Beantwoord

Glasvezel gemeente Deurne

• 10 november 2018
  • 6 reacties
  • 816 keer bekeken

waarom stapt kpn niet in op nieuw glasvezelnetwerk in gemeente Deurne om zo geen klanten te verliezen

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia_ 12 november 2018, 09:48

Beste @wolters van der zanden, welkom! Wij maken voor wat betreft glasvezel gebruik van het netwerk van Reggefiber. Als zij ervoor kiezen om daar (nog) geen glasvezel te leggen, dan kunnen wij helaas geen glasvezeldiensten leveren daar. Je kunt navraag doen bij de aannemer of dit inderdaad zo is of op de website van Reggefiber de postcode check doen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Beste @wolters van der zanden, welkom! Wij maken voor wat betreft glasvezel gebruik van het netwerk van Reggefiber. Als zij ervoor kiezen om daar (nog) geen glasvezel te leggen, dan kunnen wij helaas geen glasvezeldiensten leveren daar. Je kunt navraag doen bij de aannemer of dit inderdaad zo is of op de website van Reggefiber de postcode check doen.
https://www.weekbladvoordeurne.nl/nieuws/20190212/ook-kpn-wil-glasvezel-aanleggen-deurne
Er wordt nu ook glasvezel aangelegd door KPN maar we hebben een abonnement getekend voor internet, tv en bellen bij TriNed. Is het mogelijk om nog terug te gaan naar KPN?
Of vanaf wanneer is het dan voor mij mogelijk om gebruik te maken van het glasvezelnetwerk van KPN zodat we over kunnen stappen naar een andere provider?
Hebben al jaren KPN als provider gehad waar wij zeer tevreden over zijn en zouden graag hier blijven.....
Er wordt nu ook glasvezel aangelegd door KPN maar we hebben een abonnement getekend voor internet, tv en bellen bij TriNed. Is het mogelijk om nog terug te gaan naar KPN?
Of vanaf wanneer is het dan voor mij mogelijk om gebruik te maken van het glasvezelnetwerk van KPN zodat we over kunnen stappen naar een andere provider?
Hebben al jaren KPN als provider gehad waar wij zeer tevreden over zijn en zouden graag hier blijven.....

Ik wil een glasvezelaansluiting van KPN NetwerkNL, maar ik heb me ook opgegeven bij E-Fiber. Wat kan ik nu doen?
Ook dan kunt u gewoon toestemming geven voor een glasvezelaansluiting van KPN NetwerkNL. Nu we bij u in de buurt aan het werk gaan, is een glasvezelaansluiting van KPN NetwerkNL gratis. De aansluiting verplicht u verder tot niets, want u sluit geen abonnement af bij KPN NetwerkNL. U kunt dus ook op een later moment gebruik gaan maken van deze aansluiting. Dit doet u door in de toekomst een abonnement te kiezen van één van de beschikbare providers op het glasvezelnetwerk van KPN NetwerkNL.

BRON: https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/5ba115ae-c149-4b65-bf81-7c4197b4b6b5/
Omdat het in december 2018 nog niet bekend was of er van KPN glasvezel zou komen in Deurne
ben ik medio december naar het verkooppunt van TriNed in Deurne gegaan voor informatie, omdat ik graag van glasvezel gebruik wil gaan maken.

Daar heb ik toen een glasvezel-abonnement van TriNed ondertekend met uitdrukkelijke voorwaarde, dat ik de dataverdubbelaar, die wij bij onze 5 mobiele telefoons hebben bij Telfort(KPN), zou behouden.
De verkoper bij het verkooppunt van TriNed heeft mij tot 3 keer toe gegarandeerd, dat dit zou blijven bestaan.
Dat zou niets met elkaar te maken hebben zei hij.

Echter.........
Maanden later hoorde ik, dat die verdubbeling van de data op onze 5 mobiele telefoons wel komt te vervallen.
Dat heb ik nagevraagd bij Telfort en die zeiden dat dat inderdaad zo is, omdat die verdubbeling te maken heeft met hun combinatiekorting.

Dus heb ik dit bericht naar TriNed gestuurd met het verzoek mijn contract te annuleren ivm foutieve voorlichting door de verkoper.
Op 18 mei 2019 via email, maar daarmee kun je TriNed niet bereiken.
Dus toen maar via de facebook-chat op 03 juni 2019.
Daarop kreeg ik als antwoord, dat het abonnement niet opzegbaar is, omdat de periode van 14 dagen ruimschoots overschreden was.

Toen ik nogmaals vertelde, dat ik foutief voorgelicht was en daarom mijn abonnement wilde beëindigen kreeg ik als antwoord, dat het niet hun zaak was, maar een zaak van de verkoper bij hun verkooppunt en dat ik het daar maar moest melden.
Mijn reactie was natuurlijk, dat ik niet begreep, dat TriNed wel een contract accepteert wat het verkooppunt met mij afsluit, maar niets te maken wil hebben met afspraken/ beloftes, die er gemaakt worden.

Ze bleven 2 maanden lang (bijna dagelijkse correspondentie) bij hun standpunt en zeiden dat ik het abonnement wel kon annuleren dmv een afkoopregeling van € 750
Over my dead body........

Uiteindelijk heb ik TriNed nogmaals een laatste bericht gestuurd op 15 juli 2019.
Echter nu met de melding, dat dit een duidelijk geval van wilsgebrek is.

Die melding (wilsgebrek) bleek voor TriNed ineens wel aanleiding om mij op 16 juli 2019 een bericht te sturen, dat het contract kosteloos geannuleerd is.

Advies : volharden en niet opgeven.
@Leeuwke Trined kan natuurlijk weinig zeggen over Telfort producten.
Het zal mij dan ook verbazen als een dergelijke voorwaarde daadwerkelijk op papier staat en ondertekend is.

De Trined medewerker had wel gelijk!

Waar of door wie is gezegd dat die verdubbelaar vervalt dat klopt niet.
Het is nog niet eens zo lang geleden dat de verdubbelaar bij 2 of meer Telfort abonnementen op 1 adres is geintroduceerd.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/combivoordeel-nu-ook-mobiel-mobiel-78349

Reageer