Ik heb de laatste tijd steeds vaker geen internet (en ook geen TV). Probleem lijkt te liggen bij de Genexis Gigabit box. OPlossing die ik toepas is:
- Genexis box loskoppelen van power (min 30 sec)
- ethernet kabel naar Experia box loskoppelen
- Na min 30 seconden power weer op de Genexis box
- Als alle lampjes weer groen branden de Experia box weer aansluiten
- Even wachten en ik heb weer internet.
Errors die ik in de Experia box logging zie zijn:
- Wan Ethernet connectivity has been disconnected
- WAN DHCP client (1) stopped
- Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)
- PPPoE error: timeout
In een ander topic had ik al eens gezien dat het kon helpen om in de secondaire DNS server ook 192.168.2.254 te zetten. Helaas helpt dat ook niet. Ergens anders stond nog dat het wellicht helpt om als secondaire DNS google te gebruiken. 8.8.8.8. Maar ik weet niet of dit gerelateerd is.
In elk geval erg lastig dat internet er nu dagelijks wel uit knalt. Kan iemand mij helpen?