Beantwoord

Glasvezel aansluiten mogelijk op deze manier?

  • 9 May 2022
  • 75 reacties
  • 921 keer bekeken

Vanmorgen kwam KPN langs om glasvezel bij ons aan te sluiten. 
Op dat moment kwamen we erachter dat de glasvezelkabel aan de voorzijde van het huis ligt, echter de andere kabel (ziggo kabel) gaat pas 5 meter verder het huis binnen. 
Installateurs gaven aan dat er een graaf ploeg moet komen. 
Nu hebben we eerst zelf een diepe gleuf gegraven van ongeveer 50 cm diep. 
Is dit diep genoeg voor de installateurs om hun werk te doen? 
Ik heb er foto’s bij gestuurd voor verduidelijking. 
 

 

 

icon

Beste antwoord door Ward_ 10 May 2022, 13:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

75 reacties

Hoi @JoyMus . Welkom op het forum.

Helaas kan ik jouw vraag niet beantwoorden. Er is een verschil tussen KPN (de provider waar dit forum van is) en KPNNetwerk (de partij die fysiek glasvezel aanlegt).

Weet je ook wanneer die graafploeg gepland staat? Je kunt het beste contact zoeken met: https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

 

@Ward_  Heb jij nog een aanvulling?  Wat is jouw mening hierover?

Lijkt mij geen probleem, maar doe er een mantelbuis omheen als extra bescherming bij graverij, ooit, je weer maar nooit.

Daar is tyleen slang/buis zeer geschikt voor, daar van zijn reststukken volop beschikbaar.

 

( Een klein beetje jammer cq onhandig is dan dat een iemand die deze leiding in de toekomst tegen gaat komen niet weet wat er in zit.

Dan zou je ook op zoek kunnen gaan naar een reststuk dikke mantelbuis voor glasvezel.

Als de aanleg nog gaande is dan zou er ergens een bak kunnen staan met reststukken. )

Reputatie 7
Badge +10

Als eerste: compliment voor het eigen initiatief!

Als tweede: 50 cm dekking is inderdaad wat er minimaal in de tuin wordt vereist vanuit KPN Netwerk richting de aannemer. Dus dit is prima. 

Reputatie 3
Badge

@Ward_ 

Donderdag 23 juni zou ik worden aangsloten op de glasvezel
nu is mijn vraag of kpn netwerk ook de nt installeert aangezien
ik al gebruik maak van de koper aansluiting.

Reputatie 7
Badge +10

@Ward_

Donderdag 23 juni zou ik worden aangsloten op de glasvezel
nu is mijn vraag of kpn netwerk ook de nt installeert aangezien
ik al gebruik maak van de koper aansluiting.

 

Als KPN als provider vooraf daar een order voor heeft ingeschoten wel. Maar dat doen ze niet altijd in elk project. Zonder adres kan ik het niet zeker zeggen.

Lijkt mij geen probleem, maar doe er een mantelbuis omheen als extra bescherming bij graverij, ooit, je weer maar nooit.

 

Beetje onnodig, KPNnetwerk jaagt ze zoals ze op de rol zitten de grond in en dan ga je voor de laatste paar meter er een mantelbuis omheen doen, zelfs met een mantelbuis ga je er doorheen als je aan het graven ben, je moet gewoon altijd goed opletten.

@Marcomestreech : 17-6 heb jij een mail gehad. Hierin wordt aangegeven dat KPNNetwerk contact gaat zoeken en de FTU+NT installeert.  Kan ik uit jouw bericht opmaken dat ze jou gebeld hebben en 23-6 is afgesproken? Zo ja, dan zou die monteur alles moeten aansluiten en kun je vervolgens zelf je modem omkatten naar de glasvezel.

(hou me ten goede, ik zie dit op het moment suprême ook nog wel eens misgaan.  Dan is er achteraf toch nog een KPN installatiemonteur nodig voor de NT.  Laten we er van uitgaan dat dat niet hoeft maar je kunt bij mij aankloppen als het wél nodig is.)

@Ward_

Donderdag 23 juni zou ik worden aangsloten op de glasvezel
nu is mijn vraag of kpn netwerk ook de nt installeert aangezien
ik al gebruik maak van de koper aansluiting.

 

Als KPN als provider vooraf daar een order voor heeft ingeschoten wel. Maar dat doen ze niet altijd in elk project. Zonder adres kan ik het niet zeker zeggen.

Bij mij hebben ze dat niet gedaan. Vond ik nogal jammer. @Ward_ kan jij trouwens straks ook even naar mijn topic kijken als je zin hebt (hoeft niet perse hoor). Maar ben eigenlijk wel benieuwd. Zie 

 

Reputatie 3
Badge

@Marcomestreech : 17-6 heb jij een mail gehad. Hierin wordt aangegeven dat KPNNetwerk contact gaat zoeken en de FTU+NT installeert.  Kan ik uit jouw bericht opmaken dat ze jou gebeld hebben en 23-6 is afgesproken? Zo ja, dan zou die monteur alles moeten aansluiten en kun je vervolgens zelf je modem omkatten naar de glasvezel.

(hou me ten goede, ik zie dit op het moment suprême ook nog wel eens misgaan.  Dan is er achteraf toch nog een KPN installatiemonteur nodig voor de zekerheid NT.  Laten we er van uitgaan dat dat niet hoeft maar je kunt bij mij aankloppen als het wél nodig is.)

@Erwin_ het is beetje vreemd kreeg van buurman verder op te horen waar ze vandaag zouden komen hij nu pas augustus september aan de beurt is.

 


 

@Marcomestreech : 17-6 heb jij een mail gehad. Hierin wordt aangegeven dat KPNNetwerk contact gaat zoeken en de FTU+NT installeert.  Kan ik uit jouw bericht opmaken dat ze jou gebeld hebben en 23-6 is afgesproken? Zo ja, dan zou die monteur alles moeten aansluiten en kun je vervolgens zelf je modem omkatten naar de glasvezel.

(hou me ten goede, ik zie dit op het moment suprême ook nog wel eens misgaan.  Dan is er achteraf toch nog een KPN installatiemonteur nodig voor de zekerheid NT.  Laten we er van uitgaan dat dat niet hoeft maar je kunt bij mij aankloppen als het wél nodig is.)

 

 @Erwin_ het is beetje vreemd kreeg van buurman verder op te horen waar ze vandaag zouden komen hij nu pas augustus september aan de beurt is.

Wauw dus die afspraak is verzet bij die buurman? Hebben ze zoveel uitval door griep enzo nu?

 

Ben benieuwd, hoop dat ze bij jou wel alles aansluiten en niet zoals bij mij alleen de FTU plaatsen en niks kunnen meten / actief zetten (maar bij mijn buren die op zelfde moment zijn aangesloten wel).

 

Waardoor je een losse afspraak nodig hebt voor doormeten. En mogelijk daarna een losse afspraak voor NT installatie als ik erg veel pech heb.

@Marcomestreech : Het probleem is dat ik niet bij die agenda van KPNNetwerk kan. Dat is, zoals eerder uitgelegd een ander bedrijf.

Ik hoop dat ze jou niet gaan herplannen en het morgen allemaal gewoon doorgaat. 

Reputatie 7
Badge +10

@Marcomestreech : Het probleem is dat ik niet bij die agenda van KPNNetwerk kan. Dat is, zoals eerder uitgelegd een ander bedrijf.

Ik hoop dat ze jou niet gaan herplannen en het morgen allemaal gewoon doorgaat. 

De aannemer heeft zowel in de netwerkadministratie als in het ordersysteem een datum gezet van 23 juni, tussen 12:00 en 15:00. Dat betekent meestal dat het ook echt zo is ingepland.

Reputatie 3
Badge

@Marcomestreech : Het probleem is dat ik niet bij die agenda van KPNNetwerk kan. Dat is, zoals eerder uitgelegd een ander bedrijf.

Ik hoop dat ze jou niet gaan herplannen en het morgen allemaal gewoon doorgaat. 

De aannemer heeft zowel in de netwerkadministratie als in het ordersysteem een datum gezet van 23 juni, tussen 12:00 en 15:00. Dat betekent meestal dat het ook echt zo is ingepland.

Dus als ik het goed begrijpt van @Ward_  moet ik gewoon vandaag worden aangesloten aangezien ik al kpn klant ben op de koper netwerk?

@Marcomestreech Dat is wel het plan.  

Reputatie 3
Badge

@Marcomestreech Dat is wel het plan.  

Mag ik jou iets laten weten pb als het mis gaat?

tuurlijk. Mag hier gewoon in het topic. 

Reputatie 3
Badge

@Erwin_ 

Monteur is net weg echter zit ik met kpn in de knoop omdat aansluit datum op 29-6 staat jullie hebben heletijd gezegd zou direct werken.

@Erwin_

Monteur is net weg echter zit ik met kpn in de knoop omdat aansluit datum op 29-6 staat jullie hebben heletijd gezegd zou direct werken.

Daarom zei ik al van even bellen is het snelste ;)

Reputatie 3
Badge

Ze kunnen niet versnellen apart hoor.

Ze kunnen niet versnellen apart hoor.

Nou, handig is dat dan. Dus 6 dagen wachten? Of gaat dit over alleen NT plaatsen? Dat probleem ga ik misschien ook nog krijgen. Bij mij hangt alleen de TK01 nog.

Reputatie 3
Badge

De nt hangt hier al die brand ook groen alleen alarm brand niets.

De nt hangt hier al die brand ook groen alleen alarm brand niets.

Ja, dat is inderdaad echt iets voor kpn, misschien kan het systeem technisch niet sneller

Reputatie 3
Badge

Het is gewoon een beetje zuur dat ze zo lachwekend ermee omgaan elk systeem kan je omheen.

Het is gewoon een beetje zuur dat ze zo lachwekend ermee omgaan elk systeem kan je omheen.

Zelfde als ik heb met kpn netwerk die de FTU (TK01) plaatst maar mijn verbinding nog niet geactiveerd heeft (maar mijn beide buren al wel)

@Erwin_

Monteur is net weg echter zit ik met kpn in de knoop omdat aansluit datum op 29-6 staat jullie hebben heletijd gezegd zou direct werken.

Heeft de monteur of jijzelf de modem om gestoken? Als het glas lampje brand zou ik signaal verwachten. Omdat het een omzetting betreft van koper naar glas kan het mogelijk even duren.