Beantwoord

Glasvezel signaal en onweer reggefiber

  • 24 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 319 keer bekeken

En ja hoor, 1 klap onweer en meteen geen signaal meer binnen via de glasvezel draad van Reggefiber.
Afgelopen twee weken reeds drie monteurs geweest. De eerste storing op 9 aug. begon ook tijdens onweer. Er zit iets goed fout in de wijkcentrale van KPN/Reggefiber. Derde monteur heeft gister in de pop mijn draad weer op de juiste poort gezet die de tweede monteur op zijn gemak maar ergens anders had gezet. Alles werkte goed tot die klap van daarnet. Na het weekend natuurlijk pas weer verder. Want geen monteurs werkend bij reggefiber in het weekend en dat in 2018!!!Ben het spuugzat inmiddels en dit wilde ik ff kwijt.
icon

Beste antwoord door Joran 31 augustus 2018, 20:41

De operatie is in ieder geval geslaagd 🙂 De storingsmelding blijft een week openstaan om te monitoren, als er nog iets mis is, neem dan vooral rechtstreeks contact op. Dat is de snelste klap om dit verder op te pakken.
Bekijk origineel

9 reacties

Hebben meer mensen dit meegemaakt omgeving Dordrecht of elders?
Reputatie 7
Badge +8
Er werken wel degelijk monteurs van Reggefiber aannemers in het weekend. Maar jij bent geen klant bij Reggefiber. De operators zijn de klanten van Reggefiber. In jouw geval waarschijnlijk KPN Wholesale (aangezien je dit op het KPN forum plaatst).
Als een operator hiervoor wil te betalen dan komt Reggefiber ook gewoon in het weekend in actie voor een individuele storing. Dat is de Premium dienstverlening. Kost alleen wat extra en dat willen de meeste operators of providers niet betalen voor normale consumentenlijnen.

Buiten het bovenstaande: Het is uiteraard niet normaal dat onweer zorgt voor uitval van een glasvezellijn, ook niet in de PoP/wijkcentrale. Weet je welke PoP dit is in Dordrecht?
Naast nijenstein 71
Reputatie 7
Badge +28
Dag John, ik snap goed dat je hier helemaal klaar mee bent, dit hoort niet zo vaak te gebeuren. Ik heb de storingsmeldingen doorgenomen. Onweer had misschien met de eerste storing te maken, maar niet met de problemen in de centrale. Eerst was er sprake van een defect in de Experiabox of het glasvezelkastje (ik begrijp dat beide zijn vervangen). Daarna ging het inderdaad mis in de centrale. Dat laatste hadden we moeten voorkomen, mijn excuses hiervoor.

De storingsmelding blijft nog een week open om de situatie te monitoren. Ik ga ervan uit dat de verbinding nu stabiel blijft. De apparatuur is vernieuwd en de fout in de centrale is opgelost.
Toevallig dat ik je reactie zag,ik zit nu weer mbv persoonlijke hotspot 4G op internet omdat de wifi deze keer voor het gemak is uitgevallen..
Gek is dat huistelefoon slechts kort niet te benaderen was,daarna weer wel,en itv werkt goed.
De verbinding is daardoor nog steeds niet stabiel....
Kan het zijn dat de huistelefoon de oorzaak is als ik daarop gebeld wordt?Vorige week maandag viel toevallig ook alles lange tijd uit nadat ik daarop gebeld werd terwijl vanmiddag alleen de wifi en de huistelefoon het tijdelijk niet meer deden nadat we werden gebeld via de landlijn.
Overigens stonden alle lampjes stabiel op groen tijdens uitval wifi en telefoon.En op het ognblik werkt wifi ook weer.
Het blijft vreemd.
En weer is alles dood qua thuisdiensten KPN,zondermeer valt het glasvezelsignaal weer weg om 2100 uur.
Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.
Tv geeft zender niet beschikbaar zonder foutcode wifi en huistel. ook helemaal dood.
Wordt het niet eens tijd dat KPN en Reggefiber er wat aan gaan doen?
Ben nu al sinds 9 augustus bezig om een stabiel signaal te houden.....
Reputatie 7
Badge +28
Heel raar John. En erg vervelend dat het al zo lang duurt. Ik zie dat morgen een specialist een kaart gaat vervangen in de centrale. Daarna houden we uiteraard contact om te kijken of het stabiel blijft. Hopelijk kunnen we het nu helemaal afronden.
ja idd raar, er is al een afspraak gepland.
Nr 4..
Hopenlijk komt het nu in orde,al lang blij dát er iets gevonden is...
Reputatie 7
Badge +28
De operatie is in ieder geval geslaagd 🙂 De storingsmelding blijft een week openstaan om te monitoren, als er nog iets mis is, neem dan vooral rechtstreeks contact op. Dat is de snelste klap om dit verder op te pakken.

Reageer