Beantwoord

Glasvezel in huis maar geen aansluiting bij de KPN kunnen krijgen

  • 8 October 2019
  • 15 reacties
  • 1684 keer bekeken

Hallo Lezers, Ik heb de volgende vraag in Poeldijk heeft iedere woning een glasvezel aansluiting in huis zitten maar nu wil ik dit via de KPN maar dat kan niet zeggen zei want ik heb geen glasvezel zitten.
Wat gaat er nu dan fout weet iemand daar raad op.
icon

Beste antwoord door Susan_ 25 November 2019, 08:40

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Dat glasvezel is mogenlijk van een andere aanbieder en niet van kpn. Als ik een beetje google, dan kom ik caiway tegen en fiber nl. Misschien dezelfde partij. In ieder geval: dan kunt u dus niet bij kpn een abo aanvragen, u zult bij die partijen aan moeten kloppen.
Reputatie 7
Badge +10
Dag @Robert2458 : Ik heb ook even gekeken. Poeldijk is voorzien van glasvezel in de woningen door Caiway. KPN heeft geen apparatuur in de wijkcentrales van Caiway en kan daardoor niet leveren via glasvezel. Wel heeft KPN de afgelopen jaren hier het kopernetwerk opgewaardeerd waardoor in de bebouwde kom toch bijna overal wel rond de 100 of zelfs 200 Mbit download kan worden gehaald.
Daarnaast is Poeldijk de Kreken (de huidige nieuwbouw en alle geplande uitbreidingen richting Poeldijkerhout) wel voorzien van KPN/Reggefiber glasvezel. Dus daar is KPN wel leverbaar via glasvezel.
Reputatie 7
Badge +21
@Robert2458 , welkom op het Forum!

Dat er glasvezel ligt betekent helaas niet automatisch dat KPN hierover levert. Dit geeft Ward hierboven ook aan. Via Fourstack kan je kijken wat er mogelijk is op jouw adres, en kan je op basis daarvan je keuze gaan maken 😉

Heb je nog meer vragen? Dan hoor ik het graag!
Reputatie 1

@Susan_ ik wil graag die Fourstack website bekijken om mijn adres te controleren en te zien of er mogelijkheden zijn voor mij maar die site werkt niet goed volgens mij?  

Reputatie 7
Badge +21

Hoi  @Reddwarf , die link is verouderd en werkt niet meer.

Gelukkig werkt deze link (nog) wel: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Reputatie 1

Bedankt@RBxx !
 

Vul postcode en huisnummer in en krijg terug:

WBA Portal / FPI returned errorcode 201: nog geen omschrijving

 

Kastje en kabel van KPN in de meterkast daarentegen zijn er wel en KPN NetwerkNL toont aan dat er wel glasvezel is en laat mij ook een abonnement uitkiezen. Verwarrend dit allemaal.

Maar nogmaal, bedankt voor de correcte website!

Reputatie 7
Badge +21

@Reddwarf, klopt die site doet het inmiddels niet meer. Wil je jouw adres eens toevoegen aan je Forum profiel? Dan ga ik kijken of ik meer informatie kan achterhalen :smile:

Reputatie 1

Hoi Susan,

 

Ik heb mijn adres toegevoegd. Als je kunt helpen dan graag.

Ben ondertussen bezig geweest met :

KPN NetwerkNL

Mijnaansluiting.nl

 

Ziggo heeft al gereageerd op het verzoek om het adres vrij te geven zodat ik een abonnement kan nemen. Nu wil ik eigenlijk liever glasvezel dus ik hoop dat KPN hier ook snel iets op vind!

 

Dank voor je hulp alvast!

 

Reputatie 7
Badge +21

@Reddwarf, goedemiddag! Ik heb ook je privébericht gezien. Helaas is er nog niet veel meer bekend, maar ik ga er even achteraan mailen voor jou! 

Reputatie 1

@Susan_  Dank!

Reputatie 7
Badge +21

@Reddwarf volgens mijn collega (én Fourstack) is het nu bekent dat er een glasvezelverbinding ligt en kan je als het goed is nu een abonnement aanvragen op jouw adres :smile: Wil je dit eens controleren via de website?

Reputatie 1

@Susan_  Dank je! Ik zie inderdaad de het adres nu bekend is. Ik had al een aanvraag lopen voor een abonnement en deze is nu actief/lopend lijkt wel. Er kwamen mailtjes binnen met een status update erover en ook al een afspraak met een monteur was ingepland. Het lijkt dus allemaal the lopen en goed te gaan!

 

Heel erg bedankt voor je hulp! 

Reputatie 7
Badge +21

@Reddwarf, fijn! Hou je me een beetje op de hoogte? :smile:  In ieder geval graag gedaan tot zover!

Reputatie 1

@Susan_  Zal ik doen!

Reputatie 1

@Susan_  FYI: Monteur is geweest en we hebben verbinding! Bedankt voor alle hulp!

Reageer