Beantwoord

Glasvezel (bandbreedte/snelheid).

  • 2 June 2019
  • 2 reacties
  • 1179 keer bekeken

Onlangs bij het informeren/afsluiten telefonisch een medewerker (van/voor KPN) gesproken en met haar over o.a. de bandbreedte gesproken... ik had 100/10 Mbit/s en wilde wel naar 50/5 Mbit/s.

Zij vertelde meermaals dat omdat ik glasvezel heb; 50/5 Mbit/s eigenlijk niet bestaat én 100/10 Mbit/s zou zelfs niet bestaan. Omdat ik glasvezel had zou ik sowieso 100/100 Mbit/s hebben; upload is altijd hetzelfde, en lager dan 100 Mbit/s zou niet mogelijk zijn met glasvezel. 😍

Hoe zit dit, want ik vind wel een erg raar verhaal?

Ik informeerde of ze nog wat met de snelheid kon doen en toen kreeg ik het verhaaltje van hierboven.
Ik denk met 50/5 Mbit/s voldoende bandbreedte te hebben... maar mocht dit niet het geval zijn of veranderen dan zou ik eventueel voor 200/200 Mbit/s kiezen... volgens haar; dat kan altijd dat zou dan voor €4,99/mnd zijn. Zie je nu binnen de MijnKPN-omgeving de volle mep staan van €8,99/mnd.
icon

Beste antwoord door Ward_ 3 June 2019, 11:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Zo te horen een gesprek met veel onduidelijkheden en wellicht ook een paar onwaarheden...

Als eerste: Als je via glasvezel bij KPN een abonnement van 100/10 neemt zoals jij nu hebt, krijg jij geen 100 Mbit upload. Dat was een aantal jaar geleden wel maar KPN heeft op een moment de glasvezel en DSL abonnementen samengevoegd. Daanraast bestaat een 50 mbit abonnement wel degelijk en is het minimum zeker geen 100 Mbit.

Je huidige contractsnelheid is 10 Mbit upload en in werkelijkheid krijg je ongeveer 35 Mbit upload (doe maar eens een speedtest op internet). Dat komt meer omdat KPN niet heel strak bezig is met het afknijpen van die snelheid. Maar een gelijke up- en downsnelheid krijg je niet zomaar tenzij je deze als extra optie bestelt.
Bij een 50/5 abonnement is de upload volgens mij ook rond de 30 Mbit dus aan de uploadkant verandert er voor jou niet veel.

En zoals je zelf al had uitgevonden: De 200/200 Mbit upgrade voor 4,99 per maand is alleen voor nieuwe klanten, niet voor bestaande klanten, want daarvoor is het nog steeds 8,99 per maand.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Michel! Goed dat je deze vragen hier stelt. Ward geeft al de meeste antwoorden. We hebben drie niveaus aan abonnementen met elk een eigen maximale contractbandbreedte. Voor Basis is dat 50/5, voor Standaard 100/10 en voor Premium (4K) is dat 200/20. Maar in de praktijk (zoals Ward al aangeeft) kappen we dat niet heel strak af. De upload zit meestal rond de 30 Mbit. En, als je verbinding het kan zit er bij de download ook nog ongeveer 15 Mbit bij op.

Als jij denkt het met 50 Mbit af te kunnen, dan is dat ook zeker mogelijk. Je kunt dan altijd nog weer verhogen door of over te gaan naar een hoger pakket, of door een snelheidsoptie aan te zetten. De 200/200 is inderdaad alleen voor nieuwe klanten voor €4,99. Voor jou als bestaande klant kost dit €8,99. Maar je zou ook de tussenoptie kunnen doen, dat is 100/100, en die kost wel €4,99.

Is je pakket inmiddels zoals je hem wilt hebben? Of zijn er nog dingen waar je verder informatie over wilt, of die je aangepast wilt hebben?