Beantwoord

glasvezel beschikbaar?

• 28 maart 2017
  • 39 reacties
  • 833 keer bekeken

Toon eerste bericht

39 reacties

volgens mijn gegevens die ik van ziggo heb is het dichts bij zijnde glasvezel punt 160 meter hier vandaan.
jullie haalbaarheidsonderzoek zegt 600 meter?????.
er heeft geen enkel onderzoek plaats gevonden bedankt KPN
Reputatie 7
Badge +24
Sorry hoor maar de coax kabel ligt er al 33 jaar en heeft ziggo niks gekost omdat ziggo nog niet bestond.
verder hoor ik veel tegenstrijdigheden bij KPN 160 meter glasvezel kabel of 600 meter glasvezel kabel wat is het nou?. en de aanleg kosten verschillen ook nog al.
Het haalbaarheid onderzoek slaat kant nog wal. er heeft helemaal geen onderzoek plaats gevonden.

Ik zal het proces uitleggen mocht je willen dat er vanuit KPN actie wordt ondernomen. Ik hoop dat dat wat duidelijkheid geeft.

Als de postcodecheck aangeeft dat er geen glasvezel leverbaar is dan kan er een haalbaarheidsonderzoek opgestart worden, om te kijken naar de mogelijkheden voor het aanleggen van glasvezel.
Het kan zijn dat het wel mogelijk is om glasvezel aan te leggen als je(de klant) hiervoor een eigen bijdrage levert. Het haalbaarheidsonderzoek geeft hier uitsluitsel over.

Wij zetten de aanvraag voor het haalbaarheidsonderzoek door naar Reggefiber.
Reggefiber neemt vervolgens contact op met de aannemer, deze zal op jouw adres de situatie onderzoeken en kijken wat de mogelijkheden zijn voor glas.
Als blijkt dat glasvezel toch mogelijk is dan zal er een offerte opgesteld worden. De offerte is vrijblijvend en kan door de klant afgewezen worden als je het niet eens met de kosten.

Een haalbaarheidsonderzoek duurt gemiddeld 6 tot 8 weken. Aan het onderzoek zelf zijn geen kosten verbonden. Een voorwaarde is wel dat je een bestelling moet doen bij KPN mocht je beslissen het aan te laten leggen.
Reputatie 7
Sorry hoor maar de coax kabel ligt er al 33 jaar en heeft ziggo niks gekost omdat ziggo nog niet bestond.Natuurlijk wel, alleen heette het toen nog niet zo, Het is een tijdlang van wat nu Essent heet geweest (onder de naam @Home). Dat bedrijf (of de voorlopers daarvan) zijn vaak ontstaan doordat allerlei plaatselijke CAI-bedrijfjes werden overgenomen of fuseerden.
Als die coax er al 33 jaar ongewijzigd ligt moet je je misschien afvragen wat de kwaliteit daarvan nog is. Ik weet dat Ziggo in mijn vorige woonplaats een paar jaar geleden alle straten heeft voorzien van een nieuwe coax, omdat de oude te storingsgevoelig werd en niet meer geschikt was voor de hoge internetsnelheden die tegenwoordig gevraagd worden.
Volgens mij heb ik mijn kabel tv en radio aangevraagd bij UPC in 1992 en dat is ergens rond 2010 over gegaan in Ziggo, dus Ziggo heeft niks hoeven doen de kabel lag er al sinds 1983 toen mijn woning gebouwd werd.

ik heb een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd en kreeg binnen 24 uur een afwijzing dus wat Paul schrijft is niet juist.
Misschien moeten jullie is bij reggefiber navraag gaan doen hoe de vork in de steel zit.
want hier worden mooie sprookjes vertelt::
Dit is het antwoord wat ik op mijn aanvraag kreeg. (binnen 24 uur)

Geachte aanvrager,

Het is op dit moment technisch en economisch niet haalbaar om de Kuilsenhofweg 111 te Amsterdam aan te sluiten op ons glasvezelnetwerk. Het adres ligt te ver van ons aansluitgebied. Vanuit de nieuwbouw is er geen capaciteit om uw woning aan te sluiten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Reggefiber Customer Operations
Afdeling Haalbaarheidsstudies
Reputatie 7
Volgens mij heb ik mijn kabel tv en radio aangevraagd bij UPC in 1992 en dat is ergens rond 2010 over gegaan in Ziggo, dus Ziggo heeft niks hoeven doen de kabel lag er al sinds 1983 toen mijn woning gebouwd werd...Het enige dat Ziggo heeft moeten doen is geld op tafel leggen om dat UPC over te nemen. En ja, natuurlijk zat daar ook geld bij voor dat coax lijntje dat naar jouw woning loopt.

ik heb een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd en kreeg binnen 24 uur een afwijzing dus wat Paul schrijft is niet juist.
Misschien moeten jullie is bij reggefiber navraag gaan doen hoe de vork in de steel zit.
Persoonlijk denk ik wel dat Reggefiber een haalbaarheidsonderzoek direct met een afwijzing zullen beantwoorden als er kilometers glasvezel gelegd moeten worden en in de praktijk gebleken is dat de kosten daarvoor nooit door de potentiële klant gedragen zullen worden. Het is natuurlijk onzinnig om mensen aan het werk te zetten als je op voorhand al weet dat dat niets gaat worden omdat de kosten gewoon veel te hoog zullen zijn. De kosten voor glasvezel zijn als snel 20 à 30 Euro per meter om dan nog maar te zwijgen over de kosten voor een eventuele PoP op locatie. Stel er moet 20 kilometer glasvezel gelegd worden dan denk ik dat ook jij na een minuutje rekenen ook snel tot de conclusie komt dat het niet reëel is om verder onderzoek te doen.
De reden van afwijzing zou echter wel vermeld moeten worden in de terugkoppeling van Reggefiber.
Reputatie 7
volgens mijn gegevens die ik van ziggo heb is het dichts bij zijnde glasvezel punt 160 meter hier vandaan.
jullie haalbaarheidsonderzoek zegt 600 meter?????.
er heeft geen enkel onderzoek plaats gevonden bedankt KPN
Die glasvezel op 160 meter is van Ziggo en die van KPN ligt dus blijkbaar op zo'n 600 meter alhoewel ik me nog afvraag waar je die informatie vandaan hebt of heb je toch meer informatie gekregen vanuit dat haalbaarheidsonderzoek?
Reputatie 7
Klopt het dat https://netco-fpi-info.fourstack.nl op jouw adres het onderstaande resultaat geeft?

Ja dat klopt, maar ik kan er niets mee, er staat niet waar het dichtstbijzijnde aansluit punt is.
voor wat ik van Ziggo (monteur) begrepen heb is de wijk kast waar mijn internet vandaan komt gewoon voorzien van een glasvezel aansluiting en deze kast ligt zo 160 meter van mijn woning.

Verder snap ik niet hoe mijn internet snelheid boven de 100mbit ligt want dat is het maximaal haalbare voor telefoonlijn internet, wat voor aansluiting heeft mijn wijkkast als het geen glasvezel is?.

Is Bonded Koper/DSL 222 mbit/s de maximale snelheid voor koper?
want Ziggo verkoopt 300 mbit/s voor een koper verbinding!!.

Graag meer duidelijkheid?.
Reputatie 7
Jouw adres zal dus niet voorzien worden van een glasvezel aansluiting (FttH) omdat jouw adres al voorzien van een VVDSL aansluiting waarbij er glasvezel tot de straatkast ligt en het laatste stukje over koper zal gaan.
Momenteel is het grootste abonnement een 100Mbps abonnement en dat is op jouw adres makkelijk haalbaar.
Waarschijnlijk zal KPN op korte termijn ook met 200Mbps abonnementen komen, iets wat jouw lijn aankan maar administratief nog niet beschikbaar is.

Note: Die straatkast is ook niet geschikt om van daaruit glasvezels naar woningen te trekken, daarvoor moet dan een PoP ingericht worden.
Dus mijn wijkkast is wel voorzien van glasvezel?.
Wat betekenen al die afkortingen graag uitleg. vvdsl/ftth/pop ????
Wat is de maximale snelheid voor Koper???
waarom is het een probleem om een pop in de wijk kast aan te leggen? heeft dat iets te maken met wie toegang (Rechten) heeft tot de wijkkast (ziggo)
Ik begreep dat ziggo geen rechten heeft om glasvezel kabel neer te leggen. (Vodafone wel)
Reputatie 7
Ziggo en KPN gebruiken verschillende wijkkasten, die hebben niets met elkaar te maken.
PoP is Point of Presence is glasvezel centrale.
FTTH is glasvezel tot aan de woning.
VVDSL is een protocol dat mogelijk is via verglaasde wijkkasten (FttC).
Jouw maximale snelheid is nu 100Mbps en wordt 200Mbps.
Reputatie 7
FttH (Fiber to the Home) wordt niet door VodafoneZiggo geleverd; Het laatste stuk is altijd coax. Dat lijkt dus sterk op FttC (Fiber to the Curb) dat door KPN wordt gebruikt en waarbij het laatste stuk altijd uit 2 (of 4 bij bonding) koperdraden bestaat. Door de fusie van Vodafone met Ziggo heeft Vodafone zijn vaste (koper én glasvezel) activiteiten moeten afstoten; het lijkt me dan ook sterk dat Vodafone nog FttH glasvezelaansluitingen kan leveren.
FttH wordt op dit moment nog vrijwel alleen aangelegd in nieuwbouwwijken van enige omvang. Aanleg van FttH in bestaande woongebieden is vrijwel tot stilstand gekomen, ten gunste van FttC, dat veel minder investeringen vraagt. KPN doet momenteel een proef met de opvolger van VVDSL: V-Plus. Daarmee zijn snelheden tot 200 Mb/s (400 Mb/s bij bonding) te realiseren. Wanneer dat op grote schaal beschikbaar komt is vooralsnog onduidelijk.
Reputatie 7
Badge +24

Wat klopte er niet aan mij verhaal? Je hebt het HBO direct via Reggefiber aangevraagd i.p.v. KPN(niet dat dat verschil moet maken in de uitkomst)?

Als je binnen 24 uur al antwoord hebt dan is dat snel in ieder geval. Als Reggefiber al weet dat het bijvoorbeeld technisch niet haalbaar is dan is dat zo. "Nee" is helaas ook een antwoord. Afgezien van dat mag wat mij betreft de uitleg ook wat specifieker zodat je goed weet waarom niet.

Klopt het dat https://netco-fpi-info.fourstack.nl op jouw adres het onderstaande resultaat geeft?

Veel beter dan dit kan het bijna niet via DSL. Dit lijkt mij echt te gek om eerlijk te zijn.

Reageer