Beantwoord

Glasvezel aansluiting gereed, wanneer komt de NTU?

  • 30 March 2019
  • 8 reacties
  • 11940 keer bekeken

Vorige week zijn bij ons in het nieuwe appartementen complex de glasvezel kabel naar binnen gelegd.
Wij hebben een zakelijk 500/500Mbit abonnement afgesloten bij KPN en gekozen voor installatie zonder monteur.

In de meterkast zit een FTU:


Gisteren (29/03) zijn monteurs van Reggefiber langs geweest en hebben bevestigd dat er signaal op de aansluiting staat. De monteurs hebben aangegeven dat in principe alles gereed is en dat er alleen nog door KPN een NTU geplaatst hoeft te worden om het internet op te kunnen.

In de status van mijn bestelling staat dat de verbinding pas op 25/04 gereed is en bovendien kan ik niets terugvinden over een monteur die de NTU gaat plaatsen. Na al 2 maanden zonder internet zou het mij bijzonder goed uitkomen als dit zo spoedig mogelijk geregeld is. Klopt het dat de NTU inderdaad door een monteur van KPN geplaatst moet worden en zou dit op de een of andere manier eerder dan 25/04 gedaan kunnen worden?

Alvast bedankt voor jullie inzichten!
icon

Beste antwoord door Bart_ 8 April 2019, 14:22

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @AHCB Ik zag dat je je gegevens al had ingevuld bij je Forum Profiel, ik kon dus direct meekijken. Als ik het goed zie is het pakket met de apparatuur inmiddels onderweg; je hebt daar via de mail ook een track en trace-nummer van gekregen. Als ik kijk naar de bevestigingsbrief die je hebt gekregen zou je de apparatuur gewoon moeten kunnen aansluiten en daarmee zou je ook gewoon verbinding moeten krijgen. Wil je het proberen? Laat het me weten als je nog ergens tegenaan loopt.
Hallo @Bart_ , Bedanmkt voor je reactie!
In het pakket wat ik heb gekregen zit alleen de Experia Router, niet het aansluitdoosje dat op de FTU (de foto in mijn eerste bericht) geschoven moet worden.
Op het Glasvezelaansluitpunt wat nu in mijn meterkast zit zit geen aansluiting voor een ethernetkabel ik moet dus nog een Aansluitdoosje (NTU) krijgen:


Dit aansluitdoosje zou ik prima zelf kunnen monteren, maar hoe ik daar aan moet komen is mij niet duidelijk 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Dat is bijzonder, dat doosje had er inderdaad bij moeten zitten. Ik heb zojuist naar je laten opsturen. Je zult het morgen of uiterlijk overmorgen thuis ontvangen. Daarmee moet het je vast lukken. Als het om wat voor reden dan ook toch niet lukt, kun je altijd nog een monteur laten inplannen, via de link uit de bevestigingsmail.
Dat is heel goed nieuws! Dankjewel voor de snelle reactie en actie @Bart_ !
Hallo @Bart_ vandaag is de media converter aangekomen, nogmaals bedankt daarvoor.
Helaas is de verkeerde toegestuurd, ik heb een NT voor een TY01 FTU ontvangen maar ik moet een ZTE F3100 TK01 hebben. Ik heb thuis een tk_01 FTU, zie foto openingspost :)
Als je me de correcte kan toesturen zorg ik ervoor dat de foute retour gaat.
Reputatie 7
Badge +20
Ok. Deze NT is de doe-het-zelfvariant: in de zin dat deze variant heel eenvoudig is om te bevestigen. Voor het apparaatje dat jij moet hebben is echter een monteur nodig, om zeker te zijn dat de installatie goed gaat. Normaliter wordt bij de oplevering ook aangegeven welk type NT er moet komen. Ik heb het idee dat dit bij jou niet goed gegaan is. Het beste dat je nu kunt doen is toch een installatiemonteur inplannen, via de link die je in de bevestigingsmail hebt gekregen. Ik vermoed dat het echt wel ietsje sneller kan dan 25 april. Mijn excuses voor alle verwarring: ik had goede hoop dat het met het versturen van deze NT zou zijn opgelost.
Hallo @Bart_ . Bedankt voor de reactie!
Het rare is dat de tk_01 juist gemaakt is met het oog op eenvoudige (zelf) installatie, daarom heb ik ook voor een aansluiting zonder monteur gekozen. In eerdere forum topics zie ik dat de ZTE F3100 TK01 wel naar klanten verstuurd is, zonder monteur.

In de status van mijn bestelling staat:

  • "U kunt uw pakket zelf aansluiten. Komt u er niet uit? Dan hebt u recht op een gratis monteur, deze kunt u hier online bestellen zodra het installatiepakket is verzonden.
"

Het installatie pakket heb ik allang binnen maar er is geen mogelijkheid tot het maken van een afspraak met een monteur op die webpagina.

Het is een beetje frustrerend omdat ik heel erg zit te wachten op de aansluiting en het enige dat nog moet gebeuren is de NTU erop schuiven...
Reputatie 7
Badge +20
Voor de meelezers: het heeft wat tijd en helaas iets meer moeite dan gedacht gekost, maar uiteindelijk is de verbinding up and running!

Reageer