Beantwoord

Glasvezel in de straat

• 21 maart 2016
  • 4 reacties
  • 261 keer bekeken

Ik weet voor 99% zeker ( ben zelf gemeente mederwerker en zie dat in ons systeem) dat een glasvezel kabel aanwezig in "mijn" straat, alleen zie ik bij alle provider dat dit nog iet beschikbaar is.

We worden een beetje zat van alle storingen die er zijn vanwege het ouderwetse koperlijntje van bijna 3 kilometer. Hierdoor is de rek eruit en zitten we aan de top van kunne wat betreft de aanbieder.
Graag zouden we over willen stappen om alle problemen die we hebben op te kunnen lossen.

Wie van KPN maak me gek en vertel dat ik morgen nog kan overstappen op glas.

Ben al, per slot van rekening, bijna 25 jaar klant (en dat kunnen niet veel mensen zeggen ).

icon

Beste antwoord door sveld84 21 maart 2016, 14:41

Een glasvezel kabel door de straat betekend niet automatisch dat hier sprake is van een kabel welke voor particuliere of zakelijke aansluitingen bedoeld is.

Het kan ook zijn dat dit een kabel is om een centrale te voorzien van een snel signaal, of bijvoorbeeld een naar een verdeler van Ziggo te gaan van waaruit er naar de straat kasten en huizen word gegaan. Ook kabelaars gebruiken tegwoordig glasvezel in hun netwerk.

Mocht het wel een kabel van Reggefiber betreffen dan kun je op eindelijkglasvezel.nl zien dmv een postcode check wat de status hiervan is.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Een glasvezel kabel door de straat betekend niet automatisch dat hier sprake is van een kabel welke voor particuliere of zakelijke aansluitingen bedoeld is.

Het kan ook zijn dat dit een kabel is om een centrale te voorzien van een snel signaal, of bijvoorbeeld een naar een verdeler van Ziggo te gaan van waaruit er naar de straat kasten en huizen word gegaan. Ook kabelaars gebruiken tegwoordig glasvezel in hun netwerk.

Mocht het wel een kabel van Reggefiber betreffen dan kun je op eindelijkglasvezel.nl zien dmv een postcode check wat de status hiervan is.

Reputatie 7
Badge +30
Mooi verhaaltje "de rek er uit" "storingen" en "ouderwets". Maar waar zijn de feiten?

Kijk dan even in "je systeem" van wie die glasvezelkabel is.

En kijk hier even, en plaats een screenshot van het resultaat: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Robin
In ons systeem staat 1 GV KPN dus kan hier uit ophalen dat deze van jullie is????
De term "de rek er uit" komt uit het feit dat wij met ons postcode op de einde van de cu lijn zitten ( bijna 3 km ) dus valt hier geen snelheidwinst meer uit te halen.
Regelmatig valt het tv signaal stil en het internet weg.
Ouderwest vanwege het feit dat al jaren glasvezel voorhanden is alleen particulieren mogen hier alleen nog maar van dromen ipv dit warm te maken voor de particulieren markt.
Waarom is 4G wel voor een ieder beschikbaar ondanks dat dit vrij nieuw is, maar glas.........

Al met al vraag ik me af of wij de 30 jaar klant nog wel gaan halen op deze manier.We betalen een.
We betalen best een aardig bedrag per maand voor het kleine beetje techniek

Reputatie 7
Badge +27
Welkom , leuk dat je je vraag op ons forum stelt! 

Had je nog gekeken op de link die Robin stuurde? Wat staat daar over glasvezel? Als daar nog niets over in staat, dan is het nog niet mogelijk. Je kunt dan alleen de website in de gaten houden en op eindelijkglasvezel.nl checken wanneer het bij jou komt!

Reageer