Beantwoord

glasvezel en nu?

  • 18 July 2019
  • 13 reacties
  • 304 keer bekeken

In regio 3200 is glasvezel aangelegd, Hoewel er wordt zo her en der nog gegraven. Bij is de buitenkabel met een kastje geinstalleerd binnen. Intussen krijg ik enquete op enquĂȘte, waar ik in de verstrekte links uiteindelijk verdwaal..... Maar als ik concreet vraag: en nu? Niemand weet raad.... (ik ben van het plannen u moet bij kpn.... of ' ik ben van het graven... u moet bij kpn..... ) Wie o wie helpt mij? Of is er een engeltje...đŸ€”đŸ˜‰
icon

Beste antwoord door Raymond. 19 July 2019, 18:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @MaartVie
Kijk eens of je op deze website wijzer wordt: https://www.kpnnetwerk.nl/
Die is van KPN NetwerkNL, die de kabels/netwerk etc. beheren en (laat) leggen.
Vul je postcode/huisnummer daar in voor meer informatie.
Reputatie 7
Badge +10
@MaartVie Wat is concreet je vraag? Of de aansluiting klaar is om te bestellen? Of wat je zou kunnen bestellen?
In beide gevallen kan je inderdaad het beste je postcode en huisnummer checken op www.kpnnetwerk.nl
Mocht je meer informatie willen dan kan je ook contact met ze opnemen. De contactgegevens staan op die pagina.

Wat ik wel vreemd vind: Je zou hooguit 1 enquĂȘte moeten hebben gehad. Maar ook meerdere nieuwsbrieven of soortgelijke dingen waarin je telkens weer bent verwezen naar deze genoemde site om te kijken wat de status is, maar ook vooral wat je dan kan met die aansluiting. En bij welke providers.
Wat mij steekt, en ik als commercieel bedrijf bij een bedrijf als KPN zou oppakken is: begeleiden.
Misschien n magisch woord, maar klantvriendelijkheid. Nu: hier heb je glasvezel, je hebt nu kabel. Wil je beter internet dan moet glasvezel..... Wilt u dat? Ga dan naar mijnKPN om erachter te komen dat u idd glasvezel nodig hebt, wij nemen weer heel u bestaande pakket met u door bla bla bla en dan kom ik erachter dat alles hezelfde blijft behalve: wil glasvezel en ga straks meer betalen.... Terwijl: 6 maanden geleden al de keuze is gemaakt. Lang verhaal kort: kom maar aansluiten die hap, klaar en weer door (meer niet SVP)
Grote kans dat die postcode gebied onder EQT/Caiway valt.

Als er een keuze is gemaakt ook betreffende de provider, blijkens de start post is dit KPN geworden dan is het nu niks meer. Zodra de keuze is gemaakt kom je in de afwachten tot het klaar is fase.

Als de boel binnen is gemonteerd zou het leverbaar moeten zijn besteld lijkt het al.

Als ik alles nu goed lees en begrijp ontbreekt de laatste stap het is nog niet actief opgeleverd.
Terwijl het al wel besteld is of lijkt te zijn.
Klopt, exact! En de laatste meneer welke de glasvezel kabeltje binnenshuis tot in de meterkast heeft getrokken zei, wederom: nu moet u bij u provider zijn. ...... Maar ik verwacht dat mijn provider naar mij toekomt! Ik betaal nu 85,00 voor een uitgekleed basispakketje, deze kan worden verbeterd met glasvezel..... ' Beste bewoner, dit is de status, dit gaan we nog doen, en dan zijn we klaar, wat wilt u of wat kunnen we voor u betekenen? Grts KPN. Maar neen.....
Vul een enquete in: bent u tevreden over de gravers? Kleur kabel? Tijdstip wanneer de kabel is aangelegd? Hoe diep..... boeiend!
Reputatie 7
Badge +30
Hoi, MaartVie, welkom op het forum! Wat fijn dat er bij jou glasvezel is aangelegd! Ik begrijp dat je wat onvrede ervaart over de hoeveelheid papierwerk die je krijgt met, naar je gevoel, niet voldoende concrete info en stappen. Wat betreft papierwerk kan ik niet zo heel veel zeggen, dat wordt vanuit KPN NetwerkNL gedaan, wat weer los is van KPN de provider. Ward geeft daar al wat informatie over.

Op het moment dat we glasvezel aanleg door KPN NetwerkNL klaar is, dan krijgen wij (KPN de provider) dit ook door. Dan benaderen we mensen die al klant bij ons zijn over het algemeen ook actief. Maar dan moeten we daar wel eerst bericht over hebben gekregen vanuit KPN NetwerkNL. Als je wilt kan ik hier verder voor je kijken, en indien mogelijk de omzetting naar glasvezel voor je in gang zetten. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik dit met je op 🙂
Als het nog steeds zo gaat als bij ons in 2015 kan je al een internet abonnement via glasvezel bestellen ver voor de vezel binnen is.

Via eindelijkglasvezel.nl waar ik door belaagd werdt kon ik meteen al de provider kiezen zodra het project van start ging. Meteen nadat het technisch was opgeleverd hadden we ook signaal.

De door Erik beschreven manier is minder naadloos dan ik zou verwachten.
Reputatie 6
Badge +9
Goedemiddag @MaartVie,

@Erik_ Is net naar huis maar ik zie dat je je gegevens hebt aangevuld. Als ik kijk op jouw adres dan is de glasvezel opgeleverd en kunnen we een omzetting in gang zetten. Dit regel je het snelst telefonisch op 0800-0402 of per chat hier.

@Galdor68 De manier die je beschrijft is inderdaad als je nog geen abonnement hebt. Als je al een abonnement hebt dan zal dit, als je hierover zelf geen contact opneemt, ongewijzigd via koper blijven verlopen. We zijn er mee bezig om dit in de toekomst makkelijker te laten verlopen maar op dit moment moet er nog handmatig een omzetting in gang gezet worden.

Zodra je bericht krijgt dat de glasvezel is opgeleverd kan je hierover met ons bellen of chatten en zetten we dit in enkele minuten voor je in gang. De daadwerkelijke omzetting duurt meestal ongeveer 8 dagen (6 werkdagen).
Dankje Raymond
Die reclame karavaan en voorinschrijving is toch niet veranderd?
Er moeten toch nog steeds genoeg voor in schrijvers zijn.
Ik was op dat moment geen klant op het KPN netwerk dat klopt.
Was ik wel KPN klant had ik ook ver voor de oplevering kunnen kiezen om mij meteen vanaf de oplevering om te zetten.
Ingekort...wij nemen weer heel u bestaande pakket met u door bla bla bla en dan kom ik erachter dat alles hezelfde blijft behalve: wil glasvezel en ga straks meer betalen.... Terwijl: 6 maanden geleden al de keuze is gemaakt. Lang verhaal kort: kom maar aansluiten die hap, klaar en weer door (meer niet SVP)
Ik begrijp hier toch echt uit dat ook deze klant vanaf het eerste moment heeft aangegeven zet mij maar om. Daarom kan ik allleen maar concluderen dat er ergens administratief iets niet goed is gegaan. Dat je niet wordt om gezet als je niks doet is logisch hoewel die keuze er in de nabije toekomst mogelijk niet meer zal zijn. Gezien berichten over pilots op de wba pagina's.
Reputatie 7
Badge +30
De keus die in dit geval is gemaakt, zes maanden geleden, is de akkoord om de glasvezelaansluiting in huis te laten aanbrengen. Nu begrijp ik zeker dat voor veel mensen dit dan ook betekent dat ze dan hun diensten via glasvezel willen laten verlopen. Maar dat stukje loopt via KPN de provider, en niet KPN de netwerkbeheerder. Vandaar dat stuk wat ik al schreef over dat wij dan van KPNNetwerkNL moeten doorkrijgen dat de aansluiting gereed is. En vanaf dat moment kunnen we bestaande klanten omzetten.

Voor nieuwe klanten is het inderdaad anders, die kunnen al eerder een bestelling plaatsen en dan is het gewoon wachten tot KPN NetwerkNL klaar is en dan komen wij erachteraan. Bestaande klanten hebben al diensten van ons, dan kunnen we niet van te voren al zo'n wijziging inleggen.

Daar hebben we dat gemeld, zie hun reactie boven mijn reactie, daar wordt naar de provider gewezen, KPN dus.