Ik en de 30 andere bewoners in mijn gebouw wachten al sinds circa 10 februari op de oplevering van werkende glasvezel. Dit zou na 3 maanden en allemaal graafwerkzaamheden eindelijk het geval zijn... Ik zal jullie alle onzin besparen maar we zijn al wéér 3 weken verder sinds het moment dat het eigenlijk al had moeten werken.
Het probleem is nu vooral dat als ik KPN Backoffice bel zij verwijzen naar KPN NetwerkNL die de aansluitingen moet patchen en vrijgeven. Vervolgens geeft KPN NetwerkNL aan dat er géén patch-order staat maar die is geannuleerd, letterlijk 5 minuten nadat KPN Backoffice mij verteld dat die order er gewoon in staat. Bel ik KPN Backoffice weer, zeggen ze dat KPN NetwerkNL de originele patch-order nog gewoon moet uitvoeren en dat KPN NetwerkNL niet het volledige inzicht heeft zoals KPN dat zelf heeft…. Elkaar bellen doen ze allebei niet, dat mag volgens de regeltjes niet, dit mag alleen via tickets via de netwerkbeheerder WBA Service. Geweldige communicatie tussen bedrijven dus als je tussen wal en schip valt met je aansluiting.
Nu hoop ik dat er een moderator hier misschien wat meer inzicht kan geven of het proces verduidelijken. We zijn al weer 3 weken verder sinds het moment dat de NTU hier is geplaatst en de lampjes groen zouden moeten gaan branden… maar helaas.
Leuk feit, er zijn al 5-10 van de 30 bewoners gekapt met deze onzin en over op Ziggo. Volgende dag het modem binnen en na 5 minuten internet. Door deze amateuristische bende verliest KPN haar klanten en breidt Ziggo uit, maar dat maakt voor de medewerkers natuurlijk niks uit :) Had ik maar in februari voor Ziggo gekozen, dan had ik dit ook overgeslagen.
Beste antwoord door Bart van KPN
Bekijk origineel