Beantwoord

Glasvezel kabel verplaatsen

  • 15 August 2020
  • 4 reacties
  • 152 keer bekeken

Een aantal weken geleden werd ik gebeld door KPN met de vraag of wij glasvezel willen afnemen. Ik heb aangegeven dat ik dit graag wilde mits de plek waar ons glasvezel binnenkomt wordt verplaatst. De kabel komt nu binnen in de huiskamer (erg onpraktisch) en zou naar de meterkast moeten. De medewerker wist niet of dat kon, wat de kosten waren etc. zou het uitzoeken. Drie dagen later werd ik terug gebeld door KPN, andere medewerker, kon niets zien van mijn vorige contact. Volgens hem was het verplaatsen van de kabel geen probleem. Het mocht tot 10 meter. Ik heb expliciet aangegeven dat het hier gaat om graaf en straatwerk en daarna pas om installatie. Geen probleem!

Via de mail kreeg ik alle contract gegevens en een afspraak voor installatie. Geen afspraak voor het graafwerk. De afspraak duurde ongeveer 2 uur. Ik kon me niet voorstellen dat graven en installeren 2 uur zou duren (eerder een halve dag) en ik vond het zonde om iemand op de stoep te hebben die zijn werk niet kan doen. Dus gebeld met KPN, andere medewerker, geen enkele notitie terug te vinden over ingraven van een kabel. Dus afspraak verzet met opnieuw een explicite vermelding dat er eerst contact moest worden opgenomen om afspraken te maken over het verleggen van de kabel. Maandag komt de installateur, maar nog steeds geen actie vanuit de provider. Opnieuw gebeld, storing waardoor ze de systemen niet in konden. Opnieuw gebeld 15 minuten wachttijd. Ik ben van mening dat ik best veel inspanning heb gedaan om dit goed te regelen, maar die inspanning lijkt eenzijdig. Ik vind dit een naar begin van een contractperiode en vraag me af welke bergen ik moet bewegen om dit tot een goed eind te laten komen. Vooralsnog laat ik het maar escaleren, want maandag staat er een monteur op de stoep en ik weet zeker dat hij geen schep bij zich heeft. Wellicht dat hij mij de weg kan wijzen. 

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 August 2020, 15:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Gaat er maar vanuit dat da nooit gaat gebeuren. KPN gaat die aansluiting niet verplaatsen.

Ik hoop dat je ongelijk hebt😅

Hallo @VanSoolingen , informeer eens bij KPN Netwerk NL, zij zijn verantwoordelijk voor de infrastructuur, KPN is ‘slechts’ de internetprovider.

https://www.kpnnetwerk.nl/

Goede tip, dankjewel!