Beantwoord

Glasvezel kabel aansluitpunt in meterkast

  • 21 October 2019
  • 8 reacties
  • 2967 keer bekeken

Badge

goeiemiddag, ik heb een vraag. Er komt nu een glasvezel Kabel mijn woning binnen maar zit nog niet met een kastje vast aan de muur. Word dit gedaan als ik bij jullie of een van jullie zusterbedrijven een abonnement voor internet afsluit?

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 24 October 2019, 15:14

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @Murvinator , als glasvezel aangesloten wordt zonder abo zit er een soort beschermdoosje op de muur om de glasvezel te beschermen. Als je daadwerkelijk een abo gaat nemen bij een van de providers sturen ze een monteur om het glasvezelmodem aan te sluiten en werkend op te leveren.

 

Badge

Beste @Jan-D, De glasvezel kabel komt gewoon hier het huis binnen. Zit verder nog niks van een doosje aan. alleen de kabel hangt er. Vandaar dat vraag, wie moet ik inschakelen om dat te laten maken. Gebeurt dat bij afsluiten van een abo bij willekeurige provider? 

Hallo@Murvinator , via onderstaande link kun je zien of KPN een provider is waar je een glasvezelabo af kunt sluiten, zo ja, dan monteren zij alles af en leveren het werkend op:

www.kpn.com/glasvezel

 

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Murvinator : Dit hoort niet. Een KPN Netwerk NL (voorheen Reggefiber) aansluiting is nooit alleen een kabeltje. Is dit toevallig een nieuwbouwwoning? 

Helaas komt het bij nieuwbouwwoningen nog wel eens voor dat de kabel wel door de gezamenlijke aannemer tot in de meterkast wordt gebracht, samen met de waterleiding, electriciteitskabel e.d., maar de KPN Netwerk NL aannemer dan nalaat om daarna te komen en de kabel af te werken en te meten. Dat hoort uiteraard niet en waar mogelijk moet die aannemer terug komen om het alsnog af te maken.

 

Welke melding krijg je als je de postcode en huisnummer invoert op www.kpnnetwerk.nl?

 

@Jan-D Als dit echt alleen een kabeltje of een buisje is, dan kan de KPN monteur hier niks mee. Dan is het adres waarschijnlijk ook niet bestelbaar voor diensten trouwens.

Badge

@Murvinator : Dit hoort niet. Een KPN Netwerk NL (voorheen Reggefiber) aansluiting is nooit alleen een kabeltje. Is dit toevallig een nieuwbouwwoning? 

Helaas komt het bij nieuwbouwwoningen nog wel eens voor dat de kabel wel door de gezamenlijke aannemer tot in de meterkast wordt gebracht, samen met de waterleiding, electriciteitskabel e.d., maar de KPN Netwerk NL aannemer dan nalaat om daarna te komen en de kabel af te werken en te meten. Dat hoort uiteraard niet en waar mogelijk moet die aannemer terug komen om het alsnog af te maken.

 

Welke melding krijg je als je de postcode en huisnummer invoert op www.kpnnetwerk.nl?

 

@Jan-D Als dit echt alleen een kabeltje of een buisje is, dan kan de KPN monteur hier niks mee. Dan is het adres waarschijnlijk ook niet bestelbaar voor diensten trouwens.

 

 

Als ik mijn postcode invoer staat er dat ik wel aangesloten word op glasvezel.

 

Maar er hangt inderdaad alleen de oranje draad in de meterkast.. 

 

Reputatie 7
Badge +10

Maar is het een nieuwbouwwoning?

Helaas mag ik je niet vragen om je adresgegevens omdat ik geen Webcare medewerker ben. Als je vast je gegevens invult in je profiel (alleen zichtbaar voor de webcaremedewerker) dan kan deze je sneller helpen .

Badge

Heb m'n adresgegevens op mijn profiel bijgewerkt.

 

Het betreft inderdaad een nieuwbouwwoning. In de hele straat hebben we hetzelfde probleem, alleen een los kabeltje in de meterkast.. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Murvinator. Welkom op het KPN Forum en bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb het voor je nagekeken. Het is op dit moment (nog) niet mogelijk om gebruik te maken van deze glasvezelverbinding. De verwachting is dat het begin november wel mogelijk is. Ik verwacht zelf dat de aannemer nog een keer terug komt om zijn werkzaamheden verder af te ronden. Als je hier verder nog vragen over hebt, dan kan je deze vragen het beste stellen aan KPN Netwerk NL. Onderaan op deze pagina kan je een chat starten. 

Reageer