Beantwoord

Glasvezel aansluiting Elst

  • 11 September 2019
  • 21 reacties
  • 329 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds 24 mei loopt er een mijn verhuizingsaanvraag van KPN! Precies zoals KPN het wil tot 3 weken voor de opleverdatum gewacht met het aanvragen ervan zodat alles vlot zou verlopen. NIET dus...

Tot op heden nog steeds geen zicht op een glasvezelaansluiting... En als ik contact opneem dan krijg ik steevast te horen: "U zit in het proces"!

Inmiddels in het bezet van een noodpakket digitenne en wifi met een Huawei dongel (welke iedere week geheractiveerd dient worden bij KPN contact).

Contact met 088-0063744 Glasvezel aansluiting loopt op niets uit anders dan: "u wordt gebeld, maar ik hoor maar niets.....". Erg frustrerend dit.... Om moedeloos van te worden.

Help?! Ik zak steeds verder weg in het Glasvezel moeras...

icon

Beste antwoord door Glashelder 4 now 6 October 2019, 09:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19
Goed dat je hier je verhaal verteld. Hier gaat een medewerker zeker induiken. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf. Dus niet hier invullen want dan ziet iedereen het en dat is niet de bedoeling.
Reputatie 1
Badge
Beste Joep, de gevraagde gegevens zijn aangevuld.
Reputatie 1
Badge
ook goed om te melden dat al vele buurtbewoners al zijn aangesloten. Echter bij de eerste woning van het nieuwbouwproject blijft het maar liggen!! Gewoon een planningsprobleem wat met een beetje al te verhelpen is! 😉✅
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Glashelder 4 now, welkom op het forum! Wat heb jij een geduld, zeg! Ik heb zojuist geïnformeerd bij de betreffende orderbehandelaar wat er precies speelt en waarom wij geen actie kunnen ondernemen. Ik ga er voorzichtig vanuit dat zij 's weekends niet werken, maar dan gebeurt er in ieder geval iets. Volgende week ga ik er dan verder voor je achteraan. Ik weet niet of ik het kan versnellen voor je, maar ik ga in ieder geval mijn uiterste best doen!
Reputatie 1
Badge
Fijn te horen dat er beweging is, en een een oplossingsdatum in het vooruitzicht komt!
Reputatie 7
Badge +30
Helaas heb ik nog niets van mijn collega's mogen vernemen en volgens mij jij ook nog niet, klopt dat? Ik ga er opnieuw voor je achteraan.
Reputatie 1
Badge
Nog niets gehoord inderdaad!
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb inmiddels reactie van één van de collega's die de order vanuit ons in behandeling heeft. Zij geeft aan dat het nieuwe adres wordt als ‘nieuwbouw’ bestempeld bij KPN Netwerk NL. Dit kan één van de redenen zijn waarom het zo lang duurt. Wij kunnen hen niet bellen voor jou, want KPN NetwerkNL communiceert alleen met de klanten zelf. Ze zijn bereikbaar via 088-0063744. En dat is eigenlijk het enige wat wij op dit moment aan kunnen geven. We kunnen dus echt niets voor je betekenen ben ik bang. Heel erg balen, ik had het zelf graag anders willen zien!
Reputatie 1
Badge
Dat nummer is allang bekend en dus gewoon geen actie te verwachten...!
Da's wederom teleurstellend zeker omdat vrijwel de hele straat al is voorzien van een nieuwbouw glasvezel aansluiting. Echter doordat ik een onaangekondigd bezoek heb gemist beland ik nu tussen wal en schip.

Als ik bel met #088-0063744. Dan hoor ik telkens: "mijnheer u zit in het proces". Waarop er vervolgens geen aansluitdatum wordt gegeven. Aaargh... Dit kan toch zoveel beter mensen...! 🙈🙉🙊
Waarom is er wel tijd om rest van mijn buren in het nieuwbouwproject wél aan te sluiten maar niet míjn adres, wat mind you, de eerste woning is van het nieuwbouwproject!!! De rest van de straat is allang en breed aangesloten, dus benoem a.u.b. niet dat het gaat om een nieuwbouwproject. Mijn nieuwbouwwoning is reeds 3 maanden bewoond en de glasvezelkabel is allang voor oplevering van de woning aanwezig. Dus kom op zou je zeggen!

En anders toch maar naar #Ziggo overstappen. Echter is deze weg geblokkeerd door de huidige lopende verhuizing van KPN naar mijn nieuwe adres wat maar niet wordt afgerond, dit omdat mijn vaste telefonienummer nog geregistreerd staat op het oude adres. Alleen door dubbele te kosten te maken krijg ik dit opgelost. Dit zo 1990 denk ik dan. (Enorme zucht).

Daarnaast betaal ik nu al drie maanden het volle pond voor een kreupele verbinding, want de dongle moet iedere week opnieuw geheractiveerd worden. Ook begint Digitenne na een paar maanden aardig te vervelen.
Reputatie 7
Badge +30
Ja, ik snap dat dit een domper is. Ik zou je aan de ene kant heel graag willen behouden, maar aan de andere kant: wij hebben hier totaal geen invloed op. En ik snap ook dat je er ook niet op zit te wachten. Wil je dat ik de mogelijkheden voor het annuleren van de verhuizing bekijk? Als het lukt om de order te annuleren, kan je volgens mij gewoon prima overstappen naar een andere provider. Ik vraag dit voor de zekerheid even bij je na voordat ik actie onderneem.
Reputatie 1
Badge
Wordt net bij de zoveelste (her)activatie van mijn noodpakket dongle de les gelezen door een helpdesk medewerker dat het noodpakket niet bedoeld is voor YouTube of Netflix gebruik!!

Nee zeker alleen drie maanden lang betalen voor glasvezel abo om een paar mailtjes te kunnen versturen! 😵🤦‍♀️ Wel normaal dat er drie maanden wachttijd is...

Gaat lekker zo! Mijn zoon van 7 jaar oud reageert daarop: “die mijnheer heeft niet de juiste te horen”.
Reputatie 1
Badge
Nee ik wil een oplossing bij KPN! Mijn aanvraag annuleren bij kpn is makkelijkste route idd. Annuleren heeft weinig zin aangezien ik daarop nog drie weken mag wachten... gevoelsmatig kan een oplossing niet lang meer duren zou je denken!

volgende maand ga ik opschalen in het zoeken naar meer publiciteit. Deze hele aanvraag wordt steeds meer bizar en belachelijk! Echt mooie reclame!
Reputatie 1
Badge
Zojuist wederom contact gehad met de projectbouw. Die wees erop dat Van Gelder de glasvezel heeft aangelegd. Uit contact blijkt dat zij enkel de kabel in de woning te leiden maar niet af te monteren.

Voor het afmonteren heb ik een zelf een nummer achterhaald bij Volker Wessel. Via via kreeg ik iemand te spreken die mij nu terug belt over met aansluitdatum op korte termijn!

Het kan dus wel als je zelf maar gaat organiseren! #servicegericht #kpn klant is koning. Dus geen technisch probleem maar inzet en meedenken wat erg moeilijk blijkt en niet in een belscript staat... bah! Zal ik ook mijn eigen coulance regelen!
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te lezen dat er nu toch vooruitgang lijkt te zijn! Ik kan me goed voorstellen dat je dit allemaal niet zelf wilt regelen. Van mijn collega's heb ik begrepen dat KPN Netwerk NL alleen de klant zelf te woord staat. Hoe het voor de andere partijen zit, weet ik zelf niet. Wel ga ik er nog steeds vanuit dat de betreffende afdeling binnen KPN al het mogelijke voor je doet.

Wil je mij op de hoogte houden? Voor de coulance kan je sowieso hier terecht, geen zorgen daarover!
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Glashelder 4 now, heb je al iets gehoord? Ik zie dat er vanuit ons nog geen nieuws is. Er staat nog steeds dat we op KPN Netwerk NL wachten en dat zij nog geen update hebben gegeven.
Reputatie 1
Badge
Nee, nog niets gehoord. Via een ander kanaal vernomen dat de FTU is ingepland voor 18-10-2019. Dus precies een 6 maanden na dato. Dat betekent waarschijnlijk dat ik niet vanuit nieuwbouw (optie2) maar vanuit reguliere kanaal (bestaande bouw(, (optie1)) wordt geholpen. Zowel KPN, als Reggefiber (nu KPN IT NL) wachten af en Volker Wessels zit te wachten op een signaal "gereedmelding" wat maar niet komt vanuit KPN. Het gaat nog steeds om een glasvezelaansluiting waar ik nu de laatste van een project van 46 woningen als laatste (hopenlijk, misschien) aangesloten zal worden. En dat terwijl mijn woning als eerste is opgeleverd... Ondertussen vermaak ik mij 3 zenders van digitenne en weekelijkse heractivatie aanvraag, wat over het weekend telkens wordt geactiveerd. Top service!
Reputatie 1
Badge
Yes, inmiddels contact gelegd met een KPN project manager.

Dat gaf opheldering! Bij de oplevering van de woning wordt Gas en stroom alsook de glas en kabel opgeleverd echter als je woning wordt opgeleverd voordat alle aansluit partijen zijn langsgeweest dan heb je pech zo blijkt. Dan val je tussen wal en schip! Pas bij oplevering van het project komen de woning weer zichtbaar voor het reguliere proces. Zit je vooraan bij zo'n project dan is het een lange zit om het met de niet functionerende en dus niet goed daarop ingerichte helpdesk van KPN, Reggefiber alsook Volker Wessel Telecom (VWT) wat aan te doen. Alhoewel VWT in gebreke is zijn ze te laks om dit via de helpdesk op te pakken en verwijzen ze naar KPN of Reggefiber die ook niet kunnen want het is een nog niet opgeleverd bouw project...

Inmiddels wat uitzoek werk gedaan ja ik ben Business consultant geweest en kan nu de vinger op de zere plek leggen. Nu maar hopen dat KPN zijn VWT partner erop aanspreekt en ook deze klanten kan bedienen in het vervolg. Ik ben nog steeds in afwachting van een aansluiting of zicht op een datum. Maar dit verklaar het een en ander.... en helpt bij het wederzijds begrip. Ik denk dat een mooie uitzoek premie hier niet misstaat. Wat denken jullie? Met deze informatie kan er nog klantgerichter worden gewerkt door KPN en onderaannemers. Want dit slaat echt alles... een aanfluiting van formaat.
Reputatie 7
Badge +30
Ik wil je zeker complimenten geven voor je vastberadenheid en uitzoekwerk in dezen. Als ik heel eerlijk ben, dan verwacht ik dat deze informatie intern wel bekend is, maar om wat voor reden ook niet gecommuniceerd wordt naar ons en naar de klanten. Wellicht omdat het als 'niet belangrijk' wordt gemarkeerd. Nu je het weet, verandert er nog steeds niet aan de opleverdatum. Ik ben het juist absoluut met je eens dat dit alleen maar goed is voor de gemoedstoestand en het wederzijds begrip dat deze informatie de wereld in geslingerd wordt. Dank voor het delen dus.
Reputatie 1
Badge
Juist door het eigen uitzoekwerk op het spoor gekomen van het VWT galsvezelaansluitteam van bouwproject! Afgelopen ben ik gebeld door VWT en afgesproken dat ik volgende week vrijdag dus 11 oktober wordt aangesloten op glasvezel.

Als over het weekend heen mijn aansluiting in de kpn systemen staat is de weg vrij om aangesloten te worden. Daarvoor heb ik ook alvast een kpn monteur besteld om te kunnen worden aangesloten op woensdag 16 okt.
Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je inmiddels én werkende diensten hebt, én een vergoeding voor de maanden waarin je niet van onze diensten hebt kunnen gebruik maken. Vanuit mij nogmaals excuses voor deze hele gang van zaken! Als er in de toekomst nog vragen zijn, weet je ons te vinden. 

Reputatie 1
Badge

Klopt glasverbinding opgeleverd en aangesloten en een coulanceregeling. Uiteindelijk mooi op