Beantwoord

glasvezel traag en bij veranderen reboot

  • 15 July 2019
  • 9 reacties
  • 205 keer bekeken

ik heb glasvezel
bij veranderen drukriool opnieuw lassen glaskabels is het internet anders geworden
het gaat om het gebied Rijssen / Holten De Borkeld
ik heb laagste pakket gehad 50/5 en 500/500 100/100 en nu 200/200 (alles geprobeerd)
als ik een speedtest doe komt deze langzaam op gang het zelfde bij pagina's landen
ik heb een experiabox v10 (zonder a)

wat ik vooral heeeeel aan erger is dat als ik een pakket verander dat die experiabox reboot
uitkomst is dat de rest van de familie zonder tv zit wel 5 min. mega en mega vervelend
dit was eerder nooit dat de v10 een reboot nodig had
de aanpassing van kpn zint mij voor geen meter
wel een verandering dat je elk moment nu kan switchen van 100/100 nu 200/200 in een dag
normaal was dit 1x per maand mogelijk
er gaat van alles mis in de servers / beleid van kpn
icon

Beste antwoord door peter-keetfm 16 July 2019, 14:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi Peter! Wat vervelend dat je een verschil merkt! Ik snap het alleen nog niet helemaal.
Wat gebeurt er als je nu een speedtest doet? (uiteraard bedraad, om het goed te kunnen meten)
Gebruik je deze site? Ervaar je er, los van de problemen die je boven beschrijft nog andere hinder van?
gaat nu redelijk 200/200 haal ik via de wifi
via synology haal ik ook 62MB (echte MB) los van kpn
dus bedaad testen niet nodig
maar boven bedraad haal ik iets langzamer dan wat ik had maar nog hoog genoeg om actie te ondernemen door kpn
ik hou het in de gaten
Okay! Houd het even in de gaten en als je merkt dat er iets misgaat aan onze kant duik ik er graag voor je in!

na 4 monteurs ivm een trage glasvezel verbinding, 500mb waarbij maar 220mb werd behaald ben ik er zojuist achtergekomen waar dit in zit. 

namelijk in mijn geval, niet in de router, niet in de glasvezelbox, niet in de glasvezel wijkcentrale, ook niet in mijn kabel of mijn pc.  zoals steeds werd geoppert.

het ligt aan de manier van meten. bij het meten via een browser (welke maakt niet uit) behaalde ik niet meer dan 250mb op een 500mb aansluiting. monteurs behaalden op hun laptopje wel 500mb dus stond ik voor jan met de korte naam.  nu heb ik hun windows app uit de store gedownload, en wat blijkt plots heb ik meer dan 500mb.  (zie verschil in 2 metingen in pic) 

2x meting via laptop met kabel,

 

je gebruikt ook andere servers waar je speedtest doet

gebruik altijd 1 dezelfde server

 

 

zie hier een voorbeeld

 

dank voor de attentie,  hierbij dan een correcte uitvoering ;-)  

 

rest wel de vraag welke moet je nu geloven :smile:  

maar trekt een webserver als chrome nu zoveel weg?  want met edg of firefox heb ik zelfde resultaat

Dat is inderdaad wel raar

Normaal moet er niet veel verschil in zitten

bij mij wijkt het niet zo af maar ik gebruik Firefox dat het bij een andere browser slechter werkt misschien