Beantwoord

Glasvezel in buitengebied

  • 14 November 2019
  • 6 reacties
  • 148 keer bekeken

Reputatie 1

Op dit moment zijn ze bij ons glasvezel aan het aanleggen. Helaas heeft KPN niet mee gedaan in de aanbesteding en heb ik daarom niet gekozen om glasvezel aan te leggen.

Nu hoor ik dat in een dorp naast ons in eerste instantie KPN niet heeft mee gedaan met de aanbesteding, maar in de 2e ronde wel. De mensen uit dit dorp kunnen nu dus wel bij KPN blijven.

Is er een mogelijkheid dat ik ook kan overstappen op glasvezel met behoud van mijn KPN abonnement?

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn?

Mijn postcodegebied is 9514AX. Van het dorp waar wel glasvezel mogelijk is via KPN is 9523TG

icon

Beste antwoord door Ward_ 14 November 2019, 19:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kan wel, maar als je nu geen aansluiting laat leggen, zal dat later nog moeten gebeuren. En dan gaat dat veel meer geld kosten. Dus ik zou altijd mee doen ik u was. Kies gewoon het goedkoopste abonnement. Je kan dan altijd na een jaar weer opzeggen. En dan heb je de aansluiting in ieder geval.

Reputatie 6
Badge +8

Heb dit al vaker aangegeven: Waarom zou je in hemelsnaam blijven doormodderen met traag internet via een oud koperkabeltje en niet overstappen op glasvezel? Alleen omdat je “gewend” bent aan KPN? Overstappen stelt echt niks voor.

Ook andere providers kunnen prima internet / TV leveren.

En zoals@Nick83 ook al aangeeft, tijdens zo’n project kun je het goedkoop laten aanleggen. Als je het later alsnog wilt dan betaal je zo een flink extra bedrag voor aansluitkosten.

 

Reputatie 7
Badge +10

Op dit moment zijn ze bij ons glasvezel aan het aanleggen. Helaas heeft KPN niet mee gedaan in de aanbesteding en heb ik daarom niet gekozen om glasvezel aan te leggen.

Nu hoor ik dat in een dorp naast ons in eerste instantie KPN niet heeft mee gedaan met de aanbesteding, maar in de 2e ronde wel. De mensen uit dit dorp kunnen nu dus wel bij KPN blijven.

Is er een mogelijkheid dat ik ook kan overstappen op glasvezel met behoud van mijn KPN abonnement?

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn?

Mijn postcodegebied is 9514AX. Van het dorp waar wel glasvezel mogelijk is via KPN is 9523TG

 

Ik heb even gekeken wat hier aan de hand is:. In jouw dorp (gemeente Aa en Hunze) is Glasvezel Buitenaf de partij die het netwerk aanlegt in dorpen en buitengebied. Daar werkt KPN inderdaad niet mee samen. Het naburige dorp dat jij noemt valt onder gemeente Borger-Odoorn en daar wordt het netwerk in het buitengebied aangelegd door Delta Rijssen Infratechniek (ook wel bekend onder de naam Digitale Stad). En dat is een partij waar KPN Wholesale wel mee samenwerkt en apparatuur in de PoP's plaatst waardoor alle bekende providers kunnen leveren. Inderdaad mislukte in Borger-Odoorn in eerste instantie de vraagbundeling maar toen Digitale Stad erbij instapte (en daarmee dus alle bekende providers beschikbaar kwamen) werd alles alsnog gehaald.

In Aa en Hunze is de vraagbundeling niet mislukt maar altijd bij Glasvezel Buitenaf gebleven.

Reputatie 7
Badge +15

@otorenbosch Welkom op het forum. Ik zie dat @Ward_ al een uitgebreid antwoord heeft gegeven. De informatie die hij heeft verstrekt is inderdaad juist. 

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik het graag, dan kan ik of @Ward_  deze beantwoorden. 

Reputatie 7
Badge +15

@otorenbosch Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Reputatie 1

Helemaal duidelijk. Bedankt voor de informatie. Ik zal kijken wat ik ga doen.