Beantwoord

Glasvezel storing nu al twee weken, wanneer wordt dit opgelost?

  • 19 September 2022
  • 58 reacties
  • 826 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

op twee dagen na, nu twee weken complete storing. Met werk vanaf huis, twee kinderen en een druk verenigingsleven wordt het nu wel heel vervelend. Het probleem is vanaf het eerste moment al bekend en nu ben ik al wat dagen wachtende op een blaasploeg. 
 

KPN dat moet allemaal toch sneller en beter kunnen. De 100gb op mobiel internet is leuk maar in een volledig geïsoleerd huis heb je niet goed bereik. 
 

Ik neem aan dat jullie uit eigen initiatief de kosten voor deze maand niet in rekening brengen?

graag zeer spoedig een nieuw glasvezelkabel blazen naar mijn meterkast. 

icon

Beste antwoord door Wopper 29 September 2022, 13:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Oef.  Dus ze zijn wel aan het proberen geweest? Was er ook een reden waarom het niet lukte? 

Bij Ziggo wordt de magie geactiveerd zodra je echt opzegt, dan kom je in een callcenter uit waarbij personeel ook meer rechten heeft om cases en escalatie cases te starten.

Wat ik zou doen als het echt al 2 weken duurt en er geen uitzicht is:

 

-bellen met KPN opzeggingen en ze 1 week geven om tot acties te komen, bij wijze van een expert aan de deur die een schouw maakt/meet en het in zijn eigen organisatie kan beleggen.

-Heb je na die week niets gehoord, dan 1 jaar naar Ziggo. Ze hebben goede aanbiedingen 12 maanden 50%.

-Na dat jaar weer terug naar KPN en dan hebben ze een levering verplichting en verloopt e.a. hopelijk spoediger.

 

Het is zorgelijk dat KPN zelf geen invloed heeft en alles heeft uitbesteed bij de aannemers, storingen zouden ze in eigen beheer moeten oplossen net als bij DSL.

Reputatie 1

@Erwin_ de dieselcompressor blies geen lucht door de leiding, nadat de monteur hard een aantal meters eruit trok, kwam er water 😬

Reputatie 7
Badge +12

 

Het is zorgelijk dat KPN zelf geen invloed heeft en alles heeft uitbesteed bij de aannemers, storingen zouden ze in eigen beheer moeten oplossen net als bij DSL.

Alleen dat klopt niet, bij koper meten we of de kabel onder de grond goed of fout meet, maar als die tussen kabelverdeler / hoofdverdeler fout is dan sturen we ook de (omder)aannemer om deze te maken. Volkerwessels in mijn regio. KPN heeft zelf geen lasploegen meer in dienst.

 

Het is zorgelijk dat KPN zelf geen invloed heeft en alles heeft uitbesteed bij de aannemers, storingen zouden ze in eigen beheer moeten oplossen net als bij DSL.

Alleen dat klopt niet, bij koper meten we of de kabel onder de grond goed of fout meet, maar als die tussen kabelverdeler / hoofdverdeler fout is dan sturen we ook de (omder)aannemer om deze te maken. Volkerwessels in mijn regio. KPN heeft zelf geen lasploegen meer in dienst.

 

 

 

Eens dat wist ik wel maar scheef ik niet. Wat mij vooral verbaasd is dat tijdens mijn mijn DSL issues. Ik gewoon contact had met KPN en alles op de achtergrond geregeld werd voor mij. Je krijgt dan netjes een telefoontje van de gravers.

Als je rondkijkt op tweakers.net dan zijn er zoveel mensen die pingpongen met kpnnetwerk, aannemers, KPN de isp, als het om glas gaat. 
 

Wat je hier mist is een regiefunctie en casemanager. Dat is een rol welke KPN zou moeten invullen waar ik mijn maandelijks facturen aan betaal.

 

Reputatie 1

Dat is precies mijn issue. Ik ben in drie weken nu 5 uur kwijt aan telefoontjes plegen met alles en iedereen. Ik ben de casemanager en dat lijkt me niet de bedoeling.

Reputatie 7
Badge +12

Eens dat je dit mist, helaas zoals vaker op dit forum is gezegd is het wettelijk verboden dat KPN de provider deze functie invult in verband met een monopolie positie. Of het zou een onafhankelijke partij moeten zijn of het zou KPNNetwerk zelf moeten zijn. 

Maar @fgrollers de blaasploeg is helaas zonder succes retour gegaan, hebben ze nog was met u afgesproken over vervolgstappen?

Reputatie 1

Niks, we nemen contact met u op. Iets met civiel moet aangestuurd worden…. Nog even en ik start zelf een civiele procedure 😜

Eens dat je dit mist, helaas zoals vaker op dit forum is gezegd is het wettelijk verboden dat KPN de provider deze functie invult in verband met een monopolie positie. Of het zou een onafhankelijke partij moeten zijn of het zou KPNNetwerk zelf moeten zijn. 

 

Dat wist ik niet, bij koper mag dit wel omdat het koper van oudsher eigendom is van KPN? En het glas van KPN is van Glaspoort (KPN + pensioenfonds)?

 

Niks, we nemen contact met u op. Iets met civiel moet aangestuurd worden…. Nog even en ik start zelf een civiele procedure 😜

🤣 je hebt over een week genoeg frustratie om die buis met water zelf leeg te blazen op longinhoud.

@Erwin_ Hoe kan KPN een klant nou zo laten zwemmen? Kom op, regel een noodpakket voor hem/haar! Heel klein beetje klantgerichtheid...

 

Reputatie 1

Ben trouwens wel benieuwd wie er vandaag gefrustreerd raakt, gisteren was er namelijk geen dieselcompressor beschikbaar, die zijn allemaal druk bezet en heel schaars. Onder luid verzet met mijn buren is er toch eentje gebracht….. die staat vandaag de hele dag niks te doen. Zo efficiënt allemaal.

Graven en oplossen, dat is wat ik heel graag gedaan wil hebben, zodat mijn gezin weer kan functioneren zoals we dat in NL gewend zijn. Zodat mijn dochter weer fatsoenlijk haar huiswerk kan doen. Ook vandaag word ik weer niet gebeld over hoe nu verder… we zwemmen verder…

Reputatie 1

Oh, grappig dingetje vandaag, ik had een klacht ingediend over de gang van zaken, SMS van KPN:

Beste klant, zoals afgesproken krijg je gratis 5 GB internet op je mobiele abonnement van KPN. We gaan ervan uit dat we je klacht hiermee hebben opgelost. Groet KPN.

 

serieus? Lijkt wel of ik in de zeik word genomen. 

Reputatie 1

update: niets gehoord, zou worden teruggebeld door KPN Netwerk NL, uiteraard nog niets gehoord.

 

Vierde weekend zonder werkende diensten

@Erwin_ Hoe kan KPN een klant nou zo laten zwemmen? Kom op, regel een noodpakket voor hem/haar! Heel klein beetje klantgerichtheid...

 

Dat doe ik met liefde maar volgens mijn gegevens heeft @fgrollers al een noodpakket.  Ik meen te lezen dat het alleen verre van optimaal werkt. Wat ik me kan voorstellen als je er met een gezin gebruik van moet maken. 

Oh, grappig dingetje vandaag, ik had een klacht ingediend over de gang van zaken, SMS van KPN:

Beste klant, zoals afgesproken krijg je gratis 5 GB internet op je mobiele abonnement van KPN. We gaan ervan uit dat we je klacht hiermee hebben opgelost. Groet KPN.

 

serieus? Lijkt wel of ik in de zeik word genomen. 

Oh.  De klachtbehandelaar heeft het anders verwoord in zijn/haar log.  Daarin staat dat er contact is geweest en zij uitgelegd hebben dat ze niet de mogelijkheden hebben om extra druk uit te oefenen.  Dit log is van 26-09.  Maar onder de streep kunnen zij dus ook niks. Ik zou het wel betreuren als ze dit niet even woordelijk naar jou gecommuniceerd hebben. 

Reputatie 1

Die sms kwam uit de lucht vallen, heb wel iemand gesproken die alles uit de kast zou halen maar niets kon. Heb je dus niks aan. En nee de klacht is hiermee niet opgelost, onderaan de steep heeft de klant nog steeds niks. En tuurlijk wordt het anders verwoord, want de klant kan het toch niet teruglezen.

 

Ik heb inmiddels geen goed woord meer over voor kpn. Ik denk dat ik maar eens ga Twitteren vanavond… 

Bijna vier weken in storing, niemand die het interesseert.

ik begin mij geduld te verliezen. Vier weken abonnementen op diensten die ik niet kan gebruiken, ook buiten kpn om. Niemand van KPN die ook maar even pro actief meehelpt, want ze kunnen er ook niks aan doen…. Nou fuck it. done with it. waarom moet ik er dan zelf achteraan bellen? Waarom doet en regelt kpn dat niet. Ik heb niets te maken met die onder aannemers en hun belabberde service. 
 

ik zal zorgen dat mijn hele familie en vrienden de boel opzegt. Zowel vast als mobiel. Maar ach, dat interesseert ze ook niet waarschijnlijk. 
 

 

 

@fgrollers kun jij bevestigen dat je GEEN noodpakket hebt ontvangen? Alleen  databundels zodat je je eigen telefoon als hotspot kunt gebruiken?

Reputatie 1

@mrGanesha Ik heb inderdaad geen noodpakket gehad, alleen databundels naar mobiel. En met een noodpakket kan ik mijn huis weer een beetje online krijgen?

 

Ben net overigens gebeld door de planning, 19 oktober komen ze het weer een keer proberen….. Dat is gelukkig al woensdag over twee weken…

Een noodpakket is behelpen, maar in ieder geval heel veel beter dan databundels op je mobiel. Alleen is nu het probleem dat @Erwin_ blijkbaar in z’n administratie heeft staan dat jij al een noodpakket hebt...

@fgrollers  Ik heb een verzoek gedaan om een noodpakket op te sturen. Laat je weten of je hier logistieke berichtjes over krijgt?

 

 

Reputatie 1

@Erwin_ @mrGanesha bedankt voor jullie inspanningen, ik heb nu inderdaad een berichtje dat ik binnenkort een pakket kan ophalen. Eens zien of dat wat verlichting brengt in het gezin.

Reputatie 1

Ik vind het leuk jullie mee te nemen in mijn frustratie @Erwin_ @mrGanesha @Wopper  

 

Laatste monteur, twee en een halve week geleden had gezegd dat de hele straat open moest. Afspraak is gemaakt voor vandaag. Graafploeg is er, monteur ook, drie gaten gegraven vanaf vanochtend 10 uur tot nu (16:40), ze zijn nog bezig. Om uiteindelijk te horen dat er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden, omdat de hele straat open moet……………………………………..

Dat had de allereerste monteur ook al geconstateerd weken geleden. Ik begrijp wel waarom mensen zo lang moeten wachten, super efficiënt namelijk!

Overigens heb ik die 4g dongle niet in gebruik, omdat ik binnen geen 4g bereik heb. Ik ga morgen maar weer bellen, kunnen we weer weeeeeken wachten, want nu wordt het allemaal weer dichtgemaakt, zonder internet… 

Ik kan ook weer bellen omdat mijn 4g bundels al lang weer op zijn. 

WTF 

Derdewereldperikelen! 

Och man ik heb met je te doen, het gaat niet van een leien dakje, de vezel heeft toch wel even gewerkt? Op de dag van het defect heb je toen gravers gezien van een willekeurig bedrijf, zodat je de plaats van de breuk zou kunnen duiden aan de steeds opdravende graafploegen?

 

//offtopic

 

Hier nu ook online met glasvezel sinds vandaag maar ik hou mijn hart nog even vast. Van DSL naar Glasvezel werd al eens gezegd: je kunt het beste pas upgraden als kpnnetwerknl op de site aangeeft dat alles is afgemonteerd. Dat wist ik niet, dus ik deed als DSL klant een upgrade in mijnKPN nog voordat kpnnetwerknl hem had afgemonteerd. Dat kan in mijnKPN 3-4 maanden van te voren.

De aannemer plaatst dan de XGSPON en belt een activatie door. Maar wat blijkt, mijn order lijkt te hangen in het systeem. Gelukkig heb ik bij 0800-0402 iemand die zich verantwoordelijk voelt en belt mij met updates, de order zit/zat zo vast dat hij geen rechten had er iets aan te doen. Ik moest wachten tot de officiële activatie datum, gisteren, en de lijn ging het niet doen. De escalatie case heeft nu wel groen licht gebracht, maar het heeft nog een staartje.

Ze hebben toch de drager van DSL naar Glas kunnen zetten via backoffice en mijn XGSPON node kwam direct online. Maaaaaaaar nu krijg ik alsnog een doe het zelf pakket opgestuurd met een nieuwe XGSPON node met natuurlijk een ander serienummer. Zou dat goed gaan, we weten het volgende week ;)

Reputatie 1

@Wopper ja, er is gegraven en ik heb alle ploegen aanwijzingen gegeven, maar luisteren naar een klant is een andere dimensie ofzo… ze doen allemaal onafhankelijk van elkaar dezelfde en andere dingen. De allereerste die ik 7 weken geleden aan de telefoon heb gehad voor de storing had mij al gezegd dat er ook al een melding was dat men mijn kabel geraakt had en ze dus precies wisten waar het probleem zat. Maar ach… dan graven ze toch op alle andere plekken in de straat (voor mijn huis bijvoorbeeld, dat al 10 jaar niet open is geweest… ). Maar ja, ik heb er geen verstand van. 

 

Oh en dan denk je, als je geen diensten geleverd krijg, dat je voorlopig ook maar even de betaling uitstelt… maar helaas… we starten gewoon een incassoprocedure op… Lekker menselijk allemaal, mailen met noreply adressen, medewerkers die incompetent zijn en niet kunnen/mogen, kastje muur… oh man, wat baal ik…. 

Krijgen we ook gezinstherapie vergoed? Dat is inmiddels ook nodig met pubers in huis en 7 weken geen internet. Oh en gisteren de hele dag de deur open… vergoeden we ook die gasstookkosten? Oh en mijn drie vrije dagen omdat er een monteur alles zou maken? En de in totaal 6 uur!!!! die ik nu aan de telefoon heb gehangen. Sturen we ook een excuusbrief naar de school van mijn kinderen, dat ze hun online opdrachten niet kunnen doen. 

Dan de discussie over, ja je hebt toch een noodpakket… iedere keer…. 4G werkt niet binnen! Te goed geïsoleerd huis… 

Fantastisch idee van de monteur gisteren, kan je geen kabel trekken van de buren naar jouw huis…. WTF! Kan jij geen kabel trekken van het distributiepunt naar mijn huis in 3 dagen?

Sorry mensen voor mijn eeuwige klaagzang. Ik heb veel respect voor alles en iedereen, maar procestechnisch en in de aansturing gaat hier echt iets goed mis! Waar is de klantbeleving?

 

Hoe gaaf zou het zijn: Meneer, we regelen zsm een werkende verbinding via ziggo, dan hebben wij de tijd om uw glasvezel te repareren zonder dat u er last van heeft. Deze kosten vergoeden wij voor het ongemak, maar dan kan uw gezin gewoon doordraaien… (en het huis weer bereikbaar, rookmelders, verlichting, camera's, deurbel, etc.)

 

Deze klant is woest...

 

Oh en let op, als het straks weer werkt…. opzeggingen liggen klaar, ja in meervoud:

Mijn vrienden en familie stappen ook over naar een andere aanbieder, zowel vast als mobiel…

Maar weet je… niemand die het interesseert.

 

Wanneer leggen we de CEO er eens 7 weken uit en laten we die over aan het lot… #succes

Reputatie 1

Oh ja, puik werk! #burenblij