Beantwoord

Glasvezel aansluiten mogelijk op deze manier?

  • 9 May 2022
  • 75 reacties
  • 921 keer bekeken

Vanmorgen kwam KPN langs om glasvezel bij ons aan te sluiten. 
Op dat moment kwamen we erachter dat de glasvezelkabel aan de voorzijde van het huis ligt, echter de andere kabel (ziggo kabel) gaat pas 5 meter verder het huis binnen. 
Installateurs gaven aan dat er een graaf ploeg moet komen. 
Nu hebben we eerst zelf een diepe gleuf gegraven van ongeveer 50 cm diep. 
Is dit diep genoeg voor de installateurs om hun werk te doen? 
Ik heb er foto’s bij gestuurd voor verduidelijking. 
 

 

 

icon

Beste antwoord door Ward_ 10 May 2022, 13:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

75 reacties

Reputatie 3
Badge

Bekabeling als ik inlog in modem krijg ik ook geen dns adres. Zie pb

Reputatie 7
Badge +11

Hoe bedoel je ‘krijg geen dns adres’? Heb je misschien screenshots?

Reputatie 3
Badge
Zie ip

 

Reputatie 7
Badge +11

Er klopt wel meer niet op dat plaatje, publieke IP-adres hoort niet te beginnen met 172.17, dat is namelijk een intern iets. Hoe heb je het modem aangesloten? Lijkt haast alsof er een andere router tussen zit..

Reputatie 3
Badge

Modem met rode kabel op wan en de nt 

Reputatie 3
Badge

Heb er ook geen ander router meer tussen dat was vroeger bij ziggo zo maar nu niet.

Reputatie 7
Badge +11

Hmm, dan is er misschien toch iets mis met de verbinding of met apparatuur. Een modemwissel kan al een hoop verschil maken maar de vraag is of dat ook daadwerkelijk de oplossing gaat zijn. Dat is aan @Erwin_ om een besluit over te nemen. 

Reputatie 3
Badge

Hmm, dan is er misschien toch iets mis met de verbinding of met apparatuur. Een modemwissel kan al een hoop verschil maken maar de vraag is of dat ook daadwerkelijk de oplossing gaat zijn. Dat is aan @Erwin_ om een besluit over te nemen. 

Modem wissel kan monteur ook doen neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +11

Hmm, dan is er misschien toch iets mis met de verbinding of met apparatuur. Een modemwissel kan al een hoop verschil maken maar de vraag is of dat ook daadwerkelijk de oplossing gaat zijn. Dat is aan @Erwin_ om een besluit over te nemen. 

Modem wissel kan monteur ook doen neem ik aan?

Dat klopt, daarom moet Erwin besluiten of er een monteur komt of dat er eerst een modemwissel geprobeerd wordt, daar kan ik niets over zeggen.

Reputatie 3
Badge

Ik heb ook een fritzbox 4060 staan moet ik die eens proberen aan te sluiten op de nt?

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb ook een fritzbox 4060 staan moet ik die eens proberen aan te sluiten op de nt?

Dat kan geen kwaad, als je die instelt op het ‘KPN’-profiel dan zou dat misschien wel werken. Als die wel werkt dan weten we gelijk dat het aan de Box12 ligt of niet. Tevens werken internet en tv van KPN ook prima via een 4060.

Reputatie 3
Badge

Krijg weer het verkeerde ip adres zit dus ergens intern fout.

Reputatie 7
Badge +11

Hmm, bijzonder wel. Dan gaat er ergens anders iets niet helemaal goed inderdaad.. Dan zal Erwin hier stappen voor moeten ondernemen ;)

Reputatie 3
Badge

Of zoals ze al hebben gepland de monteur die dinsdag komt.

Reputatie 7
Badge +11

Ah kijk, dan hoeft er inderdaad door Erwin niets ondernomen te worden. Dan moeten we inderdaad even de monteur afwachten.

Reputatie 3
Badge

Dat weet ik niet als Erwin iets op de achtergrond kan doen is dat alleen maar fijn.

Reputatie 3
Badge

Ik heb goed nieuws, Sinds vanmorgen werk het internet ook is het verstandig om nu de monteur af te zeggen?

Neen, gewoon laten komen.  Het verhaal even toelichten en de monteur die verbinding even goed laten controleren.

Soms moet er nog iets administratiefs op de achtergrond gebeuren. 

Reputatie 3
Badge

@Erwin_ 

Jou colegga van de klantenservice had mij gebeld en zei het niet nodig was omdat het werkt.

Dat is een slecht advies, helaas.  Ik zie dat je order nu niet is afgemeld. Zou je een reset kunnen proberen van je router? 

Reputatie 3
Badge

Dat heb ik vanmorgen al eens gedaan

Ik zie dat er een nieuwe monteur is ingeboekt.  Het lijkt krom (en misschien is het dat ook wel) maar deze lijkt mij noodzakelijk om die order goed te laten doorlopen. Voorlopig kun je geen wijzigingen aanbrengen in je abonnement.  Mocht het na het monteursbezoek nog steeds niet goed gaan, laat het mij weten. 

 

Reputatie 3
Badge

Ik zie dat er een nieuwe monteur is ingeboekt.  Het lijkt krom (en misschien is het dat ook wel) maar deze lijkt mij noodzakelijk om die order goed te laten doorlopen. Voorlopig kun je geen wijzigingen aanbrengen in je abonnement.  Mocht het na het monteursbezoek nog steeds niet goed gaan, laat het mij weten. 

 

Ik vind het niet logisch het is kpn hun systeem ik kan niet upgraden naar 1 gbps door hun fout.

Reputatie 3
Badge

En nu heb ik ineens geen glas verbinding meer kpn zegt dit ook pas weer actief wordt als monteur komt.

Reputatie 3
Badge

Beste allemaal,

 

Ik heb goed nieuws sinds gister avond hebben we 1 gbps up en down dus ons internet werk weer prefect.