Beantwoord

Glasvezel in Utrecht Wittevrouwen, wanneer?

  • 25 July 2021
  • 12 reacties
  • 407 keer bekeken

Wanneer komt er glasvezel in mijn wijk, Utrecht Wittevrouwen? Ik kan de postcodecheck wel doen, maar die zegt niets over de planning. En de concurrenten bieden het al aan, dus het is verleidelijk over te stappen.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 26 July 2021, 20:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Dat weet alleen de netwerkbeheerder.  Kijk op kpnnetwerk.nl voor meer info. 

Wanneer komt er glasvezel in mijn wijk, Utrecht Wittevrouwen? Ik kan de postcodecheck wel doen, maar die zegt niets over de planning. En de concurrenten bieden het al aan, dus het is verleidelijk over te stappen.

Hallo @A. van der Hoeff , als je al een glas-aansluiting in je huis hebt is de kans zeer klein dat er nog een van KPN bij komt, als je op je bestaande lijn niet voor KPN kunt kiezen zul je over kunnen stappen naar de concullega.

Reputatie 7
Badge +20

@A. van der Hoeff vanuit KPN heb ik helaas weinig anders te melden dan de postcodecheck op onze site.
Zoals Joep al noemt kun je met deze vraag het beste terecht bij KPNNetwerkNL op hun site kun je je ook inschrijven voor de nieuwsbrief.

Ja hoor, de nieuwsbrief.
Ik wacht als KPN klant die al 30 jaar klant is minstens 3 jaar op glasvezel in onze wijk, in een grote stad, met bewoners die voldoende geld hebben. Overal om Utrecht heen zie ik de borden: KNP legt glasvezel aan.
Als ik bij mijn dochter in Zeist ben met een Ziggo abonnement dat zo ongeveer de 2/3 kost floepen de sites met een rotgang op mijn laptop. Hier thuis met een bekabelde (!) computer gaat het slow. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zeg niet dat we je niet waarderen @A. van der Hoeff, ik zeg dat wij niet zelf over de uitrol van glasvezel gaan. Daarvoor moet je bij de netwerkbeheerder KPNNetwerkNL zijn. De nieuwbsrief heeft overigens een dubbele functie, jou op de hoogte houden maar ook maak je daarmee aan KPNnetwerkNL kenbaar dat jij graag glasvezel wilt.

Dat gezegd hebbende moet glasvezel of niet, je verbinding natuurlijk gewoon goed, snel en stabiel zijn.
Als je wilt werp ik daar graag een blik op! 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Als je liever direct contact hebt kun je daarover ook altijd met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service (minder handig als je verbinding veel wegvalt).

Beste Thomas,

Dank voor het antwoord.

Mijn verbinding is stabiel, maar niet snel genoeg. Als er grote bestanden gesynchroniseerd moeten worden via onedrive (gisteren 1,6 GB) kan ik niets anders meer doen.

En dus wil ik graag weten wat de glasvezel planning is. Ik heb eerlijk gezegd vermoeden dat onze wijk gewoon niet in de planning staat. Tegen de binnenstad aan, veel huizen, volle huizen, de concurrent heeft het al liggen, niets meer te halen.

Ik hoop dat dit vermoeden onjuist is. Ik zal het nummer gaan bellen.

Gebeld met 0800 0402. Die verwezen me door naar 0880 063744. Onze wijk staat niet op de planning, ook niet over 2 jaar, vertelde de medewerker die ik sprak. Tot nu toe blijft mijn conclusie dat KPN ons laat spartelen, men durft zelfs niet te zeggen dat het over 2, of 3 jaar gaat gebeuren. Toppie, KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Misschien weet men het ook gewoon nog niet. Dat kan toch? U zegt dat er al glasvezel ligt van een concurrent? Begrijp ik dat goed?

Hallo misschien kunnen jullie wat voor mij doen. Ik heb in oktober gebeld met 0880 063744 ivm  iemand die langs zou komen (schouwer) hoe de glasvezel bij ons huis kan komen ivm voortuin.  Zij zouden de schouwer laten bellen om een afspraak met ons te maken.  Op 16 november weer gebeld omdat wij niets hoorden. Bleek dat schouwer op 15 november langs was geweest (zonder contact met ons op te nemen, wanneer hij kon komen) en wij waren niet thuis. 

Dame vertelde dat zij zelf geen datum in kon plannen maar zou door geven aan schouwer om contact met ons op te nemen om datum te prikken. Het is inmiddels 16 december (1 maand later) en nog steeds niets gehoord. Kan dat telefoon nummer wel blijven bellen, maar dat werkt blijkbaar ook niet.  

Saskia Kabout 

Beste Saskia, in welke stad en wijk woon je? Ook in Utrecht Witte Vrouwen?
KPN bakt er nog steeds niets van. De tijd om de belangstellenden te inventariseren en daarna vaststellen of het rendabel is om glasvezel aan te leggen is allang voorbij. Als je geen glasvezel aanbiedt lopen je klanten weg. Ik ben al bezig mijn loopschoenen aan te trekken.

Reputatie 7
Badge +11

Beste Saskia, in welke stad en wijk woon je? Ook in Utrecht Witte Vrouwen?
KPN bakt er nog steeds niets van. De tijd om de belangstellenden te inventariseren en daarna vaststellen of het rendabel is om glasvezel aan te leggen is allang voorbij. Als je geen glasvezel aanbiedt lopen je klanten weg. Ik ben al bezig mijn loopschoenen aan te trekken.

En daar ben je hier toch echt aan het verkeerde adres voor. Dit is het forum voor KPN als internetprovider. KPN Netwerk is de netwerkbeheerder en eigenaar van de fysieke glasvezelkabels in de grond. Zij gaan over de aanleg van glasvezel. 

Het is ook best een langdurend proces om glasvezel aan te mogen leggen, het is niet even een stoepje opengraven en een kabel erin gooien. Het hele proces voorafgaand aan de dag dat de eerste schep de grond in gaat kan soms al meerdere jaren duren. Van het netwerk uitwerken en intekenen, afspraken met de gemeente, vergunningen, plaatsing van bovengrondse én ondergrondse infrastructuur, op welke dagen mag er gegraven worden en hoeveel en ga zo maar door. Er komt echt enorm veel bij kijken en pas als alles helemaal klaar is en alle vergunningen zijn geregeld dan wordt het aangekondigd en gaan de brieven de deur uit.

Helaas is het wat het is en een dorp is nou eenmaal makkelijker te verglazen dan de grote stad. Vandaar dat je ook ziet dat steden zoals Utrecht, Amsterdam en Rotterdam nu achterblijven in de glasvezelaanleg.  Het is gewoon een grotere puzzel. Het gaat er echt wel komen, de vraag is alleen nog even wanneer. Er worden nu richting de 500 duizend huizen per jaar aangesloten op glasvezel. Ook jouw wijk gaat komen maar wanneer dat weet ik niet.

 

Waarschijnlijk niet het antwoord waar je op hoopte..

Beste Saskia, in welke stad en wijk woon je? Ook in Utrecht Witte Vrouwen?
KPN bakt er nog steeds niets van. De tijd om de belangstellenden te inventariseren en daarna vaststellen of het rendabel is om glasvezel aan te leggen is allang voorbij. Als je geen glasvezel aanbiedt lopen je klanten weg. Ik ben al bezig mijn loopschoenen aan te trekken.

Hallo Ik woon in Purmerend.Â