Beantwoord

[Glasvezel] Router kan het niet aan?

  • 8 March 2019
  • 15 reacties
  • 800 keer bekeken

Hoi hoi

Ik heb Glasvezel 500/500,

Nu vliegt steeds mijn internet eruit bij het downloaden van grote bestanden op volledige snelheid,
zodra ik de snelheid op 20mb/s zet heb ik nergens last van....

ik heb zo'n V10A router, en ik denk dat deze gewoon simpel weg de snelheid niet aan kan,

Dit is al mijn 2e router in zeer korte tijd,

ben zelf netwerk beheerder geweest, dus ik weet wel wat van netwerken,

KPN zelf zegt dat ze niets kunnen vinden wat wijst dat de router het niet aan kan,

Ik heb dus alleen internet van kpn, dus geen TV of telefonie.

En ik denk ook niet dat KPN snel met een oplossing zou komen, Bellen heeft ook niet echt zin omdat ik dan tegen mensen praat die amper verstand van netwerken hebben

en ja internet is dan overal weg, zowel bekabeld als wireless, ik moet dan de router handmatig resseten, want hij hersteld zichzelf namelijk niet.

Heel vervelend dit.

Hoe is dit op te lossen? want ik ben ten einde raad.

Mvg
Kevin 😉
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 March 2019, 20:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +12
Kijk ook even naar dit topic. Zeker als je er verstand van hebt en alleen internet afneemt.


https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609
@Kevintje Hoe doe je de download?
Dat zou uit kunnen maken. Klassiek FTP (passief) is wezenlijk anders dan b.v. torrents.

Op deze site http://speed.transip.nl/ kun je in je browser iets downloaden, dan gaat het via HTTP. Meer in detail: Wat doet een transfer via standaard HTTP 1.0 of 1.1. Moderne implementaties van de HTTP software stack zouden een probleem kunnen vormen.
Reputatie 7
Een V10A ... 😞
Je bent niet de eerste die dit meldt in combinatie met de V10A.
Ik hoop dat iemand van KPN dit bij het modemdevelopmentteam aanhangig zal maken.

Als je overigens alleen Internet afneemt van KPN, dan kan je de Experia Box eenvoudig vervangen door een echte router.
Het enige specifieke aandachtspunt is dat je er voor moet zorgen dat aan de WAN zijde op vlan 6 gecommuniceerd wordt en dat is eenvoudig te realiseren, zelfs als dat op de router niet ingesteld zou kunnen worden.
@Kevintje Jammer dat dit gebeurt! Ik sluit niets uit en wil je verhaal over de v10a best geloven. Maar dan heb ik wel een paar aanknopingspunten nodig.
De relevante vragen worden al gesteld in dit topic: Waar download jij mee? Wat is de methode? En hoe is jouw experiabox aangesloten? Zitten er andere apparaten in je netwerk? Liefst een globaal overzicht van je setup.
Ik vind wél dat onze apparatuur zo'n verbinding aan moet kunnen en wil er zeker werk van maken als we het vermoeden krijgen dat dit niet zo is. Los daarvan snap ik de suggesties om een eigen router te gebruiken bij glasvezel en mocht dit een optie voor je zijn, zou ik het zeker aanraden. Al was het maar door de vele extra mogelijkheden die je hierdoor krijgt.
Ik vind wél dat onze apparatuur zo'n verbinding aan moet kunnen en wil er zeker werk van maken als we het vermoeden krijgen dat dit niet zo is. Los daarvan snap ik de suggesties om een eigen router te gebruiken bij glasvezel en mocht dit een optie voor je zijn, zou ik het zeker aanraden. Al was het maar door de vele extra mogelijkheden die je hierdoor krijgt.


Mijn netwerkt ziet er als volgt uit



NTU naar V10A router, zit een < 2m Cat6a kabel tussen

router naar pc ook een Cat6a

Het probleem doet zich voor met het downloaden van grote bestanden voor langere tijd. bijvoorbeeld 10 minuten lang.

Dit is allemaal voorgekomen op de volgende applicaties

Origin
Steam
Battle.net
Downloads via the Browser (Google Chrome)
Torrents
Duidelijk verhaal. Ik ga nu mailen met onze developers om te kijken of dit een bekend issue is. Ik laat je zsm weten wat de vervolgstappen zijn.
Duidelijk verhaal. Ik ga nu mailen met onze developers om te kijken of dit een bekend issue is. Ik laat je zsm weten wat de vervolgstappen zijn.

Top, ik wacht het af
Is er al wat gevonden? Want vandaag is mijn router een paar keer herstart met het browsen van youtube
Ik probeer je te bellen, Kevin. Ben je deze ochtend bereikbaar?
Ik probeer je te bellen, Kevin. Ben je deze ochtend bereikbaar?
Ik ben beschikbaar was net te laat met opnemen
als je geen itv en (thuis)telefoon af neemt en ook niet van plan bent in de toekomst te doen
had ik er al een eigen router achter zitten
ik heb hier een netgear r9000 door middel dmz via de experiabox helaas zit ik aan die experiabox vast omdat ik itv en telefoon heb en is mij een gedoe om het via de term via netwerkje.com te doen
tijdelijk gehad maar problemen met itv
ik vind dat er met itv en telefoon een vrije router keuze moet zijn en niet de term met scripts met een merk router wat wjb werkend heeft
Leuk je even gesproken te hebben. We hebben voor vanavond een monteur ingeboekt. Die verschijnt ergens tussen 17:00 en 19:00.
Ik ben benieuwd wat zijn bevindingen zijn!
@Kevintje Hoe is het afgelopen? Ik ben nu wel reuze benieuwd 🙂
Geen nieuws is goed nieuws. 🙂 Ik ga er van uit dat het is opgelost. Mocht er toch nog iets zijn, laat het weten!