Beantwoord

Glasvezel aansluiting zou vandaag afgerond worden, maar is uitgesteld

  • 27 July 2022
  • 32 reacties
  • 536 keer bekeken

27-07-2022
Vandaag zou er iemand van KPN komen om mijn glasvezel aansluiting af te maken (aansluiting doortrekken in huis) …
Ruim 3 weken geleden plandatum al bekend, december 2021 al besteld.

NOT GOING TO HAPPEN !!!

Dag vrij voor genomen, bellen ze om 09:25:     Wordt verschoven naar 22-08-2022 !!!

Gisteren in mijn straat is er nog iemand aangesloten, eergisteren bij een kameraad 1 straat verderop …

KORTOM WAARDELOOS !!!

Mocht mijn huidige provider de boel afsluiten voor die tijd weet ik jullie te vinden !

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 August 2022, 11:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

hm… kadootje …

27-07-2022
Vandaag zou er iemand van KPN komen om mijn glasvezel aansluiting af te maken (aansluiting doortrekken in huis) …
Ruim 3 weken geleden plandatum al bekend, december 2021 al besteld.

NOT GOING TO HAPPEN !!!

Dag vrij voor genomen, bellen ze om 09:25:     Wordt verschoven naar 22-08-2022 !!!

Gisteren in mijn straat is er nog iemand aangesloten, eergisteren bij een kameraad 1 straat verderop …

WAARDELOOS !!!

 

Admin: reactie verplaatst naar eigen topic

@Phoenix007 U weet dat dit forum gaat over KPN de provider en niet over aansluitingen? Daarvoor

moet u bij https://www.kpnnetwerk.nl/ zijn, zij gaan over o.a. uw glasvezelaansluiting tot in de woning.

 

  • Ach ja, het kan er ook nog wel bij,.. Afijn, nieuw op dit forum, maar daar komt mijn verhaal.
    Glasvezel besteld in februari 2022 met daarbij de optie: Zodra er glasvezel ligt, meteen aansluiten.
    Verachtte aansluiting april/mei 2022.

    April/mei werd juli/augustus, maar … eind juni bericht: Het ligt er, u kunt abonnement afsluiten.
    Hè, dat had ik toch al.
    Gebeld, oude bestelling is geannuleerd. Wilt u nieuwe bestelling plaatsen.
    Oke, vreemd, ja dat wil ik:
    - 1x interactieve televisie,
    - geen opzegservice
    - 1 FritzBox.
    (Discussie met medewerker waarom ik geen 2x interactieve tv wil… want kost maar €5 extra. Nee, ik heb maar 1 tv, dus voor de €2,49 extra heb ik liever een Fritzbox)
    Geleverd:
    - 2x Tv ontvanger
    - 1x KPN Box 12 (……..)
    - 1x opzegservice

    Contact gehad. Probeer of monteur een Fritzbox in de auto heeft.
    Monteur komt, heeft Fritzbox in de auto liggen. Top.

    Monteur sluit NT aan. Geen verbinding.
    Gaat naar de wijkkast. Glasvezel niet afgemonteerd… wil dat verhelpen, maar krijgt op z'n sode...ter, dat hij dat niet mag doen, moet door Next Level gedaan worden.
    Next level gaat afspraak maken met mij.

    Twee dagen later: Next level belt afspraak af (huh, heb helemaal geen afspraak gemaakt) want de monteur is ziek.
    Wordt ergens eind augustus dat er weer tijd is (…………...)
    Ben het daar niet mee eens, maar is geen andere monteur die dit kan/beschikbaar is.

    Vreemde gang van zaken, is m'n 2e vrije dag die het me kost dus contact opgenomen met KPN, want Next Level is hun onderaannemer.
    Antwoord servicedesk medewerker: Is niet het probleem van KPN, maar van mij.
    Moet het zelf maar regelen met de onderaannemer.
    Aangegeven dat ik klant van KPN ben en NIET van Next Level.
    Daar had de servicedesk medewerker geen boodschap aan, was niet haar probleem en ik nog altijd het abonnement opzeggen…. Dat maar gedaan.

    Later op de avond: Telefoon van Next Level, er kan toch iemand komen, op vrijdag 22-7-2022 (vandaag dus nu) tussen 08.00 en 10.00 uur.
    Fijn.
    KPN weer gebeld en alsnog weer abonnement genomen.
    Monteur komt zo kort mogelijk nadat Next Level is geweest, helaas niet op vrijdag 22-7, maar wordt dan maandag 25-7 en staat tussen 8.00 en 10.00 op de stoep.
    Helaas wel nieuwe levering van spullen. (Deze keer wel goed geleverd, top !)

    Vandaag, 22-7-2022
    Het is 10.30 … nog geen Next Level gezien en nog steeds alarm LED op de NT kast. Maar eens Next Level bellen: Ja, sorry, was dubbele afspraak en de monteur is nu ergens anders bezig en kijkt nog of hij iemand te pakken krijgt die vandaag alsnog bij u langs komt en de lijn in de wijkkast afmonteerd.

    KPN, Next Level is jullie onderaannemer. Zorg er nu eens a.u.b. voor dat glas vandaag juist wordt afgemonteerd en ik maandag jullie medewerker een bak koffie kan aanbieden op het moment dat hij alles kan installeren !!!!
    Het is vandaag dus m'n 3e dag die het me kost !!!! En het resultaat is 0,0 !!!!!



KPNNETWERK is offline:

MIDDEN OVERDAG ONDERHOUD !!!

KPN Netwerk is tijdelijk niet bereikbaar

Wij plegen op dit moment onderhoud aan onze systemen, hierdoor kun je nu even geen gebruikmaken van de website. Onze excuses voor het ongemak, probeer het straks nog een keer.

Eerst al een KNUDDE planning en nu dit !!!

Kan niet eens een klacht indienen !!!

Vandaag zou er een monteur komen om glasvezel in huis af te monteren.
Vanmorgen is er afgebeld vanwege drukte en BOUWVAK @!
Dat wisten ze 3 weken geleden, toen ze de afspraak maakten, ook wel dat de bouwvak eraan zat te komen !!!

@Phoenix007 U weet dat dit forum gaat over KPN de provider en niet over aansluitingen? Daarvoor

moet u bij https://www.kpnnetwerk.nl/ zijn, zij gaan over o.a. uw glasvezelaansluiting tot in de woning.

 

Die liggen eruit, onderhoud … MIDDEN OVERDAG NOTABENE !!!

KPN Netwerk is tijdelijk niet bereikbaar

Wij plegen op dit moment onderhoud aan onze systemen, hierdoor kun je nu even geen gebruikmaken van de website. Onze excuses voor het ongemak, probeer het straks nog een keer.

 

Planning is al KNUDDE en ik kan er niet eens een klacht over indienen !!!

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Het gaat wel vaker mis ....

https://emeppeli.home.xs4all.nl/


Vermoedelijk ga ik ditzelfde meemaken …

Planning, faspraken nakomen en communicatie is inderdaad een probleem bij KPN / KPN Netwerk.

Ik noem maar beide toko's, want ze blijven naar elkaar wijzen en dat ze compleet onafhankelijk van elkaar (= lees: langs elkaar heen) werken.  VOORAL DAT LAATSTE hebben ze volledig gelijk in…

Bij mij in de straat is iedereen afgebeld kwa afspraak en 1 straat verderop (100 meter van mijn huis) zijn ze nog (vrolijk ?) bezig met aansluiten….)

 

Admin: reactie verplaatst naar eigen topic

Ik ben het helemaal met je eens dat deze gang van zaken voor veel onduidelijkheid en onzekerheid zorgt @MichSt 

Maar neem van ons aan: er ligt niks plat, wel hebben we te maken met bepaalde doorlooptijden. Dus het kan soms gebeuren dat er een dag niet aan je ticket gewerkt wordt (of 2 dagen, of 3) maar dat klopt dan wel omdat de partij die als volgende aan de beurt is om je ticket te behandelen, dan een doorlooptijd heeft van een aantal dagen. Je komt daarbij achteraan in de rij en bent aan de beurt als alle klanten voor jou zijn geholpen. Hopelijk volgt er snel een update!

Lange doorlooptijden ???

Ik werd op de afgesproken dag (27-07-2022, speciaal vrij voor genomen) AFGEBELD …

“Drukte, teveel werk in te weinig tijd geplanned, bouwvak” kreeg ik te horen.

Mijn hele straat is afgebeld werd mij verteld, maar 1 straat verderop (100 meter van mijn huis) waren ze (KPN?-monteurs) nog (vrolijk?) bezig met aansluiten van woningen (28/29-07-2022) …  Schiet mij maar lek …

In december 2021 aangevraagd, oranje kabeltje bij de voordeur en dat was het …
Ik hoef alleen maar het aansluitpunt in huis hebben, de rest kan ik zelf, 30 jaar ervaring in de ICT, ook met glasvezel aansluitingen, alleen niet het lassen ervan …

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Hoi @Phoenix007 . Ik wil wel even voor je kijken maar als de bottleneck bij KPNNetwerk zit kan ik nu al beloven dat ik daar niks in kan betekenen. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Hoi @Phoenix007 . Ik wil wel even voor je kijken maar als de bottleneck bij KPNNetwerk zit kan ik nu al beloven dat ik daar niks in kan betekenen. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Mijn profiel aangevuld en ben 2 keer door KPN gebeld.

KPN kan inderdaad niets betekenen aangaande ‘KPN Netwerk’.

KPN Netwerk’ is mijns inziens ook een totaal verkeerd gekozen naam, aangezien ze kwa service, communicatie en planning totaal NIETS met KPN te maken hebben … chaos allom …

De volgende dag een berichtje van een kameraad, woont 1 straat verderop, 70 meter hemelsbreed van mijn huis: “ KPN netwerk’ is bezig bij mijn buurman het vezeltje binnen te brengen … “

Schiet mij maar lek … over waardeloze planning gesproken bij die ‘KPN netwerk’ club …

KPN Netwerk’ haald de naam van KPN wel heel erg onderuit …

Aangezien KPN de ingang voor consumenten is … en KPN de opdrachtgever is van ‘KPN Netwerk’ …

Mogelijk dat KPN eens wat meer op hun strepen moeten gaan staan als opdrachtgever ?

Met vriendelijke groeten,

Phoenix007

Die KPN vóór Netwerk geeft je inderdaad al heel snel het idee dat het allemaal KPN is en dus gezamenlijk opgelost zou moeten worden. Ik ben het met je eens dat dit zeer verwarrend is.

KPNNetwerk is een ‘glasvezelboer’ Die bieden hun netwerk aan allerlei partijen aan, waaronder KPN.  Wij als provider hebben dus dezelfde mogelijkheden en ingangen als alle andere providers die via KPNnetwerk hun diensten leveren.  Als we 'voordringen’  of speciale behandeling vragen zal dat afgestraft worden door de ACM. 

Ik had je graag verder geholpen maar zo lang die infra niet gereed is gemeld kan ik niks. :-(

 

 

Die KPN vóór Netwerk geeft je inderdaad al heel snel het idee dat het allemaal KPN is en dus gezamenlijk opgelost zou moeten worden. Ik ben het met je eens dat dit zeer verwarrend is.

KPNNetwerk is een ‘glasvezelboer’ Die bieden hun netwerk aan allerlei partijen aan, waaronder KPN.  Wij als provider hebben dus dezelfde mogelijkheden en ingangen als alle andere providers die via KPNnetwerk hun diensten leveren.  Als we 'voordringen’  of speciale behandeling vragen zal dat afgestraft worden door de ACM. 

Ik had je graag verder geholpen maar zo lang die infra niet gereed is gemeld kan ik niks. :-(

 

 

En het volgende dient zich aan in de soap ….

 

Bij ‘KPN netwerk’ heeft men mijn aansluiting 4 weken opgeschoven, maar de afsluiting van mijn huidige provider (Ziggo) niet !!!

22-8’ heeft ‘KPN netwerk’ (misschien) tijd om mij aan te sluiten, maar mijn huidige Internet van Ziggo wordt per ‘6-8’ afgesloten !!! (Volgens de servicedesk van Ziggo)

Nadenken is er niet bij, bij ‘KPN netwerk’ …

Ik maak gebruik van de overstap service van KPN

 

Reputatie 7
Badge +24

Als het goed is word Ziggo pas afgesloten als de verbinding bij KPN werkt. KPN geeft dan een seintje aan Ziggo, dan pas sluit Ziggo af. Zo zou het horen te werken.

Als het goed is word Ziggo pas afgesloten als de verbinding bij KPN werkt. KPN geeft dan een seintje aan Ziggo, dan pas sluit Ziggo af. Zo zou het horen te werken.

Zo zou het moeten gaan inderdaad … maar theorie en werkelijkheid gaan vaak niet samen … 😟

En nog weer een volgende stap in de SOAP …

Ik heb net even gebeld met ‘KPN netwerk’ (0880063744)

Ze hebben even contact gehad met de onderaannemer en die vertelde dus dat er een brief onderweg is naar mij met de mededeling dat 22-8 ook niet gaat lukken … en ook geen idee wanneer het wel gaat lukken …
 

Ik wordt er absoluut niet vrolijker op hier … ik ga het nergens aanprijzen in ieder geval ...

Als het goed is word Ziggo pas afgesloten als de verbinding bij KPN werkt. KPN geeft dan een seintje aan Ziggo, dan pas sluit Ziggo af. Zo zou het horen te werken.

Zo zou het moeten gaan inderdaad … maar theorie en werkelijkheid gaan vaak niet samen … 😟

Meestal gaat dat goed maar ik zie het ook wel eens fout gaan.  Als het systeem z'n werk goed doet krijgt Ziggo een nieuwe 'verwachte’ aansluitdatum.  Als jij op korte termijn niks van Ziggo hoort zou ik toch even bellen voor de zekerheid. 

 

 

 Als jij op korte termijn niks van Ziggo hoort zou ik toch even bellen voor de zekerheid. 


Je wilt niet weten hoe lang ik vandaag en gisteren al heb gebeld … Met KPN, met KPN netwerk, met Ziggo …
Allemaal wijzen ze naar elkaar, maar ondertussen is de datum 6-8 nog door geen enkele partij aangepast …

Dus ik ga ervan uit dat ik vanaf overmorgen geen internet meer heb ...  Murphy's Law is altijd overheersend … met dank aan de overstap service ...

Ik had dat beter zelf in de hand kunnen nemen ipv vertrouwen op een overstap service, zover ben ik inmiddels wel ...

( Kan dit bericht van mij niet verwijderen, dus maar aangepast naar dit… )

 Als jij op korte termijn niks van Ziggo hoort zou ik toch even bellen voor de zekerheid. 

 

Net even geïnformeerd bij Ziggo …

Vooralsnog heeft de enige partij die de afsluitdatum van mijn huige provider mag aanpassenKPN, de afsluitdatum nog steeds niet aangepast en wordt mijn verbinding morgen dus door Ziggo afgesloten … terwijl KPN nog steeds niets opgeleverd heeft ...


Dus ook maar weer met KPN gebeld, met als resultaat dat het nog steeds niet aangepast wordt …

Men vertrouwd bij de KPN helpdesk op het overstap-service proces …

Ik heb daar totaal geen enkel vertrouwen meer in …

 

Exact in lijn van mijn verwachting, met dank aan de ‘overstap service van KPN’ …

Ze kunnen jou doorverbinden naar de overstap desk. Is dat ook gebeurd?  Als zij zeggen dat het op deze manier goed gaat, kun je daar wel op vertrouwen. 

Ze kunnen jou doorverbinden naar de overstap desk. Is dat ook gebeurd?  Als zij zeggen dat het op deze manier goed gaat, kun je daar wel op vertrouwen. 

 

Ik heb gevraagd doorverbonden te worden of dat ze zelf even wilden schakelen met de overstap-desk … Beide antwoorden: nee … ik moest er op vertrouwen net als de helpsdesk …
 

Morgen ga ik het meemaken, mocht de verbinding weg zijn, sta ik morgen om 10:00 in de KPN shop …

(Morgenavond moet ik een aantal changes uitvoeren in Denemarken en Zweden, zonder verbinding gaat dat wat moeilijk ...)

Ai, jammer dat ze je niet even doorverbinden.  In de meeste gevallen gaat dit proces goed maar ik zou liegen als ik zeg dat het 100% is.  Ingrijpen kan ik niet dus we moeten even afwachten en het beste er van hopen.  

So far so good, mijn huidige verbinding is niet onderbroken …

Lijkt erop dat het process goed is gegaan, but the day is not over yet ...

Next soap chapter.

22 augustus:

Vandaag, aldus de site van KPN Netwerk, zou ik aangesloten worden …

Maar ik zal even bij het begin beginnen.

4 augustus:

Gebeld met KPN Netwerken, mij is in dat gesprek toegezegd dat ik terug gebeld zou worden door de onderaannemer, om andere datum in te plannen, 22 augustus zou niet gehaald worden, NIET GEBEURD.

16 augustus:

KPN glasvezel pakket ontvangen.

17 augustus:

Wederom gebeld met KPN Netwerken, horen wat ze te melden hebben.

Zij hebben even weer overlegd met de onderaannemer en mij wederom toegezegd dat ik nog diezelfde middag terug gebeld zou worden door onderaannemer, WEER NIET GEBEURD !

22 augustus (vandaag dus):

Nog steeds geen enkel telefoontje/mailtje gehad.

Gebeld met KPN Netwerken, kan nog wel minimaal een maand duren en hooguit ergens in de buurt van Sint Juttemis.

 

Waar ik mij zo ongelovelijk aan erger is de TOTALE CHAOS kwa planning en de TOTALE RADIOSTILTE aan de kant van KPN / KPN Netwerk.   De communicatie is zeer eenzijdig (komt alleen van de klant, mij dus) !!!

Dit is Prutswerk met een hoofdletter P !!!
KPN en betrouwbaar ???   Niet in mijn boekje !!!

Oef. Wat een narigheid. :-(

Werd er ook een reden gegeven? Waarom schuiven ze het op?

Oef. Wat een narigheid. :-(

Werd er ook een reden gegeven? Waarom schuiven ze het op?

De afspraakmakende partij schijnt ergens vergeten te zijn dat ze geen mensen hebben of plotseling ook nog eens in een andere plaats actief zijn (Hoogeveen in dit geval) …

Ik begrijp misschien iets niet …
Als ik ergens begin maak ik dat ook af …

De onderaannemer heeft daar schijnbaar een ander idee over …
(Halfwerk afleveren en door ...)

nb.:
Vorige week is bij een kennis schuin tegenover mij, overkant straat (60 meter hemelsbreed) de glasvezelkabel wél naar binnen gebracht …

Waarom kan dat wel bij hem in onze straat en niet bij mij ???
Waarom moet ik nog weken (misschien zelfs maanden) wachten ???

Pre-order klanten komen als laatste aan de beurt oid ?

Sind bijna 2 weken EINDELIJK glasvezel en op de gewenste snelheid (1 Gbit) …

TOT gistermorgen …

Sindsdien nog maar 350 mbit synchroon ...

Lijkt erop dat ze van de verkeerde aansluiting (=mijn aansluiting) het profiel veranderd hebben oid …

(Vooropgesteld dat dat net zo werkt als bij Kabel) …

Kortom, 14 dagen plezier en nu een probleem ...