Beantwoord

Glasvezel internet + bellen, hier een paar vragen over als nog niet klant

• 23 mei 2012
  • 3 reacties
  • 10566 keer bekeken

Hoi,

Ik heb nog geen diensten bij KPN maar zit hier wel over te denken, maar heb een paar vragen en hoop dat medewerkers van KPN deze kunnen beantwoorden.

Ik zet nu bij UPC en heb hier internet, telefoon en digitale tv.

Bij mij thuis is recent glasvezel geschoten in mijn meterkast door reggefiber en is ook een (reggefiber/KPN ) man langs de deur geweest voor een abonnement, hier kon ik helaas niet op in gaan omdat ik nog 6 maanden aan UPC internet vast zit.

Maar nu is recent een wijziging gekomen in het abonnementen bedrag wat mij de mogelijkheid geeft het te beëindigen.

Nu wil ik alleen internet en bellen overzetten naar jullie, digitaal + analoog wil in bij UPC houden dit kortweg ik meerdere tv’s in huis heb aangesloten en hier geen digitaal wil ontvangen.

Maar nu is mijn oog gevallen op het glasvezel internet + bellen 100/100 van jullie en wil ik het volgende graag weten.

Ik heb een homeserver draaien die 4 poorten gebruikt, poort 80, poort 389, poort 443 en poort 8085.

Ik wil er zeker van zijn dat deze open staan en ik geen ingewikkelde manoeuvres moet instellen.

Ook wil ik graag weten dat het mogelijk is een UPC telefoonnummer te porteren naar jullie.

Tevens wil ik weten dat het internet snelheid up- en download bij dit pakket (100 up / 100 down) echt gehaald gaat worden in mijn woning en niet dat ik achteraf lijnafstand verliezen heb enz.

In mijn huis zit het naar mijn idee goed, onderstaand wordt gebruikt.

Computers hebben allemaal een netwerkkaart 10/100/1000, de UTP kabels die in mij huis liggen zijn allen CAT-6 uitstekend voor deze snelheden (mede dat deze intern gebruikt worden met mijn homeserver).

De router die ik huidig gebruik (ook 10/100/1000) zou ik willen blijven gebruiken, en hoop hierdoor ook dat de modem (als ik het goed heb de experiabox) het Wi-Fi uit kan zetten of zwaar kan beveiligen.

Een heel verhaal, ik hoop dat jullie mijn vragen allen kan beantwoorden

Misschien een toekomstige klant

Michel

icon

Beste antwoord door mdferket 25 mei 2012, 12:39

Heb intussen bij UPC internet en telefonie opgezegd per 1-7 en glasvezel internet aangevraagd.

Helaas niet bij KPN maar bij Tweak.nl, die leverd ook dezelfde lijn van KPN alleen ingekocht en goedkoper (10 euro per maand).

Goed te woord gestaan door medewerkers van tweak vragen beandwoord, dus ik ga ervoor laat maar komen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8
dit moet allemaal geen probleem zijn,

1) controleer of de prijswijziging geen inflatiecorrectie is of anders vermeld staat in de voorwaarden.

2) mogelijk ga je door het opzeggen van upc en voor het behouden van het onderdeel TV bij upc een nieuwe overeenkomst aan. Het aanbod van radio en televisie is vergelijkbaar met dat van de kabelbedrijven, voor 66 euro heb je al een totaalpakket 100mb met gratis itv-online en wifi hotspots en extra settopboxen, verbindingsets zijn ook te regelen.

3) UPC telefoonnummer(s) porteren moet geen probleem zijn, kijk op internet of gebruiksaanwijzing hoe je /welke telefoons van FSK naar DTMF nummerweergave kan omzetten. vaak zijn dit een paar simpele landen of netwerk instellingen.

4) glasvezel zelf kent geen vertraging of vermindering van kwaliteit.

5) poorten zijn open te zetten, via mapping, vaak automatische upnp.

6) cat6 kabels zijn terugwaards geschikt, glasvezel is fibertohome, de kpn router is Cat5 dus cat-6 geschikt, 

7 beveiliging is de hoogste vorm wpa2 en makkelijk aanpasbaar.

kijk in de shop onder "internet" of "itv" je hebt nu acties met een gratis monteur en eerste 3 maanden voor 45 euro

antwoord op de onderstaande punten.

1) Bovenstaande tariefwijziging ziet u vanaf 1 juli 2012 op uw factuur. Mocht u naar aanleiding van deze tariefwijziging uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit vóór 1 juli 2012 kosteloos doen.

Dit is wat ik in de mail heb ontvangen.

2) dit neem ik voor lief, mede omdat ik maar 1 digitale decoder wil (voor in de huiskamer) en analoog voor de slaapkamers en eventueel uitbreiding naar andere kamers.

3) Dit ondersteund mijn telefoon en nummer meenemen kan ook.

4) dit is mooi ik wil waar voor mijn geld, dus 100 nemen en krijgen.

5) prima dit is bij mij een must.

6) is goed op elkaar afgesteld.

7) wilde ik weten, 1 vraag hiernog over is Wi-fi ook uit te zetten ?

Nu ik op al mijn vragen antwoord heb gehad ga ik van de week de stap zetten om een abonnement op internet + bellen via het glasvezelnetwerk te nemen.

Hopelijk is de levering en aansluiting snel.

Heb intussen bij UPC internet en telefonie opgezegd per 1-7 en glasvezel internet aangevraagd.

Helaas niet bij KPN maar bij Tweak.nl, die leverd ook dezelfde lijn van KPN alleen ingekocht en goedkoper (10 euro per maand).

Goed te woord gestaan door medewerkers van tweak vragen beandwoord, dus ik ga ervoor laat maar komen.

Reageer