Beantwoord

Glasvezel Download snelheid traag 5-2-2014

• 5 februari 2014
  • 105 reacties
  • 8062 keer bekeken

we zijn gebruiker van Glasvezel 100mb in Hardinxveld-Giessendam

tot nu toe altijd super verbinding.

nu download snelheid onder de 1mb met speedtest

upload wel normale snelheid.

ondertussen binnen router opnieuw opgestart.

en geeft geen verandering in de situatie

Vraag aan KPN:

graag controleren / doormeten !?

Alvast hartelijk dank!

icon

Beste antwoord door Lenz 7 februari 2014, 07:51

Zakelijk heb ik voor mijn bedrijf een SLA 12mb omdat we volledig in de cloud werken met telefonie en office365 en data dan dus liever geen risico als het belangrijk is.

Thuis lekker snel omdat de kinderen en wijzelf gebruik maken van mobile telefoons / laptops / computers / smartTV en een VPN voor mij naar de zaak zodat ik als ondernemer dan ook kan werken.

Sorry maar als je een oplossing wilt kun je beter positief denken en ondersteunen.

Afbraak qua communicatie maakt defensief en bitter.

Ondertussen is het opgelost en gaan we er vandaag weer een fijne werkdag van maken!

Succes iedereen!

Capture.JPG

Bekijk origineel

105 reacties

Hier hetzelfde probleem in Voorthuizen.

Download snelheid ook onder 1 mb met speedtest wat normaal véééééél meer was.

Upload snelheid nog wel aan de normale kant.

Ook router en dergelijke opnieuw opgestart zonder succes.

Hoop dat er hier ook even naar gekeken kan worden.

Alvast bedankt.

Wij hebben hier in Zevenaar ook extreem traag internet. 0.35 mbit...lijkt me niet de bedoeling met een 100mbit abbo :o

Hier hetzelfde.

Erg trage internetverbinding 30 kbyte p/s. Internet is bijna niet te gebruiken.

Mogelijk een storing?

Heeft iemand een idee of en waneer er door KPN gereageerd gaat worden?

Geen idee, Ik hoop snel, want dit langzame internet is gewoon niet fijn.

5.2.2014 19:00. Zelfde probleem in Weert, Limburg. Downloadsnelheid op dit moment < 1 Mb, contract 50 Mb. KPN gebeld: "Probleem niet bekend. Maak uw glasvezelkast en Experia box spanningsloos en wacht 5 minuten. Dan weer spanning er op. Probleem zou dan binnen 20 minuten opgelost zijn". Niet dus, weer KPN gebeld, andere medewerker: "Probleem is bekend bij KPN, ligt niet bij u. We hopen het binnen 24 uur opgelost te hebben.". Ik krijg geen incidentnummer van KPN. Slechte zaak. Ik moet er maar van uit gaan dat dit incident is geregistreerd bij KPN  en dat men er daadwerkelijk mee bezig. Kan dus ook niet zien of opvragen wat de status is van dit incident. Niet bepaald professioneel en erg klantonvriendelijk. KPN, dit moet echt beter. 

Hier in Vleuten ook download heel traag. Ook 0,5 i.p.v. 50

Heb contact gehad met de klantenservice en daar was ondertussen het probleem bekend.

De telefoon bij de klantenservice staat roodgloeiend m.b.t. de enorm trage downloadsnelheid.

De uploadsnelheid is wel goed.

Misschien iets met de DNS servers??

Hiier ook hetzelfde probleem (regio Haarlemmermeer, Noord-Holland), download speed ongeveer 0.5 Mbit op een abonnement van 100 Mbit. Upload speed is trouwens ook niet goed, zo'n 50 Mbit van de 100 Mbit.

Lijkt wel een landelijk probleem als ik de berichten hierzo lees. Uiteraard weer nergens een storingsmelding te vinden...

Overigens lijkt het mij geen DNS issue. Als je een alternatieve DNS instelt, bijv. OpenDNS of die van Google (8.8.8.8), gaat het probleem niet weg.

Okay. Dan weten we dus dat het DNS niet het probleem is.

En ik begreep van de klantenservice dat het probleem landelijk is.

Wel vreemd dat deze storing nog steeds niet te vinden is op de KPN site.

Upload is goed maar de download is super traag.

inderdaad is de uploadsnelheid ook niet goed.
Reputatie 7
De storing is niet landelijk.

Mijn speedtests geven zowel downstream als upstream ongeveer 90Mbps op een 100Mbps glasvezel aansluiting.

Zowel de "KPN speedtest server 1 en 2" als speedtest.net naar server in Dronten (hosted by Solcon).

Hoop maar dat dit snel gefixt kan worden.

Kan geen eens een filmpje of iets dergelijks kijken op me laptop met dit trage gedoe.

Maarja geduld is een schone zaak denk ik dan maar, heb voor de rest nooit echt probs gehad met kpn glasvezel en iedere provider heeft wel een wat probleempjes en dergelijke.

Dit is de eerste keer dat ik een probleem heb met glasvezel, heeft altijd goed gewerkt. Het lijkt mij juist wel een landelijk probleem als ik in Noord-Holland en een ander in Limburg hetzelfde ervaart...

Wat ik zo jammer vind is dat er geen melding van gemaakt wordt. Storingen kunnen altijd gebeuren, ik ben niet iemand die gelijk bij de helpdesk in de telefoon gaat hangen. Veel mensen kunnen best begrip opbrengen als men maar weet wat er speelt. Zou ze bij de helpdesk een hoop telefoontjes en ergenissen bij zowel hunzelf als klanten schelen...

Inderdaad, het eerste waar je naar kijkt is of er storingen bekend zijn.

Vervolgens is het verder afwachten . . .

Als er geen storing gemeld is ga je zelf alle mogelijke oorzaken na.

Ja, nu maar hopen dat KPN het snel kan oplossen.

En volgens mij is het wel landelijk.

Noord-Holland, ik zit bij Utrecht en ook melding uit Limburg.

Het probleem zit dus niet in één regio.

Ik zie ook op Twitter meldingen uit verschillende postcode gebieden. KPN Webcare lijkt te negeren of niet te reageren...

Ook hier in Hoogerheide (West-Brabant) een downloadsnelheid van rond de 0,6 Mbps. Klantenservice al gebeld, volgens hem geen storing bekend maar wel 2 mensen die dit ook hadden? Hoezo 2, lees hier al dat er veel meer mensen zijn! 
Experia Box herstarten helpt niet, resetten (paperclipje achterin en even paar seconden wachten tot lampjes uitgaan) helpt ook niks!
Dus ... KPN... werk aan de winkel!!

Reputatie 7
Vreemd, ik zit met verbazing dit topic te volgen.

Ik heb nergens last van, dus landelijk is het niet.
@MarioEgthuijsen,

Welk type Experia Box heb je en welke versie van de firmware staat daar op?

Gisteren gepost via facebook blijkt dat er ook daar mensen zijn die zich bij KPN hebben gemeld.

Vindt het nog steeds vreemd dat op alle media en dit forum KPN niets van zich laat horen.

Het probleem is nog steeds niet opgelost en niemand weet of er überhaupt iets aan gedaan gaat worden????

Erg slordig KPN!

Wel ondertussen 4 persoonlijke berichten waaruit ondertussen blijkt dat ik een Ervaren Forum Lid ben!

Nog een paar keer klagen en ik ben een expert.

Moet je daar trots op zijn?

Als het probleem door KPN sneller was opgelost was ik zover niet gekomen ;-)

Reputatie 2
Ook ik heb hier nog steeds last van, sinds thuiskomst gisteren (zal rond 18:00/18:30 uur geweest zijn). De hele lijn heeft er last van, ping schommelt tussen 5 en 10ms, waar dit normaal 2-5ms is. Download komt absoluut niet boven de 2 Mbit/s uit, waar ik normaal echt minimaal 80 Mbit/s haalde. Upload varieert tussen de 40 en 70 Mbit/s, maar ook dit is dus ongeveer de helft van wat het zou moeten zijn (en normaal is). Het gaat hier om Amsterdam IJburg.

KPN Webcare op Twitter negeert mij ook volkomen, maar gaan wel in op succesverhalen, echt schandalig.

Kom op KPN, stop eens met je gebruikers negeren! Hier melden al tientallen mensen de klachten, Twitter ook, telefonisch zal het nog meer zijn, dus er moeten minimaal wel honderden, misschien duizenden mensen last van hebben!

Dat jullie de meeste klachten op klachtenkompas.nl hebben, zegt ook al genoeg, ik neem aan dat jullie je slechte naam ook weleens willen opschonen?

Reputatie 7
Hoi AddVariety, welkom op het forum.

Welk type Experia Box heb jij en welke versie van de firmware draait daar op?

Reputatie 2
Hoi wjb,

De firmware versie kan ik nu niet controleren, daar ik op mijn werk zit. Wel goed dat je het aanhaalt, ik heb er gisteren niet aan gedacht om te kijken of er een update beschikbaar is. Echter... ik ben 'toevallig' systeembeheerder die dit soort dingen weet en zelf kan uitvoeren, maar de gemiddelde gebruiker zal een firmware update weinig tot niks zeggen. KPN moet ook niet verwachten dat gebruikers hun firmware uit zichzelf gaan updaten, als dit al nodig is door een netwerkwijziging, dan moet het aangekondigd worden en dat is niet gebeurd. Al betwijfel ik in dit geval of het effect zal hebben.

Ik heb overigens de ZTE versie met de transparante rand met LED's eromheen, niet de V9 dus. Derde in dit rijtje.

Reputatie 7
Hoi AddVariety,

Dank voor jouw antwoord.

De reden van mijn vraag was dat KPN aangekondigd heeft een firmware update uit te rollen voor de V8.

Firmware updates worden automatisch uitgerold, daar heb je als consument geen invloed op.

Ik was "even bang" dat dit wellicht de oorzaak zou kunnen zijn, aangezien ik absoluut geen problemen ondervonden heb met mijn V9.

Nu kan ik dat als oorzaak schrappen van het lijstje omdat jij deze problemen ondervond met een ZTE H220N.

Bij mij gaat het om:

ModelH220N
Serial Number219012098938
Hardware VersionV1.0.03
Software VersionV1.0.02T09.8v3

Internet is nog steeds ERG traag. Heb het vermoeden dat het niet aan de modem ligt.

Reageer