Beantwoord

Glasvezel Internet traag in Almere?

  • 4 juni 2012
  • 20 reacties
  • 11909 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb sinds een aantal dagen het probleem dat de downloadsnelheid van mijn 100Mb lijn compleet instort. Op dit moment dus ook weer: ik mag blij zijn als ik 10Mb haal. Dit probleem heb ik met downloaden vanaf de Eweka server, maar ook met snelheidstesten op XS4ALL (testbestand van 2 Gb kwam altijd met +/- 90 Mb/s binnen) en ook op Speedtest.net is het niet veel beter: een maximale uitschieter naar 16Mb en meer niet. De upload komt ook niet veel verder (al was deze eerder vandaag wel redelijk goed: +/- 70 Mb/s :S). TV en telefoon werken verder prima.

Ik heb alles bedraad aangesloten zitten, zelfs nog een laptop met een nieuwe korte kabel rechtstreeks aan het modem gehangen, andere switch aangesloten, modem een reset gegeven en ook dat 'glasvezelkastje' even uit (en na een minuut weer aan) gezet. Zonder resultaat. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het probleem ergens in het KPN netwerk moet zitten.

Nog meer mensen met een trage verbinding (in/rond Almere)?

icon

Beste antwoord door Fiberman 7 juni 2012, 16:03

Beste forumgebruikers, 

Ik heb de verschillende reacties in de thread gelezen. Wat je kan doen is je Experiabox een reset geven met een paperclip of pen. Je drukt ongeveer 15 seconden op de resetknop. Nadat je een klikje hoort laat je deze meteen weer los. Na 15 minuten is je modem "terug" en zijn de problemen vaak opgelost. 

Let op: Een nieuwsgroep heeft sowieso een lagere download, staat los van je snelheid. Deze test je op speedtest.net met een kabel aangesloten PC/Laptop.

Werken al deze suggesties niet, dan sluit ik mij bij enkele forumusers aan om melding te maken op de helpdesk 0900-0747 voor een officiele storingsmelding. Je kan dit tot 22.00 uur dagelijks doen (ook in het weekend!).

Succes, 

Fiberman. 

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste roeptoetert,

Er is geen storing bekend in Almere op dit moment. Ik wil dit graag voor u uitzoeken. Zou u uw postcode en huisnummer in een privébericht kunnen sturen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ronald

Ronald,

Exact het zelfde probleem sinds afgelopen weekend denk ik. Via de speedtest van reggfiber kom ik op 20Mbit/s download en 85 Mbit/s upload. Heb één pc direct met frabieks kabel op mijn modem aangesloten dus in mijn thuisnetwerk zit het niet (Zowel laptop bedraad als pc bedraad getest). Contact opgenomen met kpn zij meten echter tot aan het fiber kastje wel 100 Mbit/s up en down. KPN vewijst door naar een betalende expert groep, wat natuurlijk absurt is daar het aan de internet van KPN zelf licht.

Mijn postcode is 1335 CC

Reputatie 1
Ronald,

Ik was even een paar dagen op pad, vandaar mijn late reaktie.

Privé-bericht lijkt niet te werken, maar mijn klantnummer bij KPN is

90******** (daar zou je alles mee moeten kunnen vinden).

Net nog even Speedtest.net geprobeerd: 13,6 down en... 62,6 up! Zie link: http://www.speedtest.net/result/1993264688.png

Ik hoor het wel.

Roeptoetert

Note:

Bericht aangepast door Admin in het kader van privacy beleid op het KPN Forum.

Reputatie 4
Badge +9
Beste roeptoetert en dsantbrink,

Hebben jullie de snelheid meerdere keren getest en met een vaste UTP (netwerk)kabel?

TIP 1: Haal de stroom voor 30 seconden lang van de Experiabox af (power cycle)

TIP 2: Sluit een laptop aan op de Experiabox (gele aansluitingen) met een korte UTP kabel. Ga dan naar speedtest.net en kies een server bij je in de buurt (klik op het grafische kaartje op de site). Doe dan een aantal keren een meting en lees de waardes uit.

Ik lees graag of dit helpt!

Boudewijn.

Werkt niet heb ik al geprobeerd en ik heb al een nieuw modem gekregen en het probleem blijft en er kom een monteur voor de problemen

en mijn post code is 1316ek



Ik meet al drie dagen en het beeld is constant via reggfiber speedtest 20 down en 95 up. Laptop rechtstreek met korte kabel op experia box blijft gelijk. Experiabox gereset NT kastje gereset mag niet baten. Vriend van mij in Almere heeft exact hetzelfde probleem maar dan op een 30 mb aansluiting 4  down en 20 up.

Als netwerkspecialist in de zakelijke markt kan ik uitsluiten dat het in de locale bekabeling zit blijft over: Experiabox, NT kastje of glasvezel verbinding zelf.

Ik meet het ook al een aantal dagen en ik kom niet boven de 13 down en 20 up (http://www.speedtest.net/result/1995269024.png) en de test van kpn zelf kwam ik maar tot 4.64 Mbps

op speedtest.net 14.75 down en 82.02 up

En tot hoeveel MB kan je binnen hallen

178 kB/sec op dit moment via nieuwsgroep 6,5 mBit/sec

Reputatie 2
Badge
dat is ook het maximum wat je kunt halen met een nieuwsgroep

Normaliter zit ik op 10 Mb/s bij XsNews

Reputatie 2
Badge +2
Beste forumgebruikers, 

Ik heb de verschillende reacties in de thread gelezen. Wat je kan doen is je Experiabox een reset geven met een paperclip of pen. Je drukt ongeveer 15 seconden op de resetknop. Nadat je een klikje hoort laat je deze meteen weer los. Na 15 minuten is je modem "terug" en zijn de problemen vaak opgelost. 

Let op: Een nieuwsgroep heeft sowieso een lagere download, staat los van je snelheid. Deze test je op speedtest.net met een kabel aangesloten PC/Laptop.

Werken al deze suggesties niet, dan sluit ik mij bij enkele forumusers aan om melding te maken op de helpdesk 0900-0747 voor een officiele storingsmelding. Je kan dit tot 22.00 uur dagelijks doen (ook in het weekend!).

Succes, 

Fiberman. 

Storing is reeds gemeld. Kunnen echter weinig doen daar hun metingen anders aangeven dan de constateringen hier gedaan. Modem al diverse keren gereset middels paperclip, geen resultaat. Vanavond wordt mijn modem omgeruild, maar ik verwacht niet dat dit de oplossing is.

Fiberman schreef:
Beste forumgebruikers, 

Ik heb de verschillende reacties in de thread gelezen. Wat je kan doen is je Experiabox een reset geven met een paperclip of pen. Je drukt ongeveer 15 seconden op de resetknop. Nadat je een klikje hoort laat je deze meteen weer los. Na 15 minuten is je modem "terug" en zijn de problemen vaak opgelost. 

Dat werkt bij mijn niet ik heb zelfs een Experiabox v8 gekregen van kpn maar ik heb nog steeds problemen met het internet

het is niet je modem het probleem ligt bij kpn

Reputatie 1
Vanmorgen de tijd gevonden om de klantenservice van KPN Glasvezel te bellen. Na ruggespraak met de tweede lijn gaf de medewerker aan dat er in Almere  inderdaad snelheidsproblemen zijn. Men had al meerdere klachten uit Almere ontvangen en de technici zouden druk bezig zijn het probleem te onderzoeken. Zodra ik wat meer weet, zal ik het hier nog even posten.

V.w.b. Almere is het nu in elk geval niet erg zinvol om thuis met kabels, paperclips en andere 'oplossingen' aan de gang te gaan, want het probleem zit in het netwerk van KPN.

Reputatie 1
All,

Zojuist zag ik dat de download weer helemaal top is. De downloadtest op speedtest.net laat weer normale waarden zien: http://www.speedtest.net/result/1996111137.png

Overigens haal je nog betere testresultaten (alleen download) als je een testbestand van 2GB bij XS4ALL ophaalt: http://download.xs4all.nl/test/.

De techneuten van KPN worden bedankt voor de oplossing!

Roeptoetert

Bij mij ook weer top,
Laatste dagen heel veel last van een wegvallende en trage verbinding. Met een constante ping naar een doel welke 100% stabiel is, verschillende keren voor een kleine tien tot vijftiental minuten een waslijst aan time-outs en hoge reactietijd. Dit treed zowel via een WiFi als een bekabelde verbinding op. SSH verbindingen (welke zeer weinig bandbreedte verlangen) zijn ten tijde van deze problemen zeer traag (een karakter welke ik intik word pas enkele seconden later getoont) en ook duurt het een eeuwigheid voordat internetpagina's (bijvoorbeeld nu.nl) getoont worden. 

Mijn glasvezel verbinding is echter niet in Almere maar in Eindhoven - Meerhoven. 

Verbetering is zeker wenselijk. 

Reputatie 2
Badge +2
ArjanEHV, 

Het lijkt er op dat dit toch een ander probleem is als genoemd in de thread, misschien is het een idee om een nieuwe thread (forumberichtenstroom) op te zetten met als onderwerp: Traag Internet Eindhoven? 

Groet, 

Fiberman. 

Reageer