Beantwoord

Glasvezel in Gouda

  • 8 March 2019
  • 11 reacties
  • 1618 keer bekeken

Eind 2018 werd ik blij verrast dor KPN : ze ging glasvezelverbindingen aanbieden aan de Bodegraafsestraatweg (postcode 2805GL) met snelheden tot 250/250.....
Dat bleek te komen door de overname van Solcon door KPN. Prima dacht ik: slechter kan het niet worden......(er loopt nu al 4 maanden een storing melding en snelheden zijn veel te laag)

Nu lees ik in folders en een de lokale pers dat Gavoorglasvezel.nl mij OOK blij gaat maken met een glasvezel verbinding op mijn locatie. Bij de te selecteren providers komt KPN en Solcon echter niet tegen.

Twee kabels naast elkaar in de grond lijkt me niet efficient dus hoe zit dat nou ?
Moet ik met hangende pootje terug naar Caiway of gaat KPN het kwaliteit niveau van Solcon opkrikken ?
icon

Beste antwoord door Ward_ 8 March 2019, 13:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Twee kabels naast elkaar in de grond lijkt me niet efficient


Maar toch gebeurd het . . .
https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-aanleg-2-keer-468968

Reputatie 7
Badge +10
Ik denk dat hier iets anders aan de hand was. Ik denk niet dat KPN eind 2018 van plan wast om glasvezel te leggen in dit deel van Gouda.
Solcon deed tot vorig jaar mee als aanbieder op bijna alle netwerken van CaiW (voorheen bekend als CIF), meestal in de buitengebieden.
Ga voor glasvezel.nl is ook een netwerk van CaiW, en dat zie je ook wel aan het feit dat Caiway en Delta hierop aangeboden worden (beiden onderdeel va hetzelfde moederbedrijf) en dat dit mogelijk wordt gemaakt door Delta Fiber Nederland.
Dat zal de reden zijn geweest dat Solcon eerst nog te kiezen was. KPN als provider was vermoedelijk nooit mogelijk op dit glasvezelnetwerk. Dat wordt gestaafd door jouw melding dat er maximaal 250/250 leverbaar zou zijn. KPN kent geen 250/250 abonnementen.

Helaas is Solcon sinds de overname door KPN terug gestapt uit deelnames in CAIW netwerken dus zij zijn niet meer te kiezen hier.
Betekend dit dan dat mijn bestaande abonnement met glasvezelverbinding bij Solcon komt te vervallen ?
Hoi Hans. Dat kan ik helaas niet achterhalen. Maar als jij daar nu een actief abonnement hebt, zullen ze je ongetwijfeld op de hoogte brengen van veranderingen. Is er communicatie geweest?
Behalve reclame folders van KPN over glasvezel in december is er geen enkele communicatie geweest.
Daar is Solcon trouwens in het algemeen niet heel goed in ......
Ai, dat is wel jammer. Als je het zeker wilt weten zou ik even bellen met 088 - 003 22 22 . Ik voorspel dat er niks verandert maar aangezien ze hun eigen dienstverlening hebben kan ik niet bij de klantgegevens en heb ik helaas geen kennis van hun processen.
Reputatie 7
Badge +10
Inmiddels is er een nieuwe ontwikkeling en heeft KPN Netwerk NL aangegeven binnenkort te willen beginnen met het verglazen van alle 30.000 woningen in Gouda. Ook daar waar een ander glasvezelnetwerk zou worden gelegd.

bron: https://www.kpnnetwerk.nl/over-kpn-netwerknl/nieuws/nieuws/kpn-netwerknl-plant-aanleg-glasvezel-in-gouda/

Als jouw woning daarmee in de komende drie jaar een KPN glasvezelaansluiting krijgt kun je in ieder geval KPN als provider kiezen, maar ook Solcon want deze laatste levert wel op het netwerk van KPN zelf.
Is er niemand die het opvallend vind dat in Gouda Rekam glasvezel aanlegt, Delta dat ook gaat doen en KPN nu ook?

Lijkt me wel wat drie glasvezel aansluitingen in je huis.
Rekam, Caiway en Delta werken samen dacht ik, maar ze sluiten KPN uit. Als KPN daarop reageert met concurrentie is dat zeker positief !
En ik heb gebeld met Solcon en daar telefonisch bevestigd gekregen dan contracten (en emailadressen) van providers die nu nog op de Rekam glasvezel kabels aanbieden blijven bestaan, ook als ze na de "overname" door Delta geen provider meer zijn. Nu nog proberen dat op papier te krijgen .......
En ik heb gebeld met Solcon en daar telefonisch bevestigd gekregen dan contracten (en emailadressen) van providers die nu nog op de Rekam glasvezel kabels aanbieden blijven bestaan, ook als ze na de "overname" door Delta geen provider meer zijn. Nu nog proberen dat op papier te krijgen .......

Rekam heeft een eigen (open) glasvezennetwerk. Delta heeft aangekondigd zelf ook glasvezel te gaan aanleggen in (delen van) Gouda. KPN heeft dat onlangs dus ook aangekondigd. Het zijn dus echt drie losse glasvezel netwerken.

Delta dochters Caiway en Cbizz leveren inderdaad ook diensten via Rekam dus het is allemaal best ingewikkeld. Als je nu Solcon via Rekam glasvezel hebt verandert daar niks aan tenzij je ook glasvezel van KPN krijgt want dan zal Solcon (als KPN dochter) je vast wel overzetten op hun eigen glasvezel.