Beantwoord

Glasvezel tot aan deur, ook via KPN?

  • 8 November 2019
  • 4 reacties
  • 1209 keer bekeken

Badge

Vandaag dus glasvezel tot aan de deur gekregen. Heb begrepen dat er een aansluiting in de meterkast geplaatst gaat worden. Dit alles is kosteloos. Aanleg is voor caiway etc. Is het nu zo dat als KPN toch besluit om glasvezel te gaan leveren ik een 2de kabel plus 2de aansluitpuntin mijn meterkast ga krijgen?? Ik ben pas overgestapt van Telfort naar KPN (1 pot nat) en ben dus benieuwd wat de toekomst mij gaat brengen. Blijf ik bij KPN of moet ik overstappen aan het eind van mijn contract naar een aanbieder die nu de glasvezel aanlegt.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Ward_ 8 November 2019, 13:39

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo @haboek , het zou je reinste vorm van kapitaalvernietiging zijn als KPN besluit nog een glasvezelkabel te leggen, alhoewel het in een paar andere plaatsen wel gebeurt, helaas.

Als jouw glasvezelverbinding actief is gemaakt kun je meestal kiezen uit een aantal aanbieders, als KPN daar ook bij zit kun je besluiten glasvezel via KPN af te nemen.

Het lijkt me echter niet waarschijnlijk dat KPN meedoet op de lijn van Caiway, maar de tijd zal het leren.

Dit is een bericht van de ACM van alweer  een tijdje terug :

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-stelt-voor-vaste-netwerken-kpn-en-vodafoneziggo-te-reguleren

Wat dit in praktijk in gaat (zou moeten) houden daar ben ik ook benieuwd naar.

Hier nog een eerder bericht er over (met verwijzingen er in) :

https://forum.kpn.com/internet-9/glasvezel-via-derden-of-kpn-477142#post800461

Reputatie 7
Badge +10

Dat eerste bericht van ACM heeft hier eigenlijk niets mee te maken. Daar staat dat ACM ook Ziggo wil gaan reguleren en verplicht wil gaan stellen om het netwerk open te stellen voor anderen. Dta is inmiddels al gaande en Ziggo heeft alle documenten daarvoor al klaar en beschikbaar gesteld aan andere operators. Wel loopt er tegelijk een rechtszaak tegen deze ACM beslissing dus wellicht dat dat alles nog weer teruggedraaid wordt. KPN is echter al tientallen jaren verplicht het netwerk open te stellen voor anderen. En dat doen ze ook.

Hier is het probleem dat het netwerk van CAIW is en dat KPN wel diensten mag leveren hierover maar daarvoor dermate hoge prijzen moet betalen dat ze dit niet willen. CAIW is niet gereguleerd en mag dus vragen wat ze willen.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @haboek Dank voor het plaatsen van je bericht hier op het KPN Forum. Ik zie dat je al goed geholpen bent. Kun je uit de voeten met de informatie die hier is geplaatst? 

Reageer