Beantwoord

Glasvezel aansluiting een 9 maanden durende soap

  • 7 January 2022
  • 31 reacties
  • 810 keer bekeken

Reputatie 2

Beste forumleden , 

 

ik zou graag jullie even deel willen maken van mijn frustratie op dit moment.

 

We gaan even terug naar 2020 het jaar van thuiswerken Corona en voor mij persoonlijk glasvezel aanleg .

 

In september 2019 kreeg ik een brief van KPN Netwerk dat mijn wijk glasvezel kreeg en of ik toestemming gaf . Overal toestemming voor gegeven ..

 

Op 21 april eindelijk de monteurs om de huisaansluiting in orde te maken . Ik meteen KPN benaderd als glasvezel beschikbaar komt graag meteen gebruik wil maken van Glasvezel. 

Op 9 juni kreeg ik mijn rode kabel opgestuurd.

Op 15 juni kreeg ik een mail dat ik 17 juni aangesloten word ik dacht bij mezelf eindelijk . 
Op 17 juni kwam en ging weer voorbij . 18 augustus kreeg ik wederom bericht dat de definitieve datum werkelijk nu echt 16 september ging zijn . De spreekwoordelijke vlag ging wederom uit .

Op 10 september zag ik 5 kpn busjes mijn straat in rijden en nog wat andere busjes . Dus ik vroeg aan de mannen uit de busjes wat ze kwamen doen en tot mijn vreugde kwamen de heren glasvezel aansluiten . Zoals jullie je kunnen voorstellen kon mijn dag niet meer stuk .

Ik heb de deur voor de heren wagenwijd opengezet en ja hoor de beloofde glasvezel verbinding werkte perfect op 10 september 

Omdat mijn modem en WiFi het alle nieuwe snelheid geweld helaas niet meer goed aan kon heb ik 28  september een nieuwe V12 modem bestelt en deze werd keurig geleverd.

Op 22 November wederom een e mail dat ik 24 november echt mocht gaan genieten van mijn nieuwe verbinding . Ik wederom KPN gebeld dat ik al glasvezel had . Dit waren volgens betreffende medewerker wat administratieve processen liepen en dat ik me echt helemaal niks van moest aantrekken .

 

Op vrijdag avond 10 december kwam ik aanrijden vanuit mijn werk want we mochten al weer op kantoor werken . Toen viel me iets op dat mijn lampen plotseling niet meer aangingen . 
 

Ik zet de TV aan ook geen TV . Ik heb alles 2 min stroomloos gemaakt en nog een keer geprobeerd helaas pindakaas . 
 

Ik heb KPN gebeld een zeer vriendelijke man probeerde alles maar helaas glasvezel kwam niet terug . Mijn PON lampje knipperde en bleef knipperen . De beste man heeft gelukkig wel weer mijn oude DSL aansluiting weer werkend gekregen . En ik zou binnen 5 dagen gebeld worden door een storingsmonteurs . 4 dagen later wordt ik gebeld op mijn mobiel dat ze mijn ticket in behandeling hadden genomen en dat er een monteur gepland zou worden . 
 

Op 14 december krijg ik een mail dat mijn glasvezel 13 december mijn glasvezel weer zou werken . 
 

Ik wederom bij thuiskomst van alles geprobeerd maar helaas enige wat me opviel dat mijn knipperend PON lampje verdwenen was en een rood alarm lampje geworden was . 
 

Ik wederom te woord gestaan door een zeer vriendelijke dame .Die moest wel een beetje lachen om het relaas en dat dit inderdaad niet erg professioneel was . Ze had wederom een ticket aangemaakt en ik kreeg een mail dat ik 7 januari eindelijk dat mijn verbinding echt zou worden opgeleverd wederom . 
 

vanavond kom ik thuis 7 januari niks veranderd nog steeds rood alarm lampje en geen glasvezel 

 

Als de afdeling administratie hetzelfde zou werken als de afdeling glasvezel aansluitingen dan was ik heel blij helaas is dit niet het geval ik moet nog steeds iedere maand het volle pond betalen voor de helft van de service 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 15 February 2022, 14:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Hallo @ehanselman , vervelend om te lezen, maar er bestaat gelukkig géén prijsverschil tussen koper- en glasverbindingen.

 

Badge +19

We zien zo vaak dat als mensen zelf gaan bellen en niet gewoon wachten, want het gaat allemaal vanzelf, er problemen ontstaan.  Blijkbaar zijn de systemen daar niet op ingesteld.  En dan het verhaal over een modem wat de snelheid niet aan zou kunnen.  Kpn heeft geen modems die de snelheid niet aankunnen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kan een moderater dit wellicht rechttrekken. 

Reputatie 2

Hoi Joep 

De KPN WiFi manager gaf aan dat de modem te verouderd was . Dus vandaar de modem wissel .

Mijn glasvezel heeft 3 maanden gewerkt alleen 10 december is er een kink in de kabel gekomen . En daarna ben ik pas gaan bellen 

 

 

Badge +19

Ok maar niet meer gaan bellen om niet nig  meer verwarring te krijgen. Je hebt even iemand nodig die je hier door sleept. De wachttijd op een moderater us een dag of twee. 

Reputatie 2

Net 2 uur met volker wessels aan de telefoon gehangen morgen zou alles weer in orde moeten zijn laten we het hopen 🤞 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @ehanselman! Als er nu een afspraak staat blijf ik even overal vanaf om te voorkomen dat ik me ergens mee bemoei dat verder nu goed loopt. Wel mag een verhaal als bovenstaand natuurlijk eigenlijk niet kunnen ontstaan. Zou je hier morgen een update willen doen hoe het gegaan is? Ik zie dat je profiel ingevuld is dus als er morgen iets is kan ik gelijk voor je aan de slag. 

Reputatie 2

Vandaag geen communicatie meer gekregen van KPN wel een mail gehad dat ik 11 januari weer aangesloten moest zijn .

Net glasvezel 2 min stroomloos gemaakt situatie helaas het zelfde . Nog steeds alarm op het kastje
Ik word er echt moedeloos van ik hou jullie op de hoogte 

Reputatie 2

Net weer even het kastje stroomloos gemaakt helaas nog steeds alarm op de lijn . Tevens geen communicatie meer gehad van KPN .

Reputatie 7
Badge +17

@ehanselman ik zie hier dat er een melding staat dat er een kaart in de bus achtergelaten moet zijn. Daarop staat een telefoonnummer waarmee je contact op zou moeten kunnen nemen. Kan je voor me bevestigen dat dit zo is? Ik zie wel in het systeem steeds updates staan wat aangeeft dat we aan het werk zijn en dat het proces niet stil ligt. Dat alleen zorgt natuurlijk niet voor een werkende verbinding maar betekent wel dat we je niet vergeten zijn. 

Reputatie 2

Hoi @Bram_  net even gekeken helaas geen kaart ik hou me brievenbus in de gaten de komende dagen. 
 

Ik hoop dat het snel opgelost wordt 

 

bedankt voor de update 

Reputatie 7
Badge +17

@ehanselman ik hou het ook bij en werk nog steeds voor je om zo snel mogelijk de dingen in orde te hebben. Zie alleen wel dat bijna de termijn van de vorige navraag is verlopen. Ik ga morgen nogmaals contact opnemen met de betrokken partij. Zou je ondertussen zelf nog kunnen kijken of je tussen 16-12-2021 en vorige week een SMS of e-mail hebt gehad waarin het telefoonnummer staat van de afdeling die tickets in beheer heeft? Zo ja mag je die vandaag of morgen bellen. Als dat niet het geval is ga ik die morgen voor je navragen. Ik ben je niet vergeten! 

Reputatie 2

Hoi @Bram_ ik heb wederom contact gezocht met de helpdesk met het ticket nummer van 10 januari jongstleden . De afmelding vanuit VolkerWessels is nog niet binnen gekomen bij KPN . Ik zal vanuit mijn kant morgen wederom (en ja ik zie er nu al tegen op )weer VolkerWessels bellen waarom het zo lang duurt met die afmelding . 

 

Reputatie 2

Hoi @Bram_  omdat er voor de vierde keer werd gevraagd voor een foto bij volker wessels heb ik deze nu wederom voor de vierde keer opgestuurd naar het mail adres voor mijn regio . Hopende nu op een snelle afmelding . 
 

Je begrijpt dat ik wel een beetje gefrustreerd raak van de gang van zaken . 
 

Ik begrijp ook dat KPN als provider gedwarsboomd wordt door KPNNetwerkNL .

 

Nogmaals bedankt voor alle inspanningen die jij ook doet hopende op een snelle oplossing 

 

Met vriendelijke groeten 

 

Eelko Hanselman 

Reputatie 7
Badge +17

@ehanselman ik heb het gelijk voor je doorgezet. Gister was dit nog niet mogelijk voor me omdat de vorige taak nog binnen de reguliere doorlooptijd viel. Als ik dan navraag doe krijg ik alleen de melding terug dat dit het geval is en schiet het niet op. Omdat die tijd vandaag voorbij is heb ik het verder voor je doorgezet. Wat betreft het meermaals sturen van dezelfde foto, ik snap dat je daar niet vrolijk van wordt. Ik kan geen beloftes maken over veranderingen daarin maar ga wel dit signaal doorzetten om te zien of dit komt door miscommunicatie. 

Reputatie 3
Badge +2

Als je een abonnement aan de deur afsluit kunnen ze gelijk bellen, dezlefde dag om een afspraak te maken met de monteur.

Als je een pre-order maakt op internet sluiten ze eerst al je buren aan en slaan ze je over, kan er niets. , moet je maar bellen met KPN netwerk, die bellen een aannemer die niet terug belt tot nu toe.

belt de aannemer niet terug, zijn de XGS-PON kastjes niet leverbaar.

 

Ik zal als ik meer tijd heb het hele verhaal neerzetten, het is een aanfluiting.

Reputatie 7
Badge +17

@ehanselman we hebben bericht terug ontvangen. Zou je voor de zekerheid nog 1 keer een foto van het FTU in dit topic willen plaatsen? Als je al eerder een foto hebt gemaakt hoef je geen nieuwe te maken. Het belangrijkst is dat we hier de foto hebben staan. Als daar toch nog vragen over ontstaan kunnen wij gelijk bevestigen. Ik heb zelf het idee dat we nu goed op weg zijn en dat dit bij de juiste mensen onder de aandacht is. 

Reputatie 2

Hi @Bram_ 

 

foto 10 september na oplevering

 


foto huidige situatie

 

Reputatie 7
Badge +17

@ehanselman dank je voor de update. Ik laat gelijk nog even weten dat deze hier te vinden zijn. En nogmaals bedankt voor je geduld!

Reputatie 7
Badge +9

Rood alarm geeft aan dat er nu in zijn geheel geen licht meer op de vezel staat, Dit zal waarschijnlijk i.v.m ontbrekende koppelkabel ( Patchsnoer ) zijn.

Als het PON lampje knipperd dan ziet deze licht maar is hier niet op aangemeld, en dan kan het vaak ( Tenzij het vals licht is ) dit met een activatie worden opgelost.

Ik vermoed gezien de 10 December situatie dat dit een situatie van een kruising betreft, en dat betekend dat er iemand even met een laserpen deze moet nalopen en corrigeren en administratief laten aanpassen.

Technisch valt het allemaal mee maar net als @Joep1965 aangeeft kan je beter soms de machine laten rollen dan 20 man die het allemaal goed bedoelen allerlij zaken te laten regelen, Dus zal dan ook bij deze de spreekwoordelijke handoek volledig aan @Bram_  overhandigen.

 

@Bram_ mocht er hulp nodig zijn betreffende slechts de activatie doe me dan even een berichtje...Hoewel ik verwacht dat ze dit direct mee pakken.

Reputatie 2

Hi @Bram_  

 

Vandaag zag ik 2 mails weer voorbij flitsen in mijn e mail box 

 

mail 1 om 13:43 ontvangen

Mail 2 van 14:11 

 


Net weer even glasvezel kastje stroomloos gemaakt maar helaas nog steeds rood lampje 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@ehanselman ik zie de melding ook in mijn systemen. Er wordt achter de schermen hard gewerkt. Ik heb alleen naast die datum niks concreets voor je. 

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen @ehanselman, ik kom me hier ook even in mengen. We hebben zojuist een terugkoppeling gekregen vanuit de netwerkafdeling die hier mee bezig was in de afgelopen tijd. Zij geven aan dat de aannemer nu alles heeft afgemeld en dat de glasvezel weer zou moeten werken. 

Ik wil je dan ook vragen om het glaspunt te controleren qua lampjes, en als alles groen is de Experia Box daar weer op aan te sluiten. Of, als deze er nog aanzit, hem even te resetten. Als je daarna nog geen verbinding hebt. Of de lampjes zijn niet groen, geef het hier aan. Inclusief momenten in de komende periode dat een monteur kan komen. Dan plannen we een installatiemonteur voor je in.

Reputatie 2

Hoi @Erik_ en @Bram_  net het kastje 2 min stroomloos gemaakt . Geeft helaas nog steeds Alarm aan … 

Ik ben iedere avond rond half 6 thuis vanaf mijn werk . Des gewenst kan ik vrijdagochtend thuis werken tot 1300 uur 
 

Voor de rest is mijn werk gelukkig erg flexibel als ik het van te voren weet kan ik op tijd thuis zijn ik woon op ongeveer 15 min rijden van mijn werk 

Groetjes Eelko

Reputatie 2

Ik vind het jammer dat KPN Netwerk nog steeds de spullen niet op orde hebben … Ik begrijp serieus niet dat het op deze manier moet gaan en ik ben dan ook serieus teleurgesteld in het gestelde vertrouwen in een merk zoals KPN Netwerk .

 

Ik als klant begrijp tot op heden nog steeds niet waarom ik 10 december ben afgesloten en waarom ik tot op heden nog steeds met een rood alarm lampje zit . Alleen omdat een VolkerWessels mij niet afmeld . Bel dan even de klant op zou ik zeggen.

 

@Erik_ @Bram_  is er al iets bekend over de monteur ? Of komen jullie ook nog geen steek verder 

Reputatie 2

Bedankt heren !