Beantwoord

Glasvezel gereedmelding en vrijgeven, KPN-kastje naar de KPN NetwerkNL-muur

  • 8 June 2020
  • 13 reacties
  • 592 keer bekeken

Ik en de 30 andere bewoners in mijn gebouw wachten al sinds circa 10 februari op de oplevering van werkende glasvezel. Dit zou na 3 maanden en allemaal graafwerkzaamheden eindelijk het geval zijn... Ik zal jullie alle onzin besparen maar we zijn al wéér 3 weken verder sinds het moment dat het eigenlijk al had moeten werken.

Het probleem is nu vooral dat als ik KPN Backoffice bel zij verwijzen naar KPN NetwerkNL die de aansluitingen moet patchen en vrijgeven. Vervolgens geeft KPN NetwerkNL aan dat er géén patch-order staat maar die is geannuleerd, letterlijk 5 minuten nadat KPN Backoffice mij verteld dat die order er gewoon in staat. Bel ik KPN Backoffice weer, zeggen ze dat KPN NetwerkNL de originele patch-order nog gewoon moet uitvoeren en dat KPN NetwerkNL niet het volledige inzicht heeft zoals KPN dat zelf heeft…. Elkaar bellen doen ze allebei niet, dat mag volgens de regeltjes niet, dit mag alleen via tickets via de netwerkbeheerder WBA Service. Geweldige communicatie tussen bedrijven dus als je tussen wal en schip valt met je aansluiting.

Nu hoop ik dat er een moderator hier misschien wat meer inzicht kan geven of het proces verduidelijken. We zijn al weer 3 weken verder sinds het moment dat de NTU hier is geplaatst en de lampjes groen zouden moeten gaan branden… maar helaas.

 

Leuk feit, er zijn al 5-10 van de 30 bewoners gekapt met deze onzin en over op Ziggo. Volgende dag het modem binnen en na 5 minuten internet. Door deze amateuristische bende verliest KPN haar klanten en breidt Ziggo uit, maar dat maakt voor de medewerkers natuurlijk niks uit :) Had ik maar in februari voor Ziggo gekozen, dan had ik dit ook overgeslagen.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 25 June 2020, 10:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PMors, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wilt weten hoe het zit. Want ik begrijp heel goed dat je aangesloten wilt worden. Alleen wanneer. Ik zie melding (10-06) van de back office staan dat er vertraging is opgelopen. :( Dat is zeer spijtig. Hierdoor is de monteur uit de planning gehaald. Er wordt gewacht op nieuwe aansluitdatum, zodra daar duidelijkheid over is ontvang je bericht van ons. Ik had er graag meer van gemaakt, maar dit is hoe de situatie is. 

Vertraging opgelopen waar? VolkerWessels geeft aan dat de verbinding gewoon goed is opgeleverd en het nu aan KPN zelf is. KPN NetwerkNL geeft aan dat er ook geen storingen zijn, terwijl KPN Backoffice dat wel de hele tijd blijft zeggen. 

Wij worden hier met alle bewoners al weer sinds 22 mei aan het lijntje gehouden met elke keer de belofte “vrijdag gaat het werken”. Blijkbaar kan KPN Backoffice niet bellen met KPN NetwerkNL maar moet alles via de netwerkbeheerder WBA Service. Kan jij niet eens verder intern contact opnemen om te kijken wat er nu echt gedaan moet worden?

We zijn al weer meer dan 3 maanden na de oorspronkelijke ingangsdatum van mijn abonnement, maar dat ik 3 maanden met wegvallende 4G zit in plaats van 500Mbit Glasvezel is maar gewoon pech hebben. Compensatie heb ik in die 4 maanden ook niet één keer gehoord, alleen toen het al 3 telefoontjes duurde om überhaupt mijn aanvraag goed te krijgen na allemaal fouten tijdens invoer door KPN-medewerkers...

Reputatie 7
Badge +20

Ik durf het zo exact ook niet te zeggen. Het klinkt wel vreemd. Ik zie wel dat het in behandeling is bij mijn collega. Hier heb je gisteren nog contact mee gehad. Je zou morgen weer gebeld worden. Mijn collega houdt het in ieder geval in de gaten en zodra er duidelijkheid is hoor je dat. Meer kan ik er nu niet van maken. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt. 

Bart, wat kan ik hier nu mee? Ik belde gisteren juist omdat er nog steeds niks bekend is.

Vorige week woensdag werd mij gezegd dat het 5 werkdagen kon duren, dus ik bel na 5 werkdagen en opeens wordt gezegd dat het vanaf vrijdag geldt en niet de woensdag. Er wordt me ook gezegd dat vorige week de zogenaamde supervisor niks heeft gedaan met het opnieuw versturen van de orders naar NetwerkNL, wat juist wel zou moeten gebeuren.

Morgen word ik vast weer gebeld met de melding dat er niks nieuws is, nog steeds wat problemen “ergens bij de ander”, en dat ze wel een ticket kunnen aanmaken en ik dat kan afwachten voor de 4e keer. Bart, kan jij hier niet intern wat meer mee? Je zegt nu “ik durf het niet te zeggen” maar niet “ik ga het intern voor je navragen, dat jij heen en weer wordt gestuurd is voor jou als klant niet fijn maar ik ga als KPN-medewerker het bij mijn KPN-collega’s navragen en oplossen!”

Is het zoveel gevraagd dat een bedrijf iets probeert op te lossen voor een klant?

Reputatie 7
Badge +20

Dat begrijp ik. Ik snap ook zeker dat je het zo opvat. Ik wil het ook graag met je oplossen. Het ligt echter al bij de juiste oplospartij. Die zijn er mee bezig en moeten met de oplossing komen. Daar is het op wachten. Ik kan dus op dit moment niet veel, hoe graag ik dat ook voor je wil. Ik zie wel dat er vanochtend nog veel is gedaan, dus hopelijk is het snel helemaal opgelost. 

Wie is de juiste oplos partij?? Nogmaals, WIE is er mee bezig? Er wordt namelijk steeds aangegeven dat het bij KPN NetwerkNL ligt en die zegt dat er geen patch-order binnen is en zij dus sowieso gewoon niks hebben om op te pakken. Dus nogmaals, wie is de oplospartij? Ik wil niet bot overkomen maar nu reageer je weer met een bericht zonder antwoord op mijn vraag. Je geeft aan dat “er vanochtend veel is gedaan” maar zegt niet wát. Mijn buurvrouw op nr20-13 heeft een sms'je dat haar verbinding is geactiveerd al werkt het internet nog niet, dus er zal wel wat gebeurd zijn ja, maar de patch-order voor mijn adres is überhaupt nog niet eens doorgegeven en vanaf dat moment duurt het nog 5 werkdagen. Geef nou gewoon alsjeblieft eens een antwoord en duidelijke informatie…..

En het beloofde telefoontje is vandaag niet gekomen. Top. Geweldig. Het is alsof jullie mijn geld niet eens willen hebben.

Reputatie 7
Badge +20

Het ligt bij de afdeling levering. Zij zijn er mee bezig. Ik zie veel codetaal die mij niet bekend is vandaar dat ik niet exact kan zeggen wat er gedaan is. Maar er lijkt een nieuwe order te zijn ingelegd. Ik vermoed om de patch te zetten. 

In ieder geval niet netjes dat er niet gebeld is. Vermoedelijk nog geen duidelijkheid. Dus hopelijk maandag meer en word je wel gebeld. Excuses. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat er ondertussen het een en ander is gebeurd. Mijn collega heeft gebeld. Vandaag wordt de verbinding opgegeven. Morgen komt er een monteur om het te installeren. Ik hoor graag of je daarna diensten hebt. 

Dag Bart, heb jij nou zelf je reactie als "Antwoord” gemarkeerd? Dat heb ik namelijk niet gedaan, van een oplossing aan jouw kant is namelijk geen sprake.

Mijn internet is inmiddels werkend, heel fijn na 4,5 maand. Bij mijn buren op toevoeging 6, toevoeging 12 en toevoeging 20 werkt het nog steeds niet. Belachelijk slecht...

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb dat gedaan aangezien ik geen reactie meer had gehad. Ik ging er daarom vanuit dat je internet had aangezien ik geen reactie meer had gehad. Fijn dat het nu werkt, al heeft het wel lang geduurd. Hopelijk bij je buren ook snel. Ik ga er van uit dat ze hierover al contact met ons hebben en hoop dat ze snel internet hebben.

Dat is jezelf wel erg makkelijk een schouderklopje geven, vind je zelf ook niet? Je geeft telkens geen duidelijke informatie, kan/mag/wil het niet verder intern navragen en omdat ik nu als 2 van de 10 bewoners in het pand internet heb is dit topic weer lekker klaar, alsof jij met jouw reactie een “Antwoord” hebt gegeven. Nee, Bart, hier heb jij helaas niet veel geholpen. 

Maar goed, ik heb ook al een klacht ingediend over de belabberde communicatie de laatste maanden, dus daar wacht ik het telefoontje nog wel van af.

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp je ook helemaal. Ik ben het ook met je eens dat in niet veel heb kunnen helpen helaas. Ik heb de informatie doorgegeven die ik zag van mijn collega's die het in de gaten hielden. Alleen de communicatie liep anders dat je gehoopt had. Je geeft aan dat je een klacht over hebt ingediend. Dan is het daar wachten op. Daar kan ik niet meer tussen zitten.