Beantwoord

glasvezel en airport express

• 7 mei 2012
  • 1 reactie
  • 19298 keer bekeken

Ik heb KPN glasvezel, gebruik de wireless van de KPN experia box en ook een Apple time capsule die gekoppeld is via ethernet kabel aan de experia box . Dit werkt naar behoren en heb probleemloos 2 draadloze netwerken. 

Voor in de tuin gebruik ik een Apple airport express die ook met een ethernet kabel is verbonden experia box. Een eigen derde draadloze netwerk. Werkte prima met ADSL experia box, maar niet met glasvezel box. De instellingen van de airport express zijn gelijk aan die van de time capsule. 

Ik heb kabels vervangen en getest met een laptop - zijn prima. Ik heb andere ethernet poorten gebruikt - ook geen resultaat. 

Ik kan natuurlijk gewoon het draadloze netwerk van de time capsule oppakken met de airport express en doorgeven voor verder bereik, maar prefereer om te koppelen aan een ethernet kabel. 

Kan iemand helpen/adviseren? 

icon

Beste antwoord door JeroenVerberkt 20 mei 2012, 12:45

Zelf had ik ook een probleem met de airport express sinds ik glasvezel van KPN heb. Lampje knipperde oranje.

Ik kon daardoor geen muziek streamen naar mijn geluidsinstallatie.

(ik weet niet of dit zal helpen bij jouw probleem, heb er zelf niet veel verstand van, maar ik vermeld het toch maar even)

Opgelost door het volgende te doen:

1) configuratieprogramma openen

2) via WiFi verbinding maken met de airport express

3) bij instellingen, tabblad internet de zaak ingesteld op "DHCP"

4) bij netwerk routermodus ingesteld op "uitgeschakeld (brugmodus)" 

Bekijk origineel

1 reactie

Zelf had ik ook een probleem met de airport express sinds ik glasvezel van KPN heb. Lampje knipperde oranje.

Ik kon daardoor geen muziek streamen naar mijn geluidsinstallatie.

(ik weet niet of dit zal helpen bij jouw probleem, heb er zelf niet veel verstand van, maar ik vermeld het toch maar even)

Opgelost door het volgende te doen:

1) configuratieprogramma openen

2) via WiFi verbinding maken met de airport express

3) bij instellingen, tabblad internet de zaak ingesteld op "DHCP"

4) bij netwerk routermodus ingesteld op "uitgeschakeld (brugmodus)" 

Reageer