Glasvezel aansluiting traag

  • 17 July 2019
  • 12 reacties
  • 463 keer bekeken

Reputatie 2
Heb sinds een paar weken glasvezel van KPN met de experiabox V10 helemaal top.
Nu klaagde de buurvrouw dat haar snelheid ( ook glasvezel ) zo beroerd was.
Nu heeft zij al jaren Telfort wat nu dus ook KPN is toch?.(of bijna of nog niet helemaal)
Heb bij haar een snelheidstest gedaan down +/- 6 mbit. ( 50 mbit abo).
Bij mij hangt het modem in de meterkast en is door middel van een rode ethernetkabel verbonden met
het glasvezelmodem.
Bij de buurvrouw staat het modem de experiabox V8 in de woonkamer bij de telefoonaansluiting, vanuit de telefoonaansluiting loopt er een draad naar de tv.
Hoe dat dit modem nu verbonden is met het glasvezelmodem weet ik niet.
Maar 6mbit download is wel heel traag toch?
Nu lees ik dat de oude telfort klanten het moeten doen met de V8.
Misschien toch maar overstappen naar KPN?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Dat lijkt niet op een glasvezel verbinding bij de buurvrouw.
Voor dsl kan die snelheid het maximum zijn is dit bedraad gemeten? Heeft de buurvrouw ook een glasvezelkastje in de meterkast? Wie bij KPN van dsl naar glas overstapt zal ook niet standaard de v10 krijgen verwacht ik, bij Telfort zeker niet dat klopt alleen nieuwe glasvezel klanten.

Als de buurvrouw echt een glasvezel abonnement heeft lijkt het mij dat de isra verbinding niet meer actief hoort te zijn.

Dit kan trouwens niet vanuit de telefoon aansluiting een draad naar de tv je bedoeld vanaf de v8
Wat krijg je via deze site te zien bij koper?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Reputatie 2
Ja sorry vanaf het modem.
Reputatie 2
Wat
Koper
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
MDF
Wat
FttH
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
REGG
Wat
Sneller Internet Buitengebied 4G
Beschikbaar


Uitvalredenen
Snelheid >1Mbps, Geen buitengebied, FttH gebied
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
13 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
524 Mbit/s

Dit is wat ik zie
Via dsl zou je buurvrouw tot 13 Mb moeten halen er blijkt wel een glasvezel abonnement mogelijk te zijn via de v8 zou ze dan gewoon bedraad met gemak de 50Mb moeten halen via wifi dat kan anders zijn.
Als ze een glasvezel verbinding heeft zou er een soortgelijk kastje zoals bij jou moeten hangen. Afhankelijk vanaf wanneer in jullie woonplaats FttH beschikbaar is kan het een heel ander model zijn.

Op basis van je beschrijving ben ik er bijna van overtuigd dat het om een koper abonnement gaat.
Reputatie 7
Badge +24
Als de buurvrouw nooit gereageerd heeft op post / mail over glasvezel, dan heeft ze mogenlijk gewoon geen aansluiting. En zit ze gewoon nog op het koper. Dat glasvezel komt echt niet uit zn eigen aanwaaien ofzo...
Als de buurvrouw nooit gereageerd heeft op post / mail over glasvezel, dan heeft ze mogenlijk gewoon geen aansluiting. En zit ze gewoon nog op het koper. Dat glasvezel komt echt niet uit zn eigen aanwaaien ofzo...
Inderdaad nu kan de ftu de grondplaat wel aanwezig zijn net als bij mijn schoonouders die hebben de vezel wel naar binnen laten brengen maar hebben deze niet in gebruik genomen. Die zijn gewoon bij hun kabel provider gebleven.
Reputatie 7
Badge +24
Inderdaad nu kan de ftu de grondplaat wel aanwezig zijn net als bij mijn schoonouders die hebben de vezel wel naar binnen laten brengen
Als je nooit nergens op reageert gebeurt zelfs dat niet. Tenzij het een huurhuis is.

Inderdaad nu kan de ftu de grondplaat wel aanwezig zijn net als bij mijn schoonouders die hebben de vezel wel naar binnen laten brengenAls je nooit nergens op reageert gebeurt zelfs dat niet. Tenzij het een huurhuis is.

Nee ook bij een huurhuis niet bij de uitrol in 2015/16 in onze woonplaats kwam die vezel niet binnen als ik als huurder dat niet wou. Nog erger zelfs als onze onderburen niet meewerkten ook niet. De wooncorporatie spoorde de huurders wel aan om mee te werken net zo goed dat B en W elke huishouden een brief stuurde om mee te werken met als boodschap nu is het gratis later mogelijk niet.
Reputatie 2
Het wordt steeds leuker, komt de buurvrouw met een doos van Telfort.( buurvrouw is 89 echt waar he)
zegt ze vergat ik nog te zeggen heb ik een paar weken thuis liggen wist niet goed wat ik er mee moest.
zwart kastje staat op experia wifi.
ik dat ding aangesloten op het modem in de woonkamer.
Daarna snelheidstest gedaan, en geloof het of niet 49 down 52 up.
Schiet mij maar lek.
De v8 heeft geen 5 ghz aan boord dat toestel wel gezien die snelheid moet ik mijn oordeel herzien zelfs met de Experia Wifi is er niet meer dan die max 13Mb haalbaar met DSL. Je weet zeker dat de v8 in een isra zit? Gaat er vanaf de woonkamer soms een utp naar de meterkast dat daar haar glasvezel kast hangt?
Reputatie 7
Badge +24
Hi Toinek.

Dit hele topic was een wilde rit van begin tot einde. 😅

Het wordt steeds leuker, komt de buurvrouw met een doos van Telfort.( buurvrouw is 89 echt waar he)
zegt ze vergat ik nog te zeggen heb ik een paar weken thuis liggen wist niet goed wat ik er mee moest.
zwart kastje staat op experia wifi.
ik dat ding aangesloten op het modem in de woonkamer.
Daarna snelheidstest gedaan, en geloof het of niet 49 down 52 up.
Schiet mij maar lek.



Als je 49 down en 52 haalt up is dit zeker glasvezel. Alles werkt nu dus goed?
Reputatie 7
Badge +24
Toinek, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.