Beantwoord

Glasvezel storing nu al twee weken, wanneer wordt dit opgelost?

  • 19 September 2022
  • 58 reacties
  • 826 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

op twee dagen na, nu twee weken complete storing. Met werk vanaf huis, twee kinderen en een druk verenigingsleven wordt het nu wel heel vervelend. Het probleem is vanaf het eerste moment al bekend en nu ben ik al wat dagen wachtende op een blaasploeg. 
 

KPN dat moet allemaal toch sneller en beter kunnen. De 100gb op mobiel internet is leuk maar in een volledig geïsoleerd huis heb je niet goed bereik. 
 

Ik neem aan dat jullie uit eigen initiatief de kosten voor deze maand niet in rekening brengen?

graag zeer spoedig een nieuw glasvezelkabel blazen naar mijn meterkast. 

icon

Beste antwoord door Wopper 29 September 2022, 13:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

@Wopper ja, er is gegraven en ik heb alle ploegen aanwijzingen gegeven, maar luisteren naar een klant is een andere dimensie ofzo… ze doen allemaal onafhankelijk van elkaar dezelfde en andere dingen. De allereerste die ik 7 weken geleden aan de telefoon heb gehad voor de storing had mij al gezegd dat er ook al een melding was dat men mijn kabel geraakt had en ze dus precies wisten waar het probleem zat. Maar ach… dan graven ze toch op alle andere plekken in de straat (voor mijn huis bijvoorbeeld, dat al 10 jaar niet open is geweest… ). Maar ja, ik heb er geen verstand van. 

 

Dan de discussie over, ja je hebt toch een noodpakket… iedere keer…. 4G werkt niet binnen! Te goed geïsoleerd huis… 

Fantastisch idee van de monteur gisteren, kan je geen kabel trekken van de buren naar jouw huis…. WTF! Kan jij geen kabel trekken van het distributiepunt naar mijn huis in 3 dagen?

 

 

Bijzonder ze kunnen wel meten waar de knik ongeveer moet zitten. Het is heel spijtig en ik begrijp je frustratie en dat wordt bij mij ook een kleine angst naar de toekomst. KPN DSL en Ziggo COAX zijn eigenaar van het materiaal in de grond. Met glasvezel ligt dit anders, waardoor je duidelijk behoefte hebt aan een casemanager die daily updates verstrekt. Ik heb nu via 0800-0402 wel iemand die mij op exact de juiste momenten belt voor een update over mijn falende glasverbinding.

Ik zou overstappen naar Ziggo voor een jaar, beter voor jouw gezin. En als je de afdeling opzeggingen belt bij KPN heb je kans dat daar wel iemand opstaat als casemanager. Ze mogen en kunnen meer bij de afdeling save. 


Na een jaar Ziggo stap je weer terug naar KPN en vraag je de lijn aan zonder overstapservice, en laat je KPN haar ding doen voor de reparatie. Dan heb je als het goed is geen dubbele kosten omdat de lijn niet actief wordt totdat de reparatie gelukt is. En zijn je pubers gelukkig met Ziggo. Vergeet niet dat coax internet ook internet is, het hoeft niet perse uit een glasvezel draadje te komen om je gezin gelukkig te maken. (nu ik dit tik, heb je geen DSL wat ze als nood kunnen activeren?)

 

De 4G router in je garage en een lange UTP door de tuin oid, is er echt geen enkel plekje in huis wat werkt?

Reputatie 1

Nou…. net gebeld met opzeggingen… heel vervelend voor u meneer, maar opzegging is direct geregeld. Casemanager? tja, lastig e.e.a. ligt bij KPN Netwerk dus kunnen we niks mee, zijn we afhankelijk van. 

 

Ziggo komt volgende week aansluiten… Tot ziens!

 

Ik snap de wereld niet meer… bizar dit...

Nou…. net gebeld met opzeggingen… heel vervelend voor u meneer, maar opzegging is direct geregeld. Casemanager? tja, lastig e.e.a. ligt bij KPN Netwerk dus kunnen we niks mee, zijn we afhankelijk van. 

 

Ziggo komt volgende week aansluiten… Tot ziens!

 

Ik snap de wereld niet meer… bizar dit...


Dat is wel bijzonder. Hopelijk rust binnen je gezin en je hoofd :)

Reputatie 1

Toch nog even verder tikken. Inmiddels Ziggo, geeft rust inderdaad. 

KPN Netwerk zou 5 november a.s. komen om de glasvezelkabel te herstellen. Die hebben opgebeld dat ze het niet voor elkaar krijgen, 24 november een nieuwe afspraak….. 

Gisteren discussie gehad over mijn facturen. Ik heb de oktober factuur teruggevorderd. Was niet de bedoeling…. ik moet die betalen anders 20 EUR incassokosten. Ik kan mijn geld terugvragen via de link die mij al eerder was gestuurd. Vandaag maar eens gedaan, maar mijn storing is niet opgelost, dus terugvraag niet mogelijk. 

Als ik beëindigen abonnement beschouw als opgelost, en dus Ja ingeef. Klantnummer etc invoer:

 

Er is een fout opgetreden

Hierdoor kunnen we je helaas nu niet verder helpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

 

Thanks KPN. 

 

Gisteren aangegeven dat ik het uiterst lomp vind dat de klant steeds actie moet ondernemen naar alle partijen. En zelfs nu zijn ze niet in staat om een eindafrekening te maken van 7 september tot 26 oktober geen abonnementskosten te berekenen en dat te verrekenen met mijn maandbedrag. 

Nu kan ik hier weer zelf achteraan.

 

Oh… en mijn klacht over de civiele ploeg:

 

Reputatie 1

Net als je denkt dat ze je niet bozer kunnen maken, sprak ik iemand over de compensatie van de periode dat ik geen diensten had (7 weken). De beste man was supervriendelijk en behulpzaam, ik word binnen drie dagen teruggebeld door iemand die dit mag regelen, want KPN is daar heel schappelijk in.

Zojuist ben ik dus teruggebeld door een onvriendelijke mevrouw (afdeling klantrelaties). Lang verhaal kort….. ik ben geen klant meer dus kan er niets meer gecompenseerd worden, helaas… tot ziens…. 

Tijd voor juridische stappen   (voor een paar klote tientjes)……….

 

KPN waarom zinken jullie zo ver, maken jullie het een klant zooooo moeilijk? Ik zal het niet laten iedereen in mijn omgeving KPN af te raden. De eerste abonnementen zijn al weg….

Wat heeft dit gezeik jullie belachelijk veel geld gekost. 

Reputatie 1

tja, nog maar eens de moed gepakt om die man van gisteren proberen te bereiken, uiteraard lukt dat niet, maar een ander meidje aan de telefoon die ik ‘mijn casus’ voorleg zegt. Ja hoor, daar heeft u wettelijk recht op. Dus ik zeg, ik hang niet eerder op dan dat we dat geregeld hebben. Ze overlegt met een leidinggevende en in 5 minuten is het geregeld.

 

😩

Reputatie 1

@Wopper @Erwin_ @Ik_Hussel bedankt voor jullie meeleeservaring. Mij zie je in ieder geval bij KPN niet meer terug. Met de wetenschap dat het gras elders niet groener is, maar KPN, er is bij jullie intern eerst werk aan de winkel. Ik vermoed dat dit een start is van een afbrokkelende klantenbestand door het overorganiseren van interne processen. 😵

tja, nog maar eens de moed gepakt om die man van gisteren proberen te bereiken, uiteraard lukt dat niet, maar een ander meidje aan de telefoon die ik ‘mijn casus’ voorleg zegt. Ja hoor, daar heeft u wettelijk recht op. Dus ik zeg, ik hang niet eerder op dan dat we dat geregeld hebben. Ze overlegt met een leidinggevende en in 5 minuten is het geregeld.

 

😩

Wat een drama dat je zulke grillige antwoorden krijgt. :-( Ik ga toch even proberen wat collega's te achterhalen en ze van feedback voorzien. Als het goed is zijn er logs.