Beantwoord

Glasvezel beschikbaar maar in complex of meterkast nog niks

  • 25 October 2019
  • 9 reacties
  • 241 keer bekeken

Ik zag via de postcode check dat er glasvezel beschikbaar is. Tot mijn verbazing want er zijn geen kabels getrokken in de straat en al zeker niet in het appartementen complex, ik heb het vastgoed bedrijf gebeld waar wij van huren en die weten ook nog van niks.. Als ik het nu aanvraag dan kan et dus waarschijnlijk niet en moeten kabels door het appartement van onderburen denk ik voor me meterkast. Ook heb ik geen stoptcontact of stroom in de meterkast. Hoe willen ze dan aansluiten. Heel erg raar dit. Klantenservice kpn zegt gewoon 3keer. Het systeem zegt dat het aanwezig is maar als u denkt van niet doet u het niet. Belacheljjk.. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

icon

Beste antwoord door Ward_ 28 October 2019, 08:03

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Een stopcontact in de meterkast maken is niet zo moeilijk lijkt me. KPN gaat het niet voor je doen, als je ff een elektricien belt, dan is het zo geregeld lijkt me.

Het trekken van die glasvezel kabels hoeft u niet te betalen. En u hoeft daar ook niets voor te regelen. Dat regelt KPN netwerk.

Hallo@Kas85 , ik neem aan dat je dat via onderstaande link gecontroleerd hebt:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Als daar op jouw postcode/huisnummer staat dat er glasvezel beschikbaar is kun je dat via KPN of een andere provider bestellen en wordt e.e.a. door de door jouw gekozen provider werkend opgeleverd., je moet alleen zelf zorgen voor een stopcontact bij de glasvezelkast.

plaats van fourstack desnoods even een schermafdruk dan kunnen we meekijken wat er beschikbaar is.

 

Ja uiteraard heb ik gecheckt, gebeld, maar als ze in complex niks hebben liggen en in de straat ook niet, hoe kunnen ze dan aansluiten? Haha.. En kabels gaan niet via trappenhuis, dit gaat door de woningen onder je. Die moeten ook thuis zijn of dat willen, een electricien moet stroom aanleggen en de kabels hiervoor dus dat kost je al 2 uur loon excl materiaal. Maar ging mij erom dat het beschikbaar staat maar in de straat ligt et nog niet 

Een stopcontact in de meterkast maken is niet zo moeilijk lijkt me. KPN gaat het niet voor je doen, als je ff een elektricien belt, dan is het zo geregeld lijkt me.

Het trekken van die glasvezel kabels hoeft u niet te betalen. En u hoeft daar ook niets voor te regelen. Dat regelt KPN netwerk.

Ja uiteraard heb ik gecheckt, gebeld, maar als ze in complex niks hebben liggen en in de straat ook niet, hoe kunnen ze dan aansluiten? Haha.. En kabels gaan niet via trappenhuis, dit gaat door de woningen onder je. Die moeten ook thuis zijn of dat willen, een electricien moet stroom aanleggen en de kabels hiervoor dus dat kost je al 2 uur loon excl materiaal. Maar ging mij erom dat het beschikbaar staat maar in de straat ligt et nog nie. En vastgoed management de eigenaar van dit hele complex weet ook nog niks, staat gepland pas eind 2020 zei de gemeente. 

Reputatie 7
Badge +24

Het leggen van die glasvezel kabel hoeft u zich geen zorgen over te maken. Dat regel KPN. Gewoon abonnement afsluiten en geduld hebben. Je ziet het vanzelf. Het kan zijn dat KPN contact opneemt en zegt dat het toch niet mogenlijk is. Dat zou kunnen.

Reputatie 5
Badge +4

Aanleggen van een wandcontactdoos in de meterkast doet de KPN monteur gratis bij een nieuwe klant. Spreek uit ervaring, was bij de installatie van glasvezel aansluiting bij een familielid.

Reputatie 7
Badge +10

Controleren via https://netco-fpi-info.fourstack.nl  is niet altijd handig. Deze geeft namelijk ook adressen aan die al in de database staan maar nog niet aangelegd zijn. En dat zijn er heel veel aangezien we momenteel volop aan het uitrollen zijn in Nederland.

 

@Kas85

Beter is het om de postcode en huisnummer te controleren via www.kpnnetwerk.nl Als je zeker weet dat er in de straat nooit gegraven is, en in het complex niks is aangelegd, dan vermoed ik dat dit een gepland gebied is waar de communicatie wellicht nog niet op gang is gekomen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Kas85 Ik zie dat je al een heel duidelijk en volledig antwoord van @Ward_ hebt gekregen. Verklaart dat de zaak enigszins? Ben je al wat verder gekomen? 

Ja zoals ik al zei ligt hier geen kabel, bij de gemeente ervoor geweest, en ook komen er extra kosten ivm geen stroom aanwezig in de stoppenkast. Daarnaast met de vastgoed management gebeld (eigenaar van het pand). Kabels moeten door de plafonds heen idd, vanaf de onderburen naar boven, neem gewoon weer lekker normaal internet, ook 100mbs alleen dan goedkoper haha. 

Reageer