Beantwoord

Glasvezel op 8042CJ

• 20 juni 2017
  • 3 reacties
  • 141 keer bekeken

Beste helpdesk,
Bijna een jaar geleden heb ik iemand van de helpdesk aan de lijn gehad dat er in mijn wijk 8042CJ glasvezel aangelegd word. Meerdere keren is een monteur geweest en uiteindelijk heb ik reductie in de kosten gekregen om de tijd dat ik glasvezel kreeg te overbruggen. Na een half jaar is er iets verbeterd zodat ik van de 100mb verbinding toch nog 80mb haal. Daar ben ik al zeer tevreden mee omdat ik daarvoor niet sneller kon dan 35mb. Een paar weken geleden is er een update geweest op het netwerk van KPN hierdoor werd de internet verbinding erg onstabiel. Een monteur heeft een nieuw modem aangesloten en het lijkt nu stabieler. tevens betaal ik weer volle prijs van een 100mb verbinding voor in werkelijkheid ongeveer 60mb. Pair bonding was niet mogelijk op mijn adres ondanks dat ik twee aderparen heb die nog goed zijn. In mijn wijk was het tot voor kort alleen mogelijk om KPN lijnen te gebruiken voor internet. Inmiddels heeft Ziggo ook een mogelijkheid om internet aan te bieden. Dit kan tot 500mb. Nu is 100mb ook al voldoende maar het enige wat ik wil is een stabiele verbinding. Wanneer kunnen we in westenholte (Zwolle) een stabiele glasvezel verwachten. De enige wijk in Zwolle waar KPN na het kopen van reggefiber tot een paar weken geleden monopolist was.
icon

Beste antwoord door wjb 20 juni 2017, 22:41

Zo te zien is de afstand tot aan de wijkkast zo'n 275 meter.
Op die afstand moet toch wel de volle snelheid gehaald kunnen worden en zo te zien is dat nu ook het geval.
Ik ben benieuwd wat die DSL status pagina op andere momenten gaat tonen, het ziet er op het eerste gezicht heel goed uit.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Zo te zien is er in jouw woning VVDSL beschikbaar en daarmee is het zeer onwaarschijnlijk dat er glasvezel tot in de woning (FttH) zal komen.
Kan jij eens een screenshot plaatsen van de DSL status pagina van de Experia Box waarop de actual en attainable rates weergegeven worden.
Beste Helpdesk,

Zojuist heb ik het modem herstart en alle andere apparatuur erafgegooit. 1 pc met lan kabel is dan de opzet.
Op dit moment gaat het weer goed maar soms na een herstart of update staat het modem weer op 65 ingetraind.

Ik zou het komende tijd wel een aantal screendumps maken van de status pagina. Dan heb ik gelijk een datum en een tijd.
Het is altijd wel weer een gok wie ik aan de helpdesk telefoon krijg. Ik wil het liefste helemaal niet bellen maar ik voel mij vaak met een kluitje in het riet gestuurd (en het kost veel tijd) omdat ze aan de andere kant of niet iets weten (lees flow lezen) of weer een monteur sturen. Maar juist omdat de verbinding net zo onstabiel is als het weer is er niet altijd een duidelijk beeld. Vandaar dat ik heel graag de eerder beloofde Glasvezel wil die nu niet meer lijkt te komen. En ik waarschijnlijk met een onstabiele verbinding blijf zitten omdat alles over dezelfde koper lijn loopt. Erg jammer.
Reputatie 7
Zo te zien is de afstand tot aan de wijkkast zo'n 275 meter.
Op die afstand moet toch wel de volle snelheid gehaald kunnen worden en zo te zien is dat nu ook het geval.
Ik ben benieuwd wat die DSL status pagina op andere momenten gaat tonen, het ziet er op het eerste gezicht heel goed uit.

Reageer