Beantwoord

Glasvezel in Aalmeer

• 31 mei 2017
  • 2 reacties
  • 187 keer bekeken

Ik bouw een hotel in Aalsmeer met 250 kamers en dit wordt een Renaissance Hotel van Marriott. Ik heb hier 400MB nodig voor mijn service. Waarom schermt men dit met CIF af en kunnen alle aanbieders dus alleen via het huren van deze lijn hun service aanbieden. De huur is extreem hoog waardoor er dus maar EEN aanbieder overblijft en dat is de eigenaar van de lijn waar ik dus dan ook meteen de service van MOET afnemen. Waar is de vrije marktwerking die Nederland beoogd te verlenen aan ondernemers? Ik meen dat dit absoluut niet zou mogen. Dit creëert monopolistische gedrag en leidt tot veel extreem hoge prijzen. omdat de concurrentie buiten spel wordt gezet.
Martin Lindelauf
Directeur
Renaissance Amsterdam Schiphol Airport
icon

Beste antwoord door Ward_ 31 mei 2017, 22:59

@martinlindelauf3812

Er zijn meer mogelijkheden, ook met KPN. Misschien is onderstaande voor u interessant (ook te combineren met glasvezel van KPN).

https://www.ipvisie.com/zakelijk-televisie

Overigens is een hotel met 250 kamers niet de doelgroep van CIF, noch Reggefiber. Dit is typisch zakelijke glasvezel en die kan altijd aangesloten worden. En dat soort lijnen is ook wel wat je nodig hebt. Inclusief de service en garanties die erbij horen.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ik weet niet helemaal wat ik hier van vind.

Maar 400MB maar? Niets over MB of Mb per seconde?
Het probleem is dat CIF al levert in Aalsmeer en daarom is het voor KPN/Reggefiber niet aantrekkelijk om daar zelf glasvezel uit te rollen.
Maar met klachten kun je het best naar de ACM

Verder zijn de zakelijke pakketten ook niet zoo duur, zeker niet als je 1 van 250Mbit/s (of iets meer) kiest voor gasten en een andere voor de bedrijfsvoering. Intern routeer je die met VLANs en klaar.
Als je graag wat meer service wilt zou ik gewoon zakelijk glasvezel afnemen.
Reputatie 7
Badge +8
@martinlindelauf3812

Er zijn meer mogelijkheden, ook met KPN. Misschien is onderstaande voor u interessant (ook te combineren met glasvezel van KPN).

https://www.ipvisie.com/zakelijk-televisie

Overigens is een hotel met 250 kamers niet de doelgroep van CIF, noch Reggefiber. Dit is typisch zakelijke glasvezel en die kan altijd aangesloten worden. En dat soort lijnen is ook wel wat je nodig hebt. Inclusief de service en garanties die erbij horen.

Reageer