Beantwoord

glasvezel in Oudenbosch

  • 25 March 2019
  • 3 reacties
  • 1257 keer bekeken

Goedendag,

wij hebben bij ons in Oudenbosch een compleet glasvezelnetwerk wat aangelegd is door Caiway. Wanneer gaat KPN ook van dit glasvezelnetwerk gebruiken maken?
Ik lees op internet dat het glasvezelnetwerk open is om er gebruik van te maken. Is op zich makkelijk instappen dan toch voor KPN of zie ik dat verkeerd?

Ik hoor graag hoe of wat dit verder gaat.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 March 2019, 15:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @DjdenD
KPN maakt alleen gebruik van het glasvezelnet als het door Reggefiber is aangelegd.
De kosten zijn anders te hoog om rendabel te zijn.
Er zullen vast wel uitzonderingen zijn en dat kun je zelf zien door op Fourstack je postcode en huisnummer in te vullen,
@DjdenD : Goed dat je die vraag stelt. Er zijn in Nederland tig projecten en bij sommige is KPN bezig om een samenwerking op te zetten. Hoe dat in Oudenbosch zit weet ik helaas niet. Ik vermoed dat wij daar voorlopig geen aandeel in hebben. Wat de toekomst gaat brengen kan ik onmogelijk voorspellen.
Deze site kan je helpen om méér duidelijkheid te krijgen: https://www.kpnnetwerk.nl/
Reputatie 6
Badge +9
In theorie zou KPN diensten kunnen aanbieden als KPN WBA een actieve operator is op het betreffende glasvezelnetwerk.
Op glasvezelnetwerken van van Reggefiber/KPN NetwerkNL is KPN WBA altijd een actieve operator, op die netwerken kan de provider KPN dus altijd leveren.

Op het netwerk in Oudenbosch, dat waarschijnlijk een EQT netwerk is, is KPN WBA geen actieve operator.
Alleen in Harderwijk en Hierden loopt een soort van pilot waar KPN WBA wel een actieve operator is op het CAI Harderwijk (voormalig EQT) glasvezelnetwerk.