Op ons verzoek (zouden/zijn) we (zijn) overgezet naar de hogere snelheid. Dachten we...
Nu we enkele jaren later een prijsverhoging voor het Digitenne abonnement voor de tweede tv in de slaapkamer voor de kiezen krijgen, wordt het interessant om te kijken naar een alles in 1 pakket echter na wat snelheidsmetingen te hebben gedaan, blijkt de snelheid nog steed 30 Mbit download/upload. De snelheidsmetingen worden uitgevoerd met een i7, online virus scan en firewall uitgeschakeld, laptop op netvoeding, bedraad (d.m.v. bij de Experiabox geleverde ethernetkabel, 1m lang), wifi op Experiabox uitgeschakeld, geen andere Ethernet poorten op Experiabox aangesloten. Toch is de snelheid zo'n 40% onder waarvoor we betalen.
Je begrijpt dat we toch echt sterk twijfelen of overstappen naar een alles-in-1 pakket nu wel verstandig is. De helpdesk verwijst me nu door naar hetexpertteam.nl omdat volgens hen alles goed zou zijn. Ook een andere laptop en ethernetkabel bieden dezelfde resultaten.
Ik heb geen zin om eerst kosten te maken bij hetexpertteam als het probleem zich volgens mij overduidelijk bij KPN schuil houdt. Overigens op een online tool van KPN gezien dat Fiber to Home met een snelheid van 500 Mbit/s op mijn adres mogelijk is. Maar 50 Mbit/s up/down is al een probleem...
Iemand anders dezelfde ervaring? En hoe is dit opgelost?
Beste antwoord door Joran
Het heeft even geduurd, maar heeft gelukkig weer 50/50Mbit. Het probleem zat nogal verstopt; alle interne applicaties (en MijnKPN) stonden ingesteld op 50/50. De opdracht is alleen nooit tot in de centrale gekomen. Sinds vorige week is de storing verholpen.
Bekijk origineel