Beantwoord

Glasvezel Den Haag

  • 9 June 2019
  • 35 reacties
  • 2405 keer bekeken

Een paar weken geleden via de site van kpnnetwerkNL een melding dat glasvezel voor mij mogelijk beschikbaar is (postcode 2565CL). Sterk geïnteresseerd meld ik mij hiervoor aan. 2 dagen later een mail ontvangen dat het toch nog niet beschikbaar is en dat een informatiepakket via de post wordt bezorgd. Inmiddels 2 weken verder en nog niets ontvangen. Wel van concurrent T-mobile. In samenwerking met VolkerWessels wordt in Den Haag Segbroek 32.000 aansluitingen verglaasd!!!!!!

Ik heb mij daarvoor inmiddels als geïnteresseerde opgegeven maar wil KPN niet verlaten. Wordt ik toch gedwongen of komt er alsnog een pakket in de bus en kan ik mij inschrijven bij de combinatie ReggeFiber/KPN.

Ik hoop het wel anders zal ik KPN na 30 jaar toch vaarwel moeten zeggen. Hogere snelheid met pair-bonding zit ik niet op te wachten. Tijd om naar glasvezel over te stappen.

Wie weet meer van de glasvezelplannen en of er binnenkort een mailing komt naar 2565CL? Concrete info en geen verwijzing naar sites waar je een check kan doen. Die heb ik al vaak genoeg nagekeken. Wanneer krijg ik eindelijk het beloofde informatiepakket? Ik hoop niet dat mijn CRM-ticket: 0193504 in de bekende doodlopende steeg is beland.

Dank McAn
icon

Beste antwoord door Ward_ 9 June 2019, 13:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Haloo @McAn ,
Je kunt je bij KPNNetwerkNL abonneren op de nieuwsbrief, dan word je keurig op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen in jouw straat.
Zelf kreeg ik vorige week een e-mail dat ze in mijn straat aan het werk gaan om de kast op te waarderen en prompt een paar dagen later stond er al een nieuwe kast en is er vanaf een knooppunt een glasvezelleiding naar de kast gelegd en de technici moeten nu nog van alles aan gaan sluiten en wordt op de hoogte gehouden van de vorderingen.
De kans is aanwezig dat KPN hier achter het net vist in ieder geval op FttH gebied.
Het zal dan op upgraden van het dsl net neerkomen.

Je zou via het 088 nummer op de kpnnetwerknl site kontakt kunnen opnemen.
088 006 37 44 Volgens de site zou er meer onderzoek nodig zijn op basis van de postcode.
Als hier op het forum iemand er iets van kan zeggen zal dat @Ward_ zijn.
Hallo @McAn , Reggefiber heet nu KPNNetwerkNL en je kunt ze via de site ook een e-mail sturen met je vragen, daar krijg je binnen een paar dagen keurig antwoord op.
Hallo. Ik had ook via de site van KPNnetwerkNL de vraag gesteld na een mail binnen 2 dagen ruim 2 weken stilte.
Reputatie 7
Badge +10
In welke gebieden KPN Netwerk NL glasvezel gaat aanleggen blijft geheim totdat de communicatie echt begint. Het is dus vertrouwelijke informatie. Ik kan en mag niks zeggen over de uitrol plannen. En dat geldt voor elke KPN of KPN NetwerkNL collega, ook hier op het forum. Vandaar dat er altijd wordt verwezen naar de website of de nieuwsbrief.
Via de site eindelijkglasvezel.nl krijg ik de melding dat glasvezel beschikbaar komt. Zie foto.

Ik kan zelfs bestellen. Is deze site betrouwbaar en wat gebeurd als ik bestel?
Reputatie 7
Badge +10
Dit is de site van voormalig Reggefiber, nu KPN NetwerkNL. Dus zeker betrouwbaar om op te bestellen.
Ik denk echter zelf dat hier een fout in is geslopen en dat er nog geen planning is voor aanleg van glasvezel. Pas als je ook echt post ontvangt van KPN Netwerk NL, kan je zeker weten of een project doorgaat in de aanleg. Tot die tijd kan het best zijn dat adressen al wel in de database zijn opgenomen ter voorbereiding maar dat betekent absoluut niet dat een project ook doorgang vindt. Het kan zelfs ook een oud geannuleerd project uit het verleden zijn.

Het kan geen kwaad om bij Volker Wessels/T-Mobile toestemming te geven voor alleen de aansluiting. Naar mijn weten verplicht je dat niet tot afname van een abonnement maar het is altijd beter om teveel aansluitingen in huis te hebben dan geen...
Of KPN Netwerk NL besluit zelf een netwerk ernaast te leggen of te gaan leveren via het netwerk van T-Mobile is nog onbekend dus dat zal moeten blijken.
@Ward_ dank voor je duidelijke reactie. Ik kan hiermee verder.
Hallo @Ward_ , als ik een postcodecheck doe op mijn adres staat er sinds kort op de website van KPN dat ik bij het bestellen voor de snellere VDSL 100Mbps-variant kan kiezen, de kast is net vorige week geplaatst, nog leeg dus en afgelopen vrijdag een glasvezel er naar toe gelegd, dus dat het er aan komt is nu wel zeker.
Als het beschikbaar is ga ik het meteen bestellen, niet omdat het moet maar omdat het kan.☺️
Reputatie 7
Badge +30
Ha @McAn, welkom! Ik zie dat onder andere Ward je inmiddels van informatie heeft voorzien, helemaal fantastisch, al was het niet helemaal waar je op gehoopt had. Mocht je nog vragen hebben, laat je het me weten?
@Marcia_ en @Ward_ Ik heb een bestelling geplaatst via eindelijkglasvezel.nl en aanvraagbevestiging van reggefiber ontvangen. Aanvraag is doorgezet naar KPN. Ik wacht af. Hoop niet dat Ik weer geen reactie krijg. Slechte service via het contactformulier de vorige keer:-(
Inmiddels krijg ik wel dagelijks een mail van T-mobile met een update van hun plan.
Ik ben zojuist gebeld door KPN. Planning staat voor kwartaal 3. Mijn wekker is aangezet. Compliment voor de snelle op opvolging.
Reputatie 7
Badge +30
Wat top! Ik heb nog niets gedaan trouwens, eerlijk is eerlijk, maar fijn dat je gebeld bent 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Ik ben zojuist gebeld door KPN. Planning staat voor kwartaal 3. Mijn wekker is aangezet. Compliment voor de snelle op opvolging.

Niet om je teleur te willen stellen maar de planning in kwartaal 3 voor postcode 2565CL is niet voor glasvezel tot in de woning maar voor een snellere VVDSL verbinding op het kopernetwerk.

Dat kan je zelf ook inzien op deze pagina:
https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Inmiddels is de fout ook hersteld en zie je op www.eindelijkglasvezel.nl ook niet meer dat er glasvezel komt. Om de simpele reden dat het ook echt niet gepland staat.
Reputatie 7
Badge +30
Oh wat balen dit 😞, dank voor je bericht Ward!
@Ward_ dat is balen. VVDSL ga ik niets mee doen. Laatst is een monteur langs geweest om de actieve beschadigde koperpaar om te zetten naar de reserve koperpaar. Ik kom sowieso niet hoger dan huidige 51Mbits. Wordt dan toch T-mobile 😞
Plannen T-Mobile

@Ward_ deze week mail ontvangen dat glasvezel er eindelijk komt en dat ik een verlengaanbod krijg voor 6 maanden voor €35. Echter via KPNnetwerk alleen melding dat ik betrouwbare koper heb en geen melding dat glasvezel beschikbaar komt. Fourstack laat ook niets zien. Ik ben afgelopen week naar de infobus geweest op het regentesseplein. Ook niets bekend.

Komt glasvezel van KPN echt beschikbaar en wanneer dan of is dit een poging van KPN om met een loze belofte mij niet te laten overstappen naar T-mobile?
Reputatie 7
Badge +30
Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer? Op alleen je postcode zie ik inderdaad nog niets. Wat voor mail heb je gekregen? Is dat gericht aan jou persoonlijk van een algemeen KPN e-mailadres? Of van een collega rechtstreeks? Of misschien een algemene mail? Ik zoek het graag voor je uit. Natuurlijk wil ik jou ook graag als klant behouden, maar natuurlijk niet op deze manier!
@Marcia_ profiel aangevuld.
Mail is van afzender campagne@kpn.com, Onderwerp: We hebben een cadeautje voor u
Tekst in screenshot hieronder

Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Dat is dan helemaal legitiem! Ik zie inderdaad op de website van KPN Netwerk NL dat we ermee aan de slag gaan. Echter zie ik ook dat we dit in de komende drie jaar doen. Kan dus ook betekenen dat het nog een behoorlijke tijd duurt.
@Marcia_ Ja die aankondiging had ik gelezen maar een dergelijk mail wekt toch de verwachting dat het op korte termijn gaat gebeuren. Er staat immers binnenkort en niet tussen nu en eind 2021. Omdat ik nergens iets over een kwartaal/maandplanning kan lezen en de info in Fourstack niet betrouwbaar is (aangekondige onderhoud wordt steeds uitgesteld) sterk vermoeden dat ik me voor een extra jaar bind aan KPN en daarna nog steeds geen glasvezel heb. Omdat de mail qua planning niet concreet is lijkt het sterk op een poging om met een vage belofte te voorkomen dat velen naar T-mobile overstappen.

Zou het aanbod overwegen als er een concrete planning is. Een KPN abonnement via het T-mobile glasvezel netwerk is voor mij ook een optie om bij KPN te blijven
Reputatie 7
Badge +24
Er staat immers binnenkort en niet tussen nu en eind 2021.

Tussen nu en eind 2021 is bij dergelijke projecten behoorlijk "binnenkort".
Reputatie 7
Badge +30
Al moet ik gniffelen om Nick z'n reactie, snap ik ook heel goed dat jij duidelijkheid wilt, @McAn. Echter denk ik dat we je geen concrete datum kunnen geven. KPN Netwerk NL gaat aan de slag en zij houden je via de mail op de hoogte. Je kunt je daarvoor aanmelden via de link die ik in mijn vorige bericht stuurde. Ik kan er helaas niets anders van maken!
So be it. In ieder geval ga ik niet in op het aanbod. Nieuw abonnement aanvragen bij T-mobile kan tot 3 maanden voor beëindigen huidige provider om dubbele kosten te voorkomen. Als er op 1 feb 2020 nog geen duidelijkheid is over de planning dan wordt het helaas T-mobile...hoe graag ik als oud-KPN-er bij KPN was gebleven. 😞