Beantwoord

glasvezel kastje nog niet geinstalleerd.

  • 5 May 2021
  • 10 reacties
  • 6065 keer bekeken

We hebben een glasvezel kastje in de kamer. Dat kastje is alleen aangesloten op de glasvezelkabel van buiten. Hij is niet aangesloten op het elektriciteitsnet. Volgens de handleiding komt er een monteur die het kastje voorziet van een stroomadapter (en rode kabel) vandaar dat ik denk dat het op het elektriciteitsnet moet worden aangesloten. Volgens KPN netwerk moet KPN provider zorgen voor de aansluiting van dat kastje. Aangevraagd bij KPN. Nu heb ik de rode kabel gekregen per post en kan ik per 7 mei overgaan op glasvezel. Ik krijg die kabel wel in het modem, maar hoe krijg ik die kabel in het kastje? Ik zie geen poort waar de rode kabel in past. En moet dat kastje niet van stroom voorzien worden?

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 5 May 2021, 21:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja, er moet nog een monteur komen. Is die nog niet ingepland? 

Nee, alleen een bericht dat de startdatum van onze bestelling veranderd is in 7 mei. Die bestelling was de rode kabel. Waarom sturen ze een kabel als er nog een monteur moet komen. Die neemt die kabel dan toch mee? Daarom verwacht ik geen monteur.

Reputatie 5
Badge +6

Persoonlijk denk ik dat het makkelijkste is om 0800-0402 te bellen en de situatie uitleggen. Dan kan er altijd nog een Monteur worden aangestuurd mocht dat nodig zijn.

Ga ik dat maar doen. Ik was bang dat ik iets niet goed snapte. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +12

Zo te lezen is er op dit moment een FTU afgemonteerd op de glasvezel. Hier zal nog een (O)NT op worden gezet door een monteur. De rode kabel wordt vaak standaard van te voren opgestuurd bij de het aansluiten op GPON techniek.

Is er al een afspraak? Kijk dit eens even na,, of bel desnoods met de KPN Klantenservice op 0800-0402. 

als je je profiel trouwens aanvult kunnen moderators meekijken of er al daadwerkelijk een monteur is ingepland. 

 

Is onderstaande jouw glasvezel punt?

 

Dankje. Dat is inderdaad het kastje wat bij ons is gemonteerd. Ik kan in ‘mijn KPN’ geen afspraak vinden. Ik heb mijn profiel aangevuld. 

Reputatie 7
Badge +12

Agnita dan zal er een monteur moeten komen voor de installatie. Achter het blauwe kapje zit het glasvezel verstopt en dit kan en mag niet door u zelf worden aangesloten. (Let op, niet inkijken) 

Even bellen met de KPN Klantenservice op 0800-0402 om een monteur te regelen, succes!

Reputatie 7
Badge +17

@Agnita laat je weten of het gelukt is via de klantenservice een monteur in te laten plannen of dat je nog verdere ondersteuning hierin nodig hebt? :relaxed:

Het is gelukt. 

Reputatie 7
Badge +17

@Agnita uitstekend om te horen! Ik zie inderdaad de ingeplande monteur staan. Ik laat het topic nog heel even voor je open staan tot ook de monteur zijn of haar werk gedaan heeft. Laat je nog heel even weten als alles goed werkt?

Â