Beantwoord

Glasvezel Krimpen aan den IJssel aanvraag

  • 12 January 2020
  • 9 reacties
  • 213 keer bekeken

Ook ik heb begin nov 2019 een roepende brochure van KPN ontvangen. 11 nov gelijk ingeschreven voor de nieuwsbrief maar 2 maanden later nog steeds niets gehoord. Ook de kpn postcode check levert geen informatie op. Slordig. Net maar overgestapt naar een nieuwe glasvezel provider. Jammer KPN maar dan moet je je potentiele klanten maar beter op de hoogte houden...

icon

Beste antwoord door Natasja 16 January 2020, 09:55

Bekijk origineel

9 reacties

Krimpen a/d IJssel overigens 👆

Reputatie 6
Badge +9

Dag @ThomasKPN. Bedankt voor je bericht hier op het Forum. Ik kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent dat het lang duurt voor er nieuws is omtrent de aanleg van glasvezel in jouw postcodegebied. Had je ook naar de status van glasvezel op jouw adres gekeken bij KPN NetwerkNL? KPN NetwerkNL gaat namelijk over de aanleg en het beheer van het netwerk. Hoe dan ook: jammer om te lezen dat je inmiddels bent overgestapt. 

Ja heb ik ook al eens gedaan (“Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden”). Punt was dat er na een aankondiging per huis folder en aanmelding nieuwsbrief om op de hoogte te worden gehouden het vervolgens maanden stil is en ik kennelijk op sites moet bijhouden wat de stand van zaken is.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @ThomasKPN. Als je je via KPN NetwerkNL inschrijft voor de nieuwsbrief, dan ontvang je alleen een bericht als er ook updates zijn. Ik vermoed dan ook dat er in dit geval geen updates zijn geweest met betrekking tot glasvezel in jouw postcodegebied. Laat het gerust weten als je nog ergens vragen over hebt. 

Badge +19

Mm ouders wonen ook in Krimpen en die hebben echt een enorme snelheidsverhoging gehad. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 6
Badge +9

Dat is een goede aanvulling, @Joep1965. Altijd goed om Fourstack in de gaten te houden voor eventuele upgrades. :slight_smile:

Eindelijk bericht gehad dat de upgrade is voltooid. De max snelheid op mijn adres valt me nog wat tegen, nl 65 Mbit/s. Ik had wel meer van deze met veel reclame aangekondigde centrale vernieuwing verwacht.

Betekent dit in de praktijk nog minder? 

En waarom is pairbonding niet mogelijk?

 

Koper/DSL 65 Mbit/s

Bonded Koper/DSL -

Badge +19

Die snelheid ga je bekabeld wel halen hoor. Je zit waarschijnlijk toch nog op een flinke afstand van de kast. Haal je die snelheid nu al? Ik verwacht eigenlijk dat je lijn nog omgezet moet worden naar een ander lijntype. En pairbonding is niet mogelijk omdat er geen tweede aderpaar naar de kast loopt.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @ThomasKPN. Ik zie inderdaad dat er nu 65 Mb/s downloadsnelheid haalbaar is op jouw adres. @Joep1965 heeft al een en ander uitgelegd, zie ik. Afhankelijk van het abonnement waarvoor je kiest, zou je die 65 Mb/s binnen moeten krijgen. Het is wel goed om rekening te houden met het knijpen van de snelheid. Als je een 50Mb/5Mb/s abonnement hebt, dan wordt de snelheid wel geknepen bij 50 Mb/s. 

Reageer