Vraag

Glasvezel: WAN Disconnect

  • 24 November 2022
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

Badge

Ik heb de laatste tijd steeds vaker geen internet (en ook geen TV). Probleem lijkt te liggen bij de Genexis Gigabit box. OPlossing die ik toepas is:

  1. Genexis box loskoppelen van power (min 30 sec)
  2. ethernet kabel naar Experia box loskoppelen
  3. Na min 30 seconden power weer op de Genexis box
  4. Als alle lampjes weer groen branden de Experia box weer aansluiten
  5. Even wachten en ik heb weer internet.

Errors die ik in de Experia box logging zie zijn:

  • Wan Ethernet connectivity has been disconnected
  • WAN DHCP client (1) stopped
  • Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)
  • PPPoE error: timeout

In een ander topic had ik al eens gezien dat het kon helpen om in de secondaire DNS server ook 192.168.2.254 te zetten. Helaas helpt dat ook niet. Ergens anders stond nog dat het wellicht helpt om als secondaire DNS google te gebruiken. 8.8.8.8. Maar ik weet niet of dit gerelateerd is. 

 

In elk geval erg lastig dat internet er nu dagelijks wel uit knalt. Kan iemand mij helpen?


6 reacties

Reputatie 7

Frappant is dat soortgelijke meldingen de laatste tijd steeds vaker op het forum geplaatst worden.

Zo lijk het onderstaande bericht hier ook over te gaan.

Kan jij eens een screenshot plaatsen van de log waarin de meldingen getoond worden.

Het gaat hierbij namelijk om de volgorde waarin die meldingen gegeven worden.

Badge

Hier wat screenshots

 

Reputatie 7

Ik hoop dat er snel een moderator zal reageren om hier dieper in te duiken.

De warning van 10:55:58 vind ik een zeer interessante melding.

Het lijkt er op dat de ethernetverbinding tussen de V12 en de NTU een seconde eerder (10:55:57) verbroken werd met als gevolg dat daarna de verbinding met het TV platform (WAN DHCP client 1) en de verbinding met Internet (PPPoE) ook geforceerd verbroken werden.

Dit duidt echt op een probleem met de V12, NTU of de kabel tussen die twee op een laag niveau (ethernet verbinding).

Helaas is het momenteel heel erg druk op het forum en duurt het vaak een tijdje voordat een moderator dit issue onder ogen krijgt. Ik hoop dat dat in jouw geval toch snel zal zijn.

Badge

Is het gewoon wachten tot een moderator dit ziet? Krijgen zij uiteindelijk alle posts te zien?

Reputatie 7

Is het gewoon wachten tot een moderator dit ziet? Krijgen zij uiteindelijk alle posts te zien?

Dit is helaas inderdaad wachten totdat een moderator dit topic oppakt. Alle topics worden toegewezen aan een moderator en in volgorde van prioriteit en binnenkomst behandeld.

Badge

Vandaag weer zelfde probleem. Boel uitzetten, loskoppelen, aanzetten en koppelen lost het weer op. Hieronder een snippet van een van de plekken waar foutmeldingen te vinden waren

01.01.2020 02:49:57 Info WIFI

A WiFi device <7C:49:EB:9A:F2:71> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])

01.01.2020 02:49:31 Error PPPOE

PPPoE error: timeout

01.01.2020 02:49:31 Error PPPOE

PPPoE error: timeout

01.01.2020 02:48:55 Info WIFI

Device <7C:49:EB:9A:F2:71> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_PRIV])

01.01.2020 02:48:49 Error DHCPC

WAN DHCP client (1) failed

Reageer