Beantwoord

Glasvezel aansluiting in zomerhuisje, maar kan maar 1 aansluiting

  • 2 May 2021
  • 65 reacties
  • 1264 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

65 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Twee aansluitingen op één abonnement gaat niet.

Heb je wellicht een electriciteitsbuis van jouw woning naar het vakantiehuisje liggen waar een netwerkkabel doorheen getrokken kan worden?

Maar twee abonnementen op één adres gaat wel degelijk, maar financieel niet erg aantrekkelijk. Dat heb ik immers jaren geleden een paar jaar gehad. Eén abonnement op Orange en één abonnement op Demon.

Het argument “Want de koperaansluiting die u nu gebruikt vervalt” van Nick83 gaat helemaal niet op. Wat te denken aan die mensen die nog een “gewone” telefoonabonnement bij de kpn hebben? Toen ik daar jaren geleden met een monteur over sprak zei hij mij dat er nog veel mensen zijn met een gewone telefoon abonnement.

Ik heb nu glasvezel. Wanneer ik nu een abonnement zou nemen bij een provider die geen glasvezel aanbiedt, krijg ik via de koperdraad een abonnement. Kpn is van plan om de koperdraad uit te faseren, maar dat zal nog wel wat jaartjes duren voordat ze hun koperdraad netwerk opdoeken, omdat dan de meeste mensen glasvezel hebben……..

Ok, dacht aan 2 verschillende hoofdkabels waarvan 1 naar de woning/meterkast en de ander via de zijkant van de woning naar het zomerhuisje.

Dus alles op een rij zettend, als er een utp kabel i.p.v. die 2e glasvezelkabel vanaf de voordeur naar uw zomerhuisje was aangelegd via dezelfde route, was u klaar geweest en had u 2 aansluitingen op 1 adres kunnen realiseren.

 

 

Reputatie 7

Twee aansluitingen op één abonnement gaat niet.

Heb je wellicht een electriciteitsbuis van jouw woning naar het vakantiehuisje liggen waar een netwerkkabel doorheen getrokken kan worden?

Maar twee abonnementen op één adres gaat wel degelijk, maar financieel niet erg aantrekkelijk. Dat heb ik immers jaren geleden een paar jaar gehad. Eén abonnement op Orange en één abonnement op Demon.

Tja, ik kan op mijn adres ook naast mijn KPN abonnement ook nog een abonnement van Ziggo nemen. Ik kan echter niet een tweede KPN abonnement afsluiten of naast mijn KPN abonnement een abonnement bij T-Mobile afsluiten.

 

Het argument “Want de koperaansluiting die u nu gebruikt vervalt” van Nick83 gaat helemaal niet op.

Dit gaat wel degelijk op immers KPN beëindigt het leveren van diensten via koper op adressen waar glasvezel aanwezig is. Doelstelling van KPN is om in glasvezelgebieden uiteindelijk volledig afscheid te nemen van koper.

Reputatie 7

Ok, dacht aan 2 verschillende hoofdkabels waarvan 1 naar de woning/meterkast en de ander via de zijkant van de woning naar het zomerhuisje.

Dat vermoed ik ook maar als het wel zo zou zijn dat KPN NetwerkNL een los stukje glasvezel van de voordeur naar het zomerhuisje heeft gelegd dan biedt dat de mogelijkheid om deze glasvezel binnen het thuisnetwerk te gebruiken. Vandaar ook mijn vraag aan @Scapa.

Zijn beide glasvezels echter aangesloten zijn op de centrale infrastructuur dan kan @Scapa het echt vergeten dat beide aansluitingen op één abonnement zullen komen.

Dat vermoed ik ook maar als het wel zo zou zijn dat KPN NetwerkNL een los stukje glasvezel van de voordeur naar het zomerhuisje heeft gelegd dan biedt dat de mogelijkheid om deze glasvezel binnen het thuisnetwerk te gebruiken. Vandaar ook mijn vraag aan @Scapa.

Zijn beide glasvezels echter aangesloten zijn op de centrale infrastructuur dan kan @Scapa het echt vergeten dat op beide aansluitingen op één abonnement zullen komen.

Wat voor mogelijkheden biedt dat dan, je zult toch ergens een koppeling moeten maken bij of vanaf een aansluitpunt?

Reputatie 7
Badge +24

Twee aansluitingen op één abonnement gaat niet.

Heb je wellicht een electriciteitsbuis van jouw woning naar het vakantiehuisje liggen waar een netwerkkabel doorheen getrokken kan worden?

Het argument “Want de koperaansluiting die u nu gebruikt vervalt” van Nick83 gaat helemaal niet op. Wat te denken aan die mensen die nog een “gewone” telefoonabonnement bij de kpn hebben? Toen ik daar jaren geleden met een monteur over sprak zei hij mij dat er nog veel mensen zijn met een gewone telefoon abonnement.

Dat kan dan gewoon niet meer. Zo simpel is dat. Er zijn nu al gebieden waar koper uitgezet is.

https://www.kpnnetwerk.nl/koper-uit/

Iemand die alleen telefoon wil, die zal dan gewoon een Experiabox krijgen die op glasvezel aangesloten word denk ik.

Reputatie 7

wjb schreef:

Dat vermoed ik ook maar als het wel zo zou zijn dat KPN NetwerkNL een los stukje glasvezel van de voordeur naar het zomerhuisje heeft gelegd dan biedt dat de mogelijkheid om deze glasvezel binnen het thuisnetwerk te gebruiken. Vandaar ook mijn vraag aan @Scapa.

Zijn beide glasvezels echter aangesloten zijn op de centrale infrastructuur dan kan @Scapa het echt vergeten dat op beide aansluitingen op één abonnement zullen komen.

Wat voor mogelijkheden biedt dat dan, je zult toch ergens een koppeling moeten maken bij of vanaf een aansluitpunt?

Je kunt dan de glasvezelkabel tussen woning en zomerhuisje als gewone netwerkkabel gebruiken door aan beide zijden een switch te plaatsen met SFP poort waarop die glasvezel aangesloten wordt. Zie ook mijn eerdere bericht.

Reputatie 7
Badge +20

Laat KPN dat maar uitzoeken. Het is zowel schriftelijk, per mail, telefonisch, als persoonlijk gecommuniceerd. De tijd die erin gestoken is, daar kun je een paar jaar een fiks abonnement voor afnemen.

Zou je dan ook je profiel in willen vullen zodat ik een adres heb om iets voor uit te zoeken?

Reputatie 5
Badge +1

Twee aansluitingen op één abonnement gaat niet.

Heb je wellicht een electriciteitsbuis van jouw woning naar het vakantiehuisje liggen waar een netwerkkabel doorheen getrokken kan worden?

Het argument “Want de koperaansluiting die u nu gebruikt vervalt” van Nick83 gaat helemaal niet op. Wat te denken aan die mensen die nog een “gewone” telefoonabonnement bij de kpn hebben? Toen ik daar jaren geleden met een monteur over sprak zei hij mij dat er nog veel mensen zijn met een gewone telefoon abonnement.

Dat kan dan gewoon niet meer. Zo simpel is dat. Er zijn nu al gebieden waar koper uitgezet is.

https://www.kpnnetwerk.nl/koper-uit/

Iemand die alleen telefoon wil, die zal dan gewoon een Experiabox krijgen die op glasvezel aangesloten word denk ik.


En dan krijg je er “gratis” internet bij? Nou dat denk ik niet…….

Reputatie 7

En dan krijg je er “gratis” internet bij? Nou dat denk ik niet…….

Klopt, dan heb je alleen telefonie via glas.

Het is correct dat koper helemaal op zwart gaat in gebieden waar glasvezel aangelegd is.

Reputatie 7
Badge +10

Er wordt nergens geschreven dat je internet er “gratis” bij krijgt?

Technisch is het naar de gebruiker toe gewoon te scheiden.
De VOIP naar de analoge telefoonpoortjes in een Experia Box, loopt nog steeds over VLAN 7

Als VLAN 6 vanuit KPN niet wordt geactiveerd heb je verder geen aanvullende internet services.
Ofwel alleen telefonie.

Reputatie 5
Badge +1

Er wordt nergens geschreven dat je internet er “gratis” bij krijgt?

Technisch is het naar de gebruiker toe gewoon te scheiden.
De VOIP naar de analoge telefoonpoortjes in een Experia Box, loopt nog steeds over VLAN 7

Als VLAN 6 vanuit KPN niet wordt geactiveerd heb je verder geen aanvullende internet services.
Ofwel alleen telefonie.

> Technisch is het naar de gebruiker toe gewoon te scheiden.

Ja, dat klopt “technisch”. Maar ik heb dit zo dus nog nooit meegemaakt met mensen die alleen een PSTN abonnement hebben. Die veranderen echt niet van abonnement als die glasvezel “krijgen".

Het is namelijk “technisch” mogelijk, maar er wordt geen gebruik van gemaakt. Zo zijn er “tig” dingen “technisch” mogelijk, maar worden nog steeds als koppelverkoop gebruikt. Daarbij denk ik aan de kabelboer. Geen internet en/of telefoon zonder televisie. Terwijl het “technisch” mogelijk is om iedere “dienst” apart van elkaar af te nemen in omringende landen: België, Duitsland en Engeland.

Dan zou je “technisch” gezien ook alleen televisie kunnen nemen. Dus zonder internet……..

Reputatie 5
Badge +1

En dan krijg je er “gratis” internet bij? Nou dat denk ik niet…….

Klopt, dan heb je alleen telefonie via glas.

Het is correct dat koper helemaal op zwart gaat in gebieden waar glasvezel aangelegd is.


En wat gebeurt er dan met die mensen die nog een PSTN abonnement hebben?

Reputatie 7

En dan krijg je er “gratis” internet bij? Nou dat denk ik niet…….

Klopt, dan heb je alleen telefonie via glas.

Het is correct dat koper helemaal op zwart gaat in gebieden waar glasvezel aangelegd is.

En wat gebeurt er dan met die mensen die nog een PSTN abonnement hebben?

Die worden overgezet naar glas.

Reputatie 7
Badge +10

Technisch is het naar de gebruiker toe gewoon te scheiden.

Ja, dat klopt “technisch”. Maar ik heb dit zo dus nog nooit meegemaakt met mensen die alleen een PSTN abonnement hebben. Die veranderen echt niet van abonnement als die glasvezel “krijgen".

Zullen ze op een gegeven moment gewoon een keer zonder diensten komen te staan, als ze niet overstappen naar glas, omdat het koper vroeg of laat simpelweg wordt opgeheven.

Maar hoeft op zichzelf niet te betekenen dat een “abonnement” aangepast zou moeten worden.
Alleen dat de technische infrastructuur voor die diensten wordt aangepast.
Zijn twee verschillen dingen.

Dat jij dat zelf nog nooit hebt meegemaakt is geen maatstaf voor KPN om infrastructuren wel of niet aan te passen. Die kiezen hun eigen beleid daarin.