Beantwoord

Glasvezel in Gouda?

  • 20 March 2019
  • 3 reacties
  • 2494 keer bekeken

Zojuist op KPN site gecheckt: er is geen glasvezel van KPN beschikbaar op mijn adres in Gouda.
Deltafiber Nederland rolt vanaf zomer 2019 in Gouda (o.a. in mijn wijk) een glasvezelnetwerk uit en 4 providers (helaas geen KPN) bieden nu hun diensten aan. Ik zit echt te springen om een hele snelle en stabiele internetverbinding maar na meer dan 40 jaar klant te zijn geweest van KPN vind ik omschakelen lastig. VRAAG: Wanneer gaat KPN glasvezel uitrollen in Gouda ? Of gaat KPN in Gouda gebruik maken van het Deltafiber netwerk, en zoja, wanneer ? Als KPN niet snel genoeg glasvezel diensten aanbiedt zal ik genoodzaakt zijn om van provider te switchen en ik vrees nog 30.000 woningen met mij ! Dit blijkt wel uit de onlangs gehouden informatieavonden van Deltafiber Nederland BV (ook wel "gavoorglasvezel.nl"
Alvast bedankt voor een eerlijk antwoord.
Grote Groeten | BeadyEye

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Ward_ 20 March 2019, 12:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Dit lijkt mij een eerlijk en goed antwoord:

https://www.kpnnetwerk.nl/over-kpn-netwerknl/nieuws/nieuws/kpn-netwerknl-plant-aanleg-glasvezel-in-gouda/


(NB: KPN Netwerk NL is de nieuwe algemene naam voor alle netwerkafdelingen van KPN waaronder ook Reggefiber)
Binnen 3 jaar, ik heb al 10 jaar moeten wachten op een beetje snelheid, Ik denk niet dat ik dat nog ga doen als ik na de zomer glasvezel kan krijgen.

Er is hier een leger aan monteurs geweest die altijd bezig zijn geweest op de snelheid op te lappen, de laatste monteur was zo eerlijk om te zeggen dat de infra structuur van KPN niet in orde is. Ik heb het jaren moeten doen met 5 tot 10 Mbps met uitschieter tot 17Mbps.

Ik kan niet wachten dat ik naar een snelheid van meer dan 100Mbps ga. In miin ogen heeft kpn altijd achteruit geleund en nooit een echte oplossing geboden ook omdat overstappen naar een andere provider geen zin had omdat deze over het zelfde lijntje naar binnenkomt.

Mvg,
Ferry.
Reputatie 2
Hier ook niets dan drama (wijk Goverwelle). Pas na een persoonlijk aanbod in 2015 voor snel internet wat ze niet konden leveren en daaro dreigen met een rechtszaak is er snel internet in de straat gekomen. Heeft een half jaar geduurd.
Deze week een en ander aan het afbellen, e-mailen en zo met daaruit de volgende info:
  • De gemeente heeft geen vinger in de pap.
  • kpnnetwerk.nl geeft aan: de komende 3 jaar (https://www.kpnnetwerk.nl/over-kpn-netwerknl/nieuws/nieuws/kpn-netwerknl-plant-aanleg-glasvezel-in-gouda)
  • rekam + glasdraad timmert ook aan de weg, claimt 17 providers toegang te geven over hun glas, waaronder online.nl, kliksafe.nl (ook concurrenten door gavoorglasvezel.nl), KPN, xs4all en telfort (allen KPN).
  • kpnnetwerk.nl weet helemaal niets over samenwerking met Rekam+glasdraad (bij telefonische navraag).
  • Telefonisch contact met Rekam leert dat dit jaar nog in de wijken Noord, Plaswijck en Bloemendaal begonnen wordt. Goverwelle is in de loop van 2020 aan de beurt.
Misschien dat je hier wat aan hebt.