Beantwoord

Glasvezel IJsselstein 2019

  • 24 June 2019
  • 5 reacties
  • 1693 keer bekeken

Goedemorgen,

Momenteel wordt er door IJsselstein overal een nieuwe glasvezel kabel gelegd. Na navragen bij de heren die het aan het aanleggen waren bleek dat het om glasvezel van KPN gaat.

betekend dit dat we binnenkort eindelijk glasvezel via KPN mogen verwachten ? De snelheid via het bestaande koperdraadje is niet echt heel erg snel namelijk.

we zijn benieuwd 😉
icon

Beste antwoord door Anonymous 24 June 2019, 09:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Jacco1972 , je kunt via onderstaande link zien wat er op jouw adres (binnenkort) mogelijk is:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search#
Je kunt je ook abonneren op een nieuwsbrief van KPN netwerk.nl, als jouw straat dan aan de orde is wordt je automatisch op de hoogte gebracht:
https://www.kpnnetwerk.nl/
Hoi Jan,

dank voor je antwoord. op de beide sites is niets te zien, of ze zeggen dat er niets aankomt.
maar er wordt toch echt een kabel gelegd voor mijn deur langs zeg maar.
Hallo @Jacco1972 ,
bij mij is voor de deur een paar jaar geleden ook glasvezel aangelegd, dit echter voor eigen gebruik van KPN, van het ene ondergrondse knooppunt naar het andere ondergrondse knooppunt.
Reputatie 6
Badge +9
Als de postcodecheck op de website van KPN NetwerkNL niet aangeeft dat je op de planning staat voor een nieuw netwerk dan is de kans groot dat de glasvezels die nu gelegd worden worden gebruikt door KPN zelf om straatkasten op aan te sluiten en niet woningen.

Overigens ligt er in IJsselstein een glasvezelnetwerk van EQT waarop CAIWAY actief is.
In principe kan KPN hier ook actief op worden als ze apparatuur in de POPs gaan plaatsen, maar dat gaan ze (voorlopig) niet doen.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Jacco1972, welkom! Voor een antwoord op deze vraag kan je inderdaad het beste bij KPN Netwerk NL terecht. Zij weten alles van data, planningen etc. Als daar aangegeven wordt dat het nog niet op de planning staat, dan kan ik daar ook niets anders van maken 😞. Abonneer je inderdaad op hun nieuwsbrief, je kunt evt. ook chatten met ze. Succes!