Vraag

Glasvezel ligt binnen en nu?

  • 31 August 2019
  • 9 reacties
  • 557 keer bekeken

Afgelopen woensdag 28 augustus 2019 is bij mij, via de kruipruimte, glasvezel aangelegd naar mijn meterkast. Maar wat nu? Wat is het vervolg? Ik ben al jarenlang abonnee bij KPN. Ik had de indruk dat ik meteen van glasvezel gebruik zou kunnen maken. Maar dat lijkt niet zo te zijn. In de mail van KPN netwerk staat dat ik contact op moet nemen met mijn provider, maar dat is dus KPN. Wie heeft de regie? Wat moet er nog gebeuren voordat ik via glasvezel tv kan kijken en kan internetten? Wanneer kunnen de vervolgstappen gezet worden?

Groet,

Jac

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
KPNnetwerkNL is een ander bedrijf dan de provider KPN waar jij jouw abonnement hebt lopen.
Je zult bij KPN moeten zijn om je abonnement om te laten zetten naar glasvezel.
Ik neem aan dat er snel iemand van KPN zal reageren om je hier verder mee te helpen.
Reputatie 7
Badge +9
Goedemiddag. Van harte gefeliciteerd strakjes met glasvezel verbinding. Wij hebben het nu ongeveer 3jaar en ik moet zeggen geweldig. wij zijn zeer tevreden en er blij mee. storing ik kan zeggen 0%.en snel 👍🥂
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jac, welkom bij ons.

Zonder gegevens is het moeilijk om on te schatten. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Dan ga ik voor je bezig. 🙂
Alex_P profiel aangevuld.
Hoi Jac, welkom bij ons.

Zonder gegevens is het moeilijk om on te schatten. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Dan ga ik voor je bezig. :)


Thankx Alex. Profiel aangevuld.
Goedemiddag. Van harte gefeliciteerd strakjes met glasvezel verbinding. Wij hebben het nu ongeveer 3jaar en ik moet zeggen geweldig. wij zijn zeer tevreden en er blij mee. storing ik kan zeggen 0%.en snel 👍🥂
0% is niet helemaal waar.
ik ben al een week bezig om mijn snelheid te halen...200 om 200Mb. er zijn al 2 monteurs geweest en ik heb al 3x gebeld met 60 minuten bel tijd(wachttijd 3x8min. niet meegerekend)

maar om op de topic terug te komen...
glasvezel moet worden aangemeld bij KPN en dan pas kan je het aanvragen.
voor je het kan gebruiken kan er nog wel 2 weken of meer overheen gaan.

Goedemiddag. Van harte gefeliciteerd strakjes met glasvezel verbinding. Wij hebben het nu ongeveer 3jaar en ik moet zeggen geweldig. wij zijn zeer tevreden en er blij mee. storing ik kan zeggen 0%.en snel 👍🥂0% is niet helemaal waar.
ik ben al een week bezig om mijn snelheid te halen...200 om 200Mb. er zijn al 2 monteurs geweest en ik heb al 3x gebeld met 60 minuten bel tijd(wachttijd 3x8min. niet meegerekend)

maar om op de topic terug te komen...
glasvezel moet worden aangemeld bij KPN en dan pas kan je het aanvragen.
voor je het kan gebruiken kan er nog wel 2 weken of meer overheen gaan.


Thankx GJP, maar ik hoef het toch niet zelf te melden bij KPN als ik al lang gebruik maak van het KPN netwerk, en de glasvezel door KPN is aangelegd tot in mijn meterkast?
Reputatie 7
...en de glasvezel door KPN is aangelegd tot in mijn meterkast?
De glasvezel is niet door KPN aangelegd, maar door KPNNetwerkNL, een onafhankelijk onderdeel van KPN. KPNNetwerkNL zal de verbinding administratief moeten opleveren en vanaf dat moment kunnen de providers zoals KPN, XS4ALL maar ook bijvoorbeeld T-Mobile hun diensten via die glasvezel gaan aanbieden.
Reputatie 7
Badge +10
Overstappen van DSL naar glasvezel vergt een aantal zaken ter voorbereiding. Omdat de aansluitdatum van KPN Netwerk NL nog al eens kan verschuiven durven providers dat terecht niet vooraf in te plannen. Zodra de aansluiting is opgeleverd staat dat binnen een dag ook bij de grote providers in de lever straten. Maar bij de grote aantallen die nu worden opgeleverd is het niet meer te doen om al die klanten direct proactief om te zetten. Er zou zeker wel een bericht zijn gekomen met de aanbieding om overgezet te worden maar dan na een aantal weken.