als hotspot fungeert. 

Ben vooral zwaar teleurgesteld in de hele gang van zaken,  en voel me behoorlijk misleid.

Bovendien zit ik straks vast aan een contract dat een langere looptijd heeft dan m'n huurcontract. Zijn de laaste 3 of 4 maanden gewoon weggegooid geld. Overigens zal dat niet zonder slag of stoot gaan 😏

Groet, Edwin 

 

Hoi @Edwin Korterink . Welkom op het forum.

Spijtig dat het zo verloopt.  @Chrizziey geeft al uitleg over het verschil tussen de bedrijven. Zo te lezen wist je dat ook al.  

Uiteraard snap ik het gevoel.  Je wilt gewoon één aanspreekpunt die jouw belangen behartigt. Als er nog iets bij die aannemer afgemeld moet worden kan ik weinig voor je doen. Dat zullen we moeten afwachten.  Wat dat jaarabonnement aangaat. Mocht jij tzt verhuizen naar een plek waar KPN niet kan leveren kun je zonder extra kosten opzeggen. 

Hoi Edwin,  ik heb hetzelfde je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en ze wijzen allemaal naar de ander. Goed geregeld hoor KPN om diverse bedrijven voor jullie karretje te spannen. Neem is de verantwoordelijkheid en zorg dat het ook bij mij geregeld wordt. Dat scheelt mij weer wekelijks bellen en eindeloze wachttijden.

Hoi, het is gewoonweg bizar. Heb van de week KPN netwerk maar weer eens benaderd, in november komen ze er op terug. Er schijnen capaciteitsproblemen met de wijkcentrale te zijn. In april heeft KPN provider mij dus een product verkocht waarvan zelfs een half jaar later de infrastructuur nog ontbreekt. En ze blijven je gewoon stug doorverwijzen naar KPN Netwerk. Wat een boevenbende zeg!

Ik heb de glasvezel aansluiting in mn meterkast en KPN netwerk heeft volgens hen de aansluiting gereed gemeld, maar KPN zegt nog niets te kunnen doen. Ik wordt hier zo moedeloos van.

@Aar0r1 : kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 

Ik heb mijn profiel aangepast.

@Aar0r1 Ik zie een afspraak staan voor 26-9.  Klopt dat?