Beantwoord

Glasvezel Papendrecht

  • 31 July 2019
  • 20 reacties
  • 3121 keer bekeken

Hallo,

weet iemand of er plannen zijn om in Papendrecht glasvezel aan te leggen?

Groeten, Domenico.
icon

Beste antwoord door Domenico P 13 August 2019, 15:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Domenico, welkom hier.

Zover ik weet staat er niets op de planning van onze kant, van andere netwerken durf ik dat niet te zeggen. Ik kan dit echter wel specifiek voor je nakijken. Zou je in dat geval je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Zelf kun je het hier ook inzien.
Goedemorgen Alex,

ik heb mijn gegevens aangevuld, als je dit voor mij zou willen checken graag.
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel voor je gegevens. Zoals ik al vermoedde zal daar niet op korte termijn glasvezel via ons komen. De internetsnelheid op jullie adres is overigens ook niet traag te noemen, capaciteit tot 90 Mbps download en 24 upload. Waarschijnlijk heb jij meer nodig voor andere doeleinden dan FUP-achtig gebruik?
Dat is jammer, ik was op mijn vorige adres glasvezel van XS4ALL gewend en was er vanuit gegaan dat ik op dit adres in een 25 jaar jongere woning glasvezel zou hebben wat helaas niet zo is. Dit is toch wel in alles te merken, van een 200 Mbps naar 90 Mbps is een aardig gat. Maar qua stabiliteit al een heel verschil met Ziggo, dat heb ik 3 maanden uitgehouden en ben toen naar KPN overgestapt. Op wat Wifi problemen na die inmiddels zijn opgelost werkt alles prima, maar als het om snelheid gaat en af en toe een hapering met Netflix en online gamen merk je toch wel verschil met glasvezel. Ook de upload snelheid is beduidend minder. Is er trouwens nog een mogelijkheid om mijn ping omlaag te krijgen wat betreft online gamen?
Reputatie 7
Badge +24
Een merkbaar verschil, en toch niet extreem dramatisch als je bedenkt dat de gemiddelde snelheid in Nederland ergens rond de 30/35 Mbps ligt. Gamen en uploadsnelheid gaan hand in hand en het advies is om dit altijd via een UTP kabel te doen, niet via WiFi en logischerwijs downloads op dat moment uitzetten.
Alex hartelijk bedankt voor je antwoord, zo zijn we weer iets wijzer geworden.
Reputatie 7
Onze vriend Jarco Kriek van TotaalTV heeft weer eens een belachelijk artikel geschreven waarin werkelijk vreemde conclusies getrokken worden op basis van de onschuldige communicatie uit dit topic.

Hulde aan Jarco 😖, waar heb je het vak journalistiek geleerd want als ik met jouw conculega's praat dan zie ik bij velen wel de drive om bij waarheid of het verhaal achter het verhaal te komen.

Edit: En dan ook nog eens de reacties (7) bij het artikel verwijderen. Ze stonden je zeker niet aan.
Reputatie 7
Badge +16
Overigens vindt ik 90mbit alles behalve traag (Meer is natuurlijk altijd beter 😉 ). Dat artikel is inderdaad belachelijk en wordt volledig uit verband getrokken. Jarco mag zich wat mij betreft zichzelf beter inlezen op de vaktechnische materie voordat hij zich op deze manier over technische zaken uitlaat.

Natuurlijk ben ik er wel mee eens dat 30/35mb te laag is voor vandaag de dag maar dat is juist de reden waarom KPN haar glasvezelinvesteringen heeft opgeschroefd, overigens ben ik er mee eens dat 30/35 simpelweg te weinig is voor vandaag de dag, maar een gemiddeld gezin kan zich daar nog wel mee redden (Al houd het niet veel over als iedereen zit te streamen).

Verder zal je met 90mbit geen verschil mogen ervaren qua haperingen in netflix, zelfs niet met 4K - Het probleem zal in deze ergens anders moeten zitten.

Met gamen kan het trouwens wel aan het koper liggen, de latency op koper ligt helaas hoger en is helaas storingsgevoeliger dan glasvezel (afhankelijk van de techniek die gebruikt wordt). WiFi is in de meeste gevallen qua pingsnelheid een boosdoener of de netwerkapparatuur in eigen huis.

Er zijn idd mensen die denken dat alles opgelost kan worden door meer snelheid terwijl de beperkende factor daar (vaak) helemaal niet zit.
(dit gaat ook op voor vele andere dingen om ons heen maar ik hou niet zo van analogieën maken, dat verstoort de discussie meestal).
Ik reageer zo af en toe op een berichtje als het gaat om een vermeende te lage snelheid met de vraag waar de snelheid voor nodig is, daar komt zelden een reactie op en ik wil niet elke keer zeuren dus dat laat ik dan maar zo.

Maw, ik ben het helemaal eens met Alex_P, SjorsK en wjb
En wat vreemd dat zo'n verslaggever hier zo op losgaat.
(er zal wel iets anders achter zitten, hij weet echt wel beter)

Veelal kun je in het modem een grafiek zien met de doorvoer van de afgelopen zoveel tijd.
Kan dat in een experiabox ook ?

Wel is het zo dat brever wet hier gaat spelen
https://nl.wikipedia.org/wiki/BREVER-wet
Als de rest vd gebruikers sneller kan dan gaan de toepassingen meer data verstouwen en dan merken de tragere verbindingen dat.

Zo heb een goede bekende met een trage DSL verbinding, dat was geen probleem totdat iemand een email systeem daar installeerde wat continu alles synchroniseert, inclusief aanhangsels op meerdere PC's.

Mag ik dit nog eens even aanhalen
https://forum.kpn.com/internet-9/acm-vaste-netwerken-reguleren-446681
"Mijn idee, iedereen een glasvezel van de staat.
Net als met water en zo, en vroeger de telefoon ook, aansluitplicht "overal".
Alles naar een lokaal verdeelhuisje waar de aanbieder er op aan kan sluiten.
Met glasvezel kan dat een veel groter gebied zijn dan bij de koperlijnen van KPN op een straatkast"

En dan mag iedere gebruiker zelf weten of hij/zij wil betalen voor veel meer snelheid, gewoon omdat het kan (niet omdat het "nodig" is)

NB, wij hadden tot voor kort max. 20Mbit/s (down) , geen enkel probleem met 5 mensen, TV toen nog via digitenne.

Reputatie 4
Badge +5
Onze vriend Jarco Kriek van TotaalTV heeft weer eens een belachelijk artikel geschreven waarin werkelijk vreemde conclusies getrokken worden op basis van de onschuldige communicatie uit dit topic.

Edit: En dan ook nog eens de reacties (7) bij het artikel verwijderen. Ze stonden je zeker niet aan.


Meningen mogen verschillen: ik vind het niet helemaal een belachelijk artikel, en met sommige punten geef ik deze Jarco Kriek wel (een beetje) gelijk.

Maar wat absoluut niet door de beugel kan is het verwijderen van de reacties!
Wat ontzettend slecht is dat!

Die Jarco Kriek is vanaf nu niet meer onze vriend maar alleen nog maar jouw vriend @wjb 😅
Reputatie 7
De reacties zijn weer terug, blijkbaar heeft Jarco het commentaar hier ook gelezen.
Reputatie 6
Badge +8
Ach, Jarco heeft soms van die rare uitschieters. Dat had ie vroeger ook op het satellietforum (dat inmiddels niet meer bestaat). Artikelen waarbij je je afvroeg waar hij het allemaal vandaan haalde, maar soms ook heel accurate. Het is moeilijk om elke dag weer met “nieuws” te komen.
Reputatie 7
Badge +16
Eerlijk gezegd vindt ik het wel netjes dat de comments weer online zijn, dat was de enige juiste beslissing en elke professional dient gewoon open te zijn voor constructieve feedback.

Hopelijk maakt hij een rectificerend stuk die op de inhoud ingaat, maar ik denk dat dit wishful thinking is 🙂

Credits where credits are due, zo nu en dan bied hij zeker meerwaarde en er zitten zeker ook goede artikelen tussen en ik heb er absoluut geen problemen mee als een journalist tegen heilige huisjes aan het trappen is, sterker nog. Mits dit constructief is vindt ik het alleen maar tof 😛

Inmiddels zijn we 2,5 jaar verder.. is er al zicht op aanleg glasvezel in Papendrecht, of blijft Ziggo de enige optie 100-1000Mbit ?

Zeker nu daar o.a. Formule 1 verdwijnt zou ik andere provider wel willen kunnen overwegen.

Hallo @Eelco Van de Graaf , dat kun je zelf eenvoudig controleren via www.kpnnetwerk.nl en even je postcode ingeven. Je kunt je dan tevens inschrijven voor een gratis nieuwsbrief en ben je als eerste op de hoogte van de nieuwe ontwikkelen in jouw plaats/wijk/straat. Het kan ook zijn dat KPNNetwerk in jouw woonplaats geen glasvezel gaat leveren, maar een andere partij, houd dan de lokale media in de gaten.

 

Bedankt JanD, dit had ik al eerder gedaan.. maar dat blijft nogal stil, dus ik hoopte dat iemand bij KPN wat meer inside information heeft over de langere termijnplanning..

zou mooi zijn als er een overkoepelende website is voor het geval dat mogelijk een andere partij dit oppakt.

Hallo @Eelco Van de Graaf , dit forum is van KPN,de provider.

Voor nadere info over glasvezel kijk bij www.kpnnetwerk.nl, diverse contactmogelijkheden daar.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Eelco Van de Graaf Op zich reageren hier ook wel mensen van KPN Netwerk op persoonlijke titel, zoals ik zelf.

Maar je geeft eigenlijk zelf al aan dat je op zoek bent naar inside informatie. Geen KPN medewerker zal die op een openbaar forum geven want dat is bedrijfsvertrouwelijk en kan in een uiterste geval ontslag opleveren. Of minstens een flinke eerste waarschuwing.

Waar glasvezel wordt aangelegd moet KPN Netwerk alle providers gelijktijdig informeren. Daarbij mag er niemand voorgetrokken of juist achtergesteld worden. Vandaar die vertrouwelijkheid. Tot er een reden is om het in het nieuws te brengen en dan wordt iedereen tegelijk geïnformeerd.

Helder Ward, toch bedankt. Mocht iemand anders wel  wat van plannen te weten komen hoor ik het graag natuurlijk 🙂

ik meende te hebben vernomen dat er dit en volgend jaar nationaal een flinke inhaalslag zou worden gedaan qua resterende aanleg glasvezel, maar blijkbaar liggen we onderop te stapel, ondanks dat het een gemeente is van meer dan 30k inwoners 😁

Reputatie 7
Badge +10

Die inhaal slag heb je wel goed. Het doel is 80 procent van NL tot en met 2026.

Aantal inwoners is niet perse belangrijk. Alle inwoners tellen gelijk. Maar de volgorde ligt al min of meer vast en is met de aannemers afgesproken. Daar zit wel logica in (bijvoorbeeld van regio naar regio) en dat moet ook wel met zoveel aansluitingen om te doen.