Beantwoord

Glasvezel omzetting

  • 29 January 2019
  • 9 reacties
  • 2558 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo allemaal!

Vandaag is bij ons (eindelijk) glasvezel aangesloten door een 'particulier' bedrijf, Digitale Stad Lochem. De monteur heeft de glasvezelaansluiting aangesloten (werkend) op het V10 modem die nu via een DSL-verbinding werkt. Daarbij heeft hij gezegd dat wij nu een glasvezelabonnement kunnen aansluiten bij een provider. Ik wil graag bij KPN blijven dus ik heb de klantenservice hierover gebeld. Zij vertelden mij dat er in het systeem nog niks stond van de aansluiting en dat de verbinding ook automatisch naar glasvezel zou worden omgezet.

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en mij kan aangeven hoelang dit doorgaans duurt en of dit ook vlekkeloos gaat?

Ik hoor graag!
icon

Beste antwoord door Dennis-L 30 January 2019, 15:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Ik denk dat een aantal dagen kan duren, als de aansluiting gereed is dan moet dat nog even in de database worden bijgewerkt.
Op het moment dat op fourstack staat dat er glasvezel (FTTH) beschikbaar is dan is het ook bestelbaar.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jur. Via de link van Dennis zou je dit makkelijk moeten zien. Ik kijk dit echter ook graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Reputatie 1
Badge
Hoi Jur. Via de link van Dennis zou je dit makkelijk moeten zien. Ik ijk dit echter ook graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Heb het aangevuld!
Reputatie 1
Badge
Ik denk dat een aantal dagen kan duren, als de aansluiting gereed is dan moet dat nog even in de database worden bijgewerkt.
Op het moment dat op fourstack staat dat er glasvezel (FTTH) beschikbaar is dan is het ook bestelbaar.


Bedankt voor de reactie! Ik had zelf ook al gekeken op Fourstack, maar er stond inderdaad nog niks bij..
Reputatie 7
Badge +24
Vreemd, op fourstack zie ik het niet staan, maar op de website van Digitale Stad Lochem staat wel dat wij daar gaan leveren. Ik ga dit voor je navragen en kom erop terug.
Reputatie 6
Badge +9
KPN NetwerkNL gaat het netwerk daar beheren en KPN WBA gaat daar dus zeker een actieve operator op worden.

@Jur Joosten wat geeft jouw postcode aan als je het controleert op https://www.eindelijkglasvezel.nl/
Reputatie 1
Badge

KPN NetwerkNL gaat het netwerk daar beheren en KPN WBA gaat daar dus zeker een actieve operator op worden.

@Jur Joosten wat geeft jouw postcode aan als je het controleert op https://www.eindelijkglasvezel.nl/



Dit is wat ik krijg, oftewel volgens deze site heb ik glasvezel.
Reputatie 7
Badge +24
En ik heb al antwoord van de verantwoordelijke. Ik citeer:

"KPN kan daar zeker wel gaan leveren aangezien dit adres ook in de database van Reggefiber is opgenomen. Digitale Stad gebruikt de database van Reggefiber zodat KPN snel en makkelijk kan leveren. Maar om te kunnen leveren moet de apparatuur klaar zijn en werken. Dat is nu nog niet het geval en dat zorgt ervoor dat er nog niet geleverd kan worden. Ik zie dat de planning daarvoor einde februari is."

Eind februari zal dit dus zichtbaar zijn. Neem dit met een korreltje zout, kan ook later zijn ivm (weers)omstandigheden. 🙂
Reputatie 6
Badge +9
De glasvezel is dus wel afgemonteerd in huis en in de POP (glasvezelcentrale) maar de apparatuur van KPN WBA in de POP is nog niet gereed.
Zodra dat gereeed is dan wordt de database bijgewerkt en zal op fourstack FTTH als beschikbaar komen te staan en is het ook bestelbaar.
Eventjes geduld nog dus 😁