Beantwoord

Glasvezel storing nu al twee weken, wanneer wordt dit opgelost?

  • 19 September 2022
  • 58 reacties
  • 826 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

op twee dagen na, nu twee weken complete storing. Met werk vanaf huis, twee kinderen en een druk verenigingsleven wordt het nu wel heel vervelend. Het probleem is vanaf het eerste moment al bekend en nu ben ik al wat dagen wachtende op een blaasploeg. 
 

KPN dat moet allemaal toch sneller en beter kunnen. De 100gb op mobiel internet is leuk maar in een volledig geïsoleerd huis heb je niet goed bereik. 
 

Ik neem aan dat jullie uit eigen initiatief de kosten voor deze maand niet in rekening brengen?

graag zeer spoedig een nieuw glasvezelkabel blazen naar mijn meterkast. 

icon

Beste antwoord door Wopper 29 September 2022, 13:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Alle informatie over het verkrijgen van een vergoeding voor het hebben van een storing is terug te vinden op de volgende pagina: https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

 

Ik hoop dat je storing snel is opgelost. 

Reputatie 1

Mocht er iemand van KPN dit lezen, ik overweeg om met al mijn diensten bij jullie vertrekken. Ik vind dit onacceptabel, jullie manier van communiceren is ronduit slecht en niet klantgericht, alleen procesgericht. Ik lig er nu twee weken uit met alle diensten, drie keer 100Gb aangevraagd zodat ik mijn telefoon als hotspot kan gebruiken, maar beste KPN, dat werkt ook niet goed. Ik werk vanuit huis, mijn dochter moet haar huiswerk online doen, mijn huis funtioneert niet meer (slimme apparaten).

 

Als ik bel, krijg ik alleen een antwoord dat het ticket is geupdate en that's it, als ik een vraag stel ben ik vervelend en onredelijk. Voor het eerst in mijn leven dat iemand mij onredelijk noemt. 

 

Tig jaar trouwe klant, maar nu is de maat vol. Als ik vandaag niet wordt teruggebeld gaat de stekker er met al mijn diensten er definitief uit (de concurrent is overigens ook goedkoper)…..

Reputatie 7
Badge +12

Misschien is een 4g dongel een optie, maar dat is enkel iets wat de klantenservice of moderatie team mogelijk kan regelen. Helaas zijn ze schaars en is het niet altijd mogelijk om die op te sturen. Als je je profiel invult kan een moderator mee kijken.

Reputatie 1

Profiel ingevuld, dongel heeft nooit iemand genoemd alleen de hotspot. 
 

…en ook vandaag heeft er weer niemand gebeld…..moedeloos word ik ervan. Hoezo moet ik twee weken wachten tot iemand een nieuw kabeltje blaast. Bellen en regelen, dat zou er moeten gebeuren. 
 

Ben echt zeer teleurgesteld en gefrustreerd. Mijn werkgever begint al moeilijk te doen, school van mijn dochter… KPN heeft geen idee wat de impact is van een dergelijke uitval. 

Reputatie 7
Badge +11

Helaas ligt de verantwoordelijkheid van het fysieke glasvezelnetwerk bij KPN Netwerk, niet bij KPN. Dat maakt dit soort situaties lastig en het enige wat KPN kan doen is de informatie doorspelen die ze van KPN Netwerk krijgen. De gelijkenis in naam maakt het soms verwarrend maar KPN is opgedeeld in veel bedrijfsonderdelen die onafhankelijk van elkaar opereren en waarvan sommigen weer in separate BV's zijn ondergebracht. Met glasvezel is de provider KPN gewoon een telco net als T-Mobile of Youfone. We delen wel de naam maar daar houdt het bij op.

 

Als KPN Netwerk de glasvezel nog niet geblazen heeft dan zullen andere providers hier ook tegenaan lopen, die zullen namelijk allemaal over moeten op de glasvezel (op Ziggo na), tenzij er nog een netwerk van een andere netwerkbeheerder zoals bijvoorbeeld Delta of E-Fiber in de woning ligt.

Reputatie 1

Hi @NHendriks 

Bedankt voor je antwoord, ik begrijp het helemaal.
 

En ik snap gelukkig hoe het werkt, maar de consument zal er toch boodschap aan hebben of het een andere partij is? Als ze mij eerlijk zeggen dat het buiten KPN om is en dat bijv Volker Wessels hier aandeel in heeft en er in verzuimd dan had ik mijn pijlen gericht op die partij, maar ik hoor niets. KPN of KPN netwerk, het zal mij jeuken, ik hoor niets, dat is het probleem. Geef mij een datum, al is het over een week, wanneer het gefixt wordt en je hoort mij niet, maar ik hoor niets.

overigens claimt t-mobile een andere lijn te hebben en dus snel en apart te kunnen leveren. Hoe? Geen idee, maar ook hierin ben ik de consument en heb ik er dan ook geen boodschap aan. Ik hecht waarde aan eerlijke informatie. 

Badge +19

Het probleem is de krapte op de arbeidsmarkt.  Mensen die graven zijn er wel maar mensen die glasvezel kunnen lassen zijn zeldzaam aan het worden.  Tel daarbij op dat er momenteel volop glasvezel wordt aangelegd en je hebt lange wachttijden. 

Reputatie 1

Ook mee eens, maar jij bent de eerste die dit echt tegen mij zegt. Ondanks dat ik het zelf ook weet. Blijf transparant als klantenservice en zeg waar het op staat. laat de klant niet in het ongewisse.
 

Overigens is de krapte wel het nieuwe snelle excuus geworden na Corona. 

Badge +19

Ben het helemaal met je eens. Helaas is kpn de provider waar dit forum van is geen partij in deze en die heeft ook geen enkele mogelijkheden om aktie daar op te ondernemen voor je. Dat is namelijk niet toegestaan door de ACM omdat andere providers dan achtergesteld zouden worden. Er zit helaas niets anders op dan contact te houden met kpnnetwerk. 

Reputatie 1

Beste @Joep1965 

Jouw antwoord triggerde mij, en ben dus maar eens zelf op zoek gegaan naar het nummer van kpnnetwerk, gebeld, drie keer doorverbonden met VolkerWessels, daarna weer terugverbonden met kpn netwerk die mij wist te vertellen dat ik dezelfde dag nog zou worden teruggebeld. 

Schot in de zaak, dacht ik….. echter moet ik nu nog steeds worden gebeld. 

Als kpn geen partij is (wat ik raar vind want ik heb een contract met hen) dan zouden ze mij toch moeten verwijzen naar kpn netwerk? En houden ze zelf geen vinger aan de pols om het bij hun klant opgelost te zien? Inmiddels meer dan twee weken geen diensten. Ik ben nu wel op het punt dat ik er ook niks meer aan doe, het kost me een uur per dag excl de frustratie. Ik zie het wel.

 

edit :10:30

Toch nog een keer de moeite genomen. KNP netwerk gebeld, aardig meid, begrijpt me, maar moet me doorverbinden met VolkerWessels, na een half uur onaardige meneer, geen goedemorgen of wat dan ook, alleen postcode gegeven, zijn tekst: ik zet u door naar de onderaannemmer afdeling planning, daar in de wacht. Die neemt op met kpn netwerk (??), is zeeeeeeer onvriendelijk, weer het antwoord u wordt teruggebeld. Zelfde riedeltje als de afgelopen dagen. Als ik dat aangeef, ben ik weer de vervelende klant, ik zeg toch dat u wordt teruggebeld. “Als ik vraag hoe laat ongeveer, geen antwoord, als ik aangeef dat dit al dagen zo gaat”: Ik noteer het en u wordt teruggebeld, daag… de verbinding wordt verbroken. 

oh man man man… wat een heerlijke baan heb je dan (op de achtergrond hoor je anderen moppen tappen). Lekker serieus word je als betalende klant genomen. En dat je hier zelf steeds achteraan moet… 

 

Ik geef het nu definitief op. 

Hoi @fgrollers . Wat een narigheid.  Ik betreur dat je bij KPNNetwerk ook niet verder komt.  Erg jammer dat afspraken niet worden nagekomen.

Helaas heb ik, zoals hierboven aangegeven,  geen middelen om dit te bespoedigen.  We zijn afhankelijk van KPNNetwerk en de onder(aannemers).

Badge +19

@fgrollers diep triest dat het zo moet gaan.  Als Ziggo bij jou levert weet je wat je te doen staat😥.

Reputatie 1

Hi @Joep1965 

bedankt dat je de moeite neemt om te reageren, ik stel dat op prijs.

vandaag ben ik ook weer niet gebeld. Heb wel een klacht ingediend bij kon netwerk! Binnen 30 minuten een reactie dat het bericht meteen is doorgestuurd en dat ze contact met me opnemen…. 11:39 ontvangen. U raadt het al, nu 21:10, niemand heeft gebeld…………..

 

Wat moet er toch gebeuren om te escaleren? Mijn dochter kan niet fatsoenlijk haar huiswerk doen, ik niet werken, sociale leven wat we gewend zijn (let op: ik ben me ervan bewust dat we verwend zijn met onze verbindingen). Einde middag heb ik kpn nog eens gebeld om te vragen of ze kunnen escaleren want ik ben immers hun klant. Maar nee, ik moet bij kpn netwerk zijn, dit is buiten kpn om. Ik heb toch geen contract met kon netwerk? Zij leveren toch niet de diensten? KPN zou toch moeten escaleren? 
 

niemand die je helpt. Daar sta je dan als consument…. 
 

 

Badge +19

Misschien heb ik het niet goed gelezen maar wat is het probleem precies? Moet er een hele nieuwe aansluiting gemaakt worden?

Reputatie 1

Ik ben al tig jaar tevreden klant van kpn glasvezel, tot 7 september ineens in de middag al mijn diensten weg waren. Tijdens het telefoongesprek met kpn wist de beste man mij te vertellen dat er ook al een ticket was ingeschoten door de monteur want blijkbaar is de glasvezel geraakt bij werkzaamheden en moet er een nieuwe geblazen worden. Dat is het probleem. Vanaf 7 september onderneemt niemand maar dan ook niemand actie. En ik word alleen maar van kastje naar de muur gestuurd met de beloftes te worden teruggebeld. Maar niemand die me belt….. 

Badge +19

En is het probleem alleen bij jou of bij andere adressen in de straat?

Reputatie 1

Mijn buurman heeft ook kpn glasvezel en daar werkt het, dus helaas alleen bij mij. 

Reputatie 1

Misschien had het de hele straat moeten zijn, dan was het al lang verholpen…. 

Reputatie 1

vrijdag 12:00 --- nog steeds niemand gesproken, derde weekend zonder verbindingen… 

@fgrollers . Ik heb ook even meegelezen in het ticket. Mijn collega's maken netjes notities en vragen om spoed en reactie.  Helaas blijft die tot nu toe uit. :-(

Reputatie 1

Yep, vandaag voor 17 uur nog even de moeite genomen te bellen. Niets ten nadele van KPN Netwerk en de mensen die er werken. VolkerWessels verzuimt enorm. Ik bel alleen maar zoekende naar iemand die zich eigenaar maakt van het probleem en het voor mij zo snel mogelijk oplost. Mijn gezin gaat nu het derde weekend in zonder verbindingen…. 

Enige wat moet gebeuren is een blaasploeg regelen.

Reputatie 1

Update: nog steeds niks….

 

Ben wel teruggebeld, vandaag zou er een blaasploeg komen, die ploeg (één monteur) had geen dieselgenerator, dus kon niks doen, sorry. Opdracht wordt opnieuw gepland. Ik stelde nog voor om samen bij de Boels er eentje te huren… maar dat mocht niet.

 

en KPN: ja sorry, allemaal buiten onze macht… inmiddels is mijn 4g bundel weer afgelopen, maar ik ga niet weer een half uur in de wacht staan. De afgelopen drie weken 5 UUR telefonisch contact gehad. Wie betaalt dat, de baas z'n tijd?

 

(de opzegging volgt daarna, en ja, ik snap hoe het werkt en dat het gras elders niet groener is, maar ik gun ze niet meer mijn omzet voorlopig)

 

in en in triest, overigens ben ik erachter dat de buren verderop hetzelfde probleem hebben, echter een nieuwe aansluiting die nu al 11 weken op zich laat wachten… Die overwegen naar Ziggo te gaan… Tof bezig zo mensen.

@Erwin_  Lang geleden (2019) hield mijn VDSL aansluiting er plots mee op. Het probleem kon niet direct opgelost worden en 2 dagen later lag er een noodpakket met Huawei 4G dongel en digitenne ontvanger voor mij klaar.

Het moet toch mogelijk zijn om @fgrollers ook een dergelijk noodpakket te verschaffen? Of hebben jullie die mogelijkheid tegenwoordig niet meer?

Reputatie 1

@Erwin_  Lang geleden (2019) hield mijn VDSL aansluiting er plots mee op. Het probleem kon niet direct opgelost worden en 2 dagen later lag er een noodpakket met Huawei 4G dongel en digitenne ontvanger voor mij klaar.

Het moet toch mogelijk zijn om @fgrollers ook een dergelijk noodpakket te verschaffen? Of hebben jullie die mogelijkheid tegenwoordig niet meer?

@mrGanesha Klopt, die optie heeft een monteur ooit genoemd, heb er zelf achteraan gebeld, maar kreeg te horen dat die schaars zijn omdat niemand die dingen terugstuurt. Dus niet gehad. Die 100gb is leuk, maar eigenlijk zou je naar onbeperkt moeten zolang je storing duurt, zodat je er niet steeds achteraan hoeft te bellen wanneer het op is of verlopen. Het is zo'n reactieve oplossing… 

 

Er schijnt overigens nu een dieselcompressor te zijn geregeld en met een beetje gelukt heb ik eind van de dag weer wat verbinding… na drie weken

Reputatie 1

Update: blazen van nieuwe lijn niet gelukt…… paar weken wachten op graafploeg? Tsjongejonge….