Beantwoord

glasvezel ISRA 2 verwijderen

• 12 juni 2015
  • 11 reacties
  • 862 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13
ik ben van plan om het ISRA 2 te verwijderen mag dit

als ik de aansluiting meet meet ik geen spanning

deze aansluiting is ook gekoppeld aan de aarde van het huis

met bliksem inslag in de buurt was ik altijd aan de beurt (sinds glasvezel niet meer)

nu is het een hang maar in de weg ding geworden

als ik deze weg mag halen hoe kan dit het beste ?

als ik de poscode check doe kan ik niet eens koper meer krijgen hier

ik woon buitenaf en heel ver van de centrale

bij de buren pal aan de overkant kunnen hun wel koper krijgen raar

https://

icon

Beste antwoord door PeterG 12 juni 2015, 12:23

Omdat je glasvezel hebt genomen is koper "niet beschikbaar". Maar is nog wel aanwezig. Het IS/RA-punt is van de netwerkbeheerder en mag dus niet zomaar verwijderd worden.

Dit ook i.v.m. volgende bewoners van de woning.

Opvallend dat je tot 2 x HD kunt met itv. Bij glasvezel zou je tot 6 moeten kunnen. Tenzij je huidige abonnement deze begrenzing geeft. (Instap)

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Omdat je glasvezel hebt genomen is koper "niet beschikbaar". Maar is nog wel aanwezig. Het IS/RA-punt is van de netwerkbeheerder en mag dus niet zomaar verwijderd worden.

Dit ook i.v.m. volgende bewoners van de woning.

Opvallend dat je tot 2 x HD kunt met itv. Bij glasvezel zou je tot 6 moeten kunnen. Tenzij je huidige abonnement deze begrenzing geeft. (Instap)

Reputatie 7
Badge +13

ik heb glasvezel instap 500/500

ik kan via mijn kpn 6 iptv ontvangers bestellen

deze kosten wel 4 euro per maand per stuk

1 is gratis

ik heb er 1 en gebruik tv via tablet telefoon

de tv's heb ik canaldigitaal via de schotel (met ingebouwde dvb-s2 tuner in de tv's)

Reputatie 7
Je kijkt dus op het 'hoofd'toestel vnml via kpn en de rest canaldigitaal. Goeie combi.

Wat het IS/RA betreft, dat mag dus niet zomaar verwijderd worden. Officieel mag je het zelf ook niet verplaatsen ;)

Reputatie 7
Badge +13
nee ik heb alles in een instap genomen omdat deze 1 euro meer was wat ik had

internet plus bellen

en ik wou ook op de tablet laptop pc tv kunnen kijken

dus ben ik over gestapt

het tv kijken gaat hier allemaal met de schotel (zonder lose kastjes)

bij de tv in de woonkamer staat wel een kpn ontvanger deze is als backup

zoals vorige week met dat zware onweer lekker iptv kijken omdat je dan geen beeld hebt van de schotel (dit gebeurd maar zelden hoor)

Reputatie 7
Ik heb een keer met heel zwaar onweer ook storingen gehad met iptv. Maar dat is bij mij via koper. Ik denk dat dat met glasvezel úitgesloten is. Glas geleidt tenslotte geen stroom (bliksem).

Zijn er nog zenders die niet op CD zitten, bv HD, die je wel kijkt via KPN?

KPN HD Glas schijnt heel mooi beeld te zijn.

Reputatie 7
Badge +13
ik heb hem toch maar laten hangen

het kon net met de kabelgoot

links op de foto is het koper aansluitpunt

https://

Reputatie 7
Dat kastje linksonder zit in de meterkast. Dus uit het zicht. Ik dacht nav van je woordkeuze dat ie in de woonkamer zat, zoals bij mij, en dat je 'm daar begrijperlijker wijze weg wilde hebben. Het is vol in je meterkast maar in de weg zit ie toch niet echt.

Keurig nette meterkast overigens, dat zie ik vaak anders.

En heeee, zit jij in het testteam voor de v10 ????

Reputatie 7
schreef:
En heeee, zit jij in het testteam voor de v10 ????

Nee, hij had zoveel problemen met de firmwareupdate van de V9 (en daar veel topics over volgeschreven) dat KPN hem na de pilot toch maar een V10 gegeven heeft. De V10 wordt al op meer plaatsen geleverd inmiddels.

Reputatie 7
Weinig ledjes op die v10. Zie o.a. TV niet en ook geen VoIP.

Reputatie 7
Die ledjes voor TV, telefonie en WPS zijn ondergebracht in één ledje "services".

Toch zijn er helaas nog steeds ledjes en om het nog wat erger te maken, ook de netwerk poorten zijn voorzien van ledjes en die zitten dus niet meer aan de achterkant maar aan de zij-/onderkant.

Het zou KPN sieren als ze een firmware zouden uitbrengen waarbij die (alle) ledjes uitgezet kunnen worden.

Er zijn nog genoeg mensen die de Experia Box in de woonkamer hebben staan en die eigenlijk genoeg hebben aan één kerstboom gedurende de kerst en de rest van het jaar gewoon "rust" willen in hun woonkamer.

Reputatie 7
Badge +13
voor mij niet z'n hinder die led's

de netwerkpoorten (aansluitingen aan de onderkant) is alleen maar een voordeel

met het weg werken van de kabels

het is wel mooi als je de led's uit kan zetten in de firmware

dit kan ik namelijk met mijn netgear r7000 wel

beetje zwart isolatie tape is ook een oplossing als je last hebt van de led's

Reageer